Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test Peugeot RCZ R: jednoduše skvělý
25.4.2014 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ videa) Zkušenost s Peugeotem RCZ R dokazuje především to, že recept na skvělý sporťák byl dávno vymyšlen. Stačí podle něj „vařit”.
Přehled kapitol
Born to be wild
Frankofilové by na tomto místě jistě raději slyšeli slova „né pour être sauvage”, patrně by to ale přesně nevystihovalo podstatu věci. Peugeot RCZ R není žádná francouzská interpretace divokosti, je to automobilová divokost sama. Je taková, jaká má být - nekompromisní, do detailu podřízená funkci, kterou má tohle auto zastávat především. Neznamená to přitom, že by šlo o nějakou jednoúčelovou záležitost, jakkoli jednomu účelu tento vůz nepochybně slouží nejlépe. Je to schopný sporťáček prakticky pro jakoukoli silnici, trvale, žádná hvězda jednou objetého, zrcadlově rovného okruhu.
Tenhle Peugeot se mi líbí, z pohledu nadšeného řidiče je prostě skvělý. Vtipné přitom je, že do hry nepřináší vlastně vůbec nic nového. Je „jen” malý, nízký, lehký. Je výborně naladěný, mrštný, dobře ovladatelný a nemalý výkon svého motoru ani náznakem nemarní v převodovce. Přidejte si k tomu skoro závodní brzdy, klasický samosvorný diferenciál, prakticky žádnou podstatnou elektroniku, která by nešla zcela vypnout a velmi slušnou provozní efektivitu. Malý turbomotor sice není optimální, v rámci malého, lehkého kupé ale dává i ten smysl, zvláště když funguje tak, jako ten jménem 1,6 THP 270.
Peugeot zkrátka vařil podle naprosto jednoduchého receptu, výsledek je ale působivě funkční stejně jako kdykoli v minulosti. RCZ R možná nebude tak samozřejmě rychlé jako moderněji střižený Leon Cupra s podobným výkonem, navzdory jeho méně příhodné výchozí koncepci, ale je to nakonec to hlavní? RCZ R se zdá být tak ryzí, tak skutečné, co si v něm odřídíte vám přijde být „tak vaše”...
Na francouzském R opravdu není nic převratného, jenže v dnešní době je rázem i něco takového výjimečné. To mě na něm nakonec fascinuje nejvíce, nejde ale jen o zhmotněný sen automobilového staromilce, třebaže ne tak růžový, jak by mohl být. Jde nepochybně o nejrychlejší silniční Peugeot všech dob a troufnu si říci, že je dost možná i řidičsky nejpodmanivější. Je to oprávněný vrchol sportovní nabídky značky. Jestli je ale při své „nadmilionové” ceně dost zajímavý i vedle konkurentů zvučnějších jmen a zajímavějších koncepcí, to už musíte posoudit sami...
Cena
(uvedeny jsou tzv. akční ceny)
Základní cena vozu (RCZ 1,6 THP 156 Allure): 583 500 Kč
Cena testovaného provedení (RCZ R 1,6 THP 270 R): 1 025 000 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 598 ccm
Největší výkon: 199 kW (270 k) při 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 330 Nm při 1 900 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol, samosvorný diferenciál
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 8,4 l
Mimo město: 5,1 l
Kombinovaná: 6,3 l
Objem palivové nádrže: 55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 294 mm
Šířka: 1 845 mm
Výška: 1 352 mm
Rozvor náprav: 2 596 mm
Pohotovostní hmotnost DIN/EU: 1 280/1 355 kg
Užitečná hmotnost: 425 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 384 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 760 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera - Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
včera - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
včera - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.18. 16:16 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.18. 15:12 - mattonecz
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.18. 13:19 - PepaSFI
- Lampárna (stěžovatelna) 05.18. 13:02 - Stepan
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB