Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
Test VW Golf VII 1,4 TSI: das ist gut
20.2.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(+ video) Loni testovaný nový Golf 1,6 TDI mi příliš zajímavý nepřišel. Změní se to, když mu seberete klikovou nápravu, diesel i nešťastný pětikvalt?
Přehled kapitol
V extrémech nezáří, chybám se ale vyhýbá zdatně
Když nad tím tak přemýšlím, testovaný Golf mi hodně připomněl novou Toyotu Auris 1,6. Ne, že by byl stejný, podobně jako Toyota se ale pokouší udělat „všechno dobře”, ale nic excelentně. Rozdíl mezi japonským a německým strojem je ale v tom, že Volkswagen to v naprosté většině ohledů dotahuje citelně dále než Toyota. Kolikrát tak daleko, že by jej některý méně zkušený recenzent mohl v daném ohledu či ohledech označovat za dokonalý, nejlepší, naprosto výjimečný.
Není tomu tak, když Golf dostanete v jakémkoli smyslu pod extrémní tlak (jízdní komfort, dynamika, ovladatelnost, prostě cokoli), zjistíte, že dokonalý není. Že se při maximálních nárocích na přesnost začne ošívat, že při pokusu o nejvyšší možnou dynamiku nebude spolupracovat, že se na tom nejrozbořenějším možném povrchu začne vzdávat. Jenže tyhle extrémy jsou tak daleko, že mi přijde být skoro irelevantní o nich mluvit. Pro naprostou většinu zákazníků nebude mít nový Golf limit prakticky žádný a bude pro ně zcela uspokojivým autem.
Je to trochu zvláštní resumé, ale vyplývá z toho, že sám sebe zařadím mezi ty, kteří by si Golf nekoupili. Vadí mi hlavně limity v jeho ovladatelnosti, které bych zároveň označil za největší neduh vůbec. Jsou pro mě tak podstatné, že Golfu říkám ne, i když se mi jinými vlastnostmi hodně líbí. Tento a podobné nedostatky, které se projevují v extrémních situacích, ale budou po mém soudu zajímat tak 5 procent zákazníků, pro 95 zbylých představuje „G7” skvělou volbu.
Je to tedy nejlepší auto mezi dnešními „neprémiovými” kompakty? Odpověď znám, ale neřeknu vám ji a nebudu věc ani dále rozpitvávat. Už jsem zmínil, že jsme Golf VII postavili proti nové Octavii a aby to nevypadalo na sjezd wolsburských abiturientů, přibrali jsme do party ještě Hyundai i30. Právě tohle srovnání mi vyjevilo mnohé, o co jsem zavadil, teprve přímo ve srovnávacím testu vám ale povím, jak se věci mají v širším kontextu. Do té doby mohu jen s klidným svědomím říci, že pokud jste si objednali nový Golf alespoň s víceprvkovou nápravou, je jen velmi malá šance, že jste šlápli vedle. To auto je prostě dobré a slova „das ist gut” se mi za jeho volant hlavou proháněla vůbec nejčastěji...
Proč ho chtít?
Je to jedna ze špiček třídy „nevyhraněných” kompaktů běžných značek. Zaujmout dokáže hlavně vysokou kvalitou jízdy, dobře naladěným podvozkem, kvalitním interiérem a snadnou ovladatelností. Jako pozitivní argument se jeví být i testovaný motor, který lehkému vozu dodává velmi slušnou dynamiku, zachovává jeho přirozený komfort a při adekvátní jízdě nežádá mnoho paliva.
Proč ho nechtít?
Kouzlem Golfu číslo 7 je, že jednoznačné důvody, proč jej nechtít, prakticky nepřipouští. Pominu-li zoufale nenápaditý design, pak mohou zarmoutit jen citelnější limity v jeho ovladatelnosti. Ty se ale projevují až v režimech jízdy, pro které vůz primárně nebyl stvořen.
Cena
Základní cena vozu (Golf 1,2 TSI 85 Trendline): 339 900 Kč
Základní cena vozu s testovanou motorizací (Golf 1,4 TSI 140 Comfortline): 440 900 Kč
Cena testovaného provedení (Golf 1,4 TSI 140 Highline + příplatková výbava): 509 100 Kč
Technické údaje
Motor
Zážehový, turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec uložený vpředu napříč před přední nápravou
Objem: 1 395 ccm
Největší výkon: 103 kW (140 k) při 4 500 - 6 000 ot./min
Největší točivý moment: 250 Nm při 1 500 - 3 500 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: šestistupňová manuální převodovka, pohon předních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 212 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 6,4 l
Mimo město: 4,5 l
Kombinovaná: 5,2 l
Objem palivové nádrže: 50 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 4 255 mm
Šířka: 1 799 mm
Výška: 1 452 mm
Rozvor náprav: 2 637 mm
Pohotovostní hmotnost (EU/DIN): 1 293/1 218 kg
Užitečná hmotnost: 487 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 380 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: 1 270 l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 3 hodinami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Nový čínský unikátní osmiválec našel své využití, je podobně fascinující jako motor sám
před 29 minutami - Porsche 911 Turbo má přejít zpět na manuál a pohon zadních kol. Zdánlivá absurdita dává jistý smysl
před hodinou - Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 3 hodinami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 4 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera
Živá témata na fóru
- Naprosté auto tele, žádá profíky o důležitou radu 05.18. 00:14 - mattonecz
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 05.17. 21:42 - mattonecz
- Škoda Auto obecně 05.17. 19:09 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 05.17. 19:06 - řidičBOB
- BMW Divize 05.17. 14:50 - Vrooom
- Politický koutek 05.17. 14:22 - řidičBOB
- Odjezd z křižovatky po padnutí červené 05.17. 12:09 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 05.16. 22:49 - GeneHawkins