Home > Rubriky a sekce > Testy aut, Testy > Článek
Test Peugeot 308 1,6 THP: rodinný rychlík
5.6.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Značku Peugeot si v posledních letech spojujeme hlavně s výrazným designem přední části jejích modelů. Ovšem někdy je potřeba se podívat hlouběji, člověk může narazit na něco zajímavého.
Přehled kapitol
Peugeot 308 je typickým zástupcem rodiny aut se lvem ve znaku. Se všemi svými sourozenci sdílí tvář, s některými základní tvary, trpí jejich společnými necnostmi a na své okolí se snaží působit mírně výstředním designem. Je prostě takový, jak bychom od Peugeotu očekávali. Přesto bylo testované auto v něčem výjimečné. Koncern PSA se totiž pustil do společného vývoje motorů s BMW, jehož pohonné jednotky na mezinárodní scéně sklízí jeden úspěch za druhým. A testovaná 308 měla pod kapotou jeden z plodů této spolupráce - benzínový motor přeplňovaný turbodmychadlem o objemu 1,6 l a výkonu 150 koní. To ji činilo poněkud výjimečnou. Jak? Na to se pokusím odpovědět následujícími řádky.
Zvenku Peugeot každým coulem
Jen asi člověk návrativší se z daleké cesty hlubokým vesmírem by nepoznal, že před ním stojí Peugeot. Stačí se podívat na příď, které dominuje nasávací otvor vzduchu ve tvaru doširoka otevřených úst, typické to znamení lvích aut. Nad nimi výrazný "nos" inspirovaný snad příděmi vozů Formule 1, na který navazují dva výrazné prolisy jdoucí až k A sloupkům.
Z úst vyčnívá díl z černého plastu jehož úloha je poněkud sporná. Při detailnějším pohledu z boku zjistíte, že dříve než on se s případnou překážkou potká registrační značka umítěná na spodním okraji nárazníku. Ten sám o sobě je tvarovaný docela podivně a působí na mě spíše jako sněhová radlice.
Z boku je zřejmá návaznost na model 307, třistaosmička si zachovává její klínovitou siluetu. Vidíme poměrně dlouhou příď z výrazným převisem a protaženými světlomety, na kterou navazuje výrazně skloněné přední sklo, jehož spodní okraj začíná daleko před řidičem. Již zvenčí si lze povšimnout, že okraj prvního páru dveří je posunut směrem vpřed. Proto jsou zpětná zrcátka umístěna poněkud atypickým způsobem. Záď je ve srovnání s předchůdcem boubelatější. Zvýraněné boky i nafouknutý zadní nárazník působí robustním dojmem.
K exteriéru mám jednu zásadní výtku, která ale nemusí vadit všem. Pro laika je poněkud obtížné odlišit modely 308 a 207 a nejednou jsem byl dotázán, kterým z nich jsem to vlastně přijel. Majitele menšího vozu to může těšit, u těch druhých tomu asi bude naopak.
Následující >1 / 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 18 minutami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 17 minutami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před hodinou - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera - Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva