Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nové BMW M3 CSL ani M4 CSL nebude, auta jsou prý tak lehká, jak jen mohou být
25.1.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Že BMW necítí důvod postavit nové generace eMkových CSL, pochopit lze. Zdůvodněním tohoto rozhodnutí ale příliš pochopitelně nezní.
Dvojice zřejmě nejnadějnějších novinek divize M automobilky BMW se světu představila docela nedávno a už teď známe i jejich české ceny. Sice zatím nevíme, jak to bude s jejich místní nabídkou s manuální převodovkou, ta ale minimálně pro některé evropské země slíbena je, a tak snad nemusíme procvičovat krční svalstvo pro projevy údivu, které stále obchází americkou dostupnost a evropskou nedostupnost BMW M6 s manuální převodovkou - pokud si vůz v jediném řidičsky přijatelném provedení nepůjde koupit zde, půjde jej koupit jinde. Na jiný, zatím jen avizovaný krok BMW se takto připravovat lze.
Ačkoli ani jeden z obou vozů zatím reálně nedostal do rukou žádného ze zákazníků, BMW už stihlo ústy Matt Collinse z britského zastoupení automobily vyloučit možnost, že by firma kdy postavila odlehčené a přiostřené provedení, které v případě generace E46 proslavilo písmena CSL. Bavorská automobilka je soukromá firma a může si dělat, co se jí zachce, důvod, proč příchod dalšího CSL vylučuje, je ale velmi bizarní.
Collins v rozhovoru pro britský Top Gear prohlásil, že neexistují žádné plány na nové CSL nebo cokoli podobného CSL. Vysvětlení? „Původní CSL bylo skvělé, protože se zaměřilo na snížení hmotnosti. To jsme ale s novými auty už udělali. Stvořili jsme je tak lehká, jak jen mohou být - přichází s hmotností pod 1 500 kilogramů, což je u vozu jako je toto neuvěřitelné,” konstatoval Collins.
Nic proti sebevědomí firmy, pokud se ale na hmotnost vozu podíváme realisticky a přičteme si 18 kilogramů za standardní brzdy, které jsou pro M3 a M4 základem, vezmeme hmotnost M3 1 520 kg s karbon-keramikou a uvědomíme si, že jde o hodnoty dle DIN, tedy „suchou hmotnost”, pak jsme u základní M3 F80 na hodnotě 1 613 kg dle EU. Touto optikou vážila kupř. M3 E46 1 570 kilogramů a M3 E46 CSL ještě o 110 kilogramů méně.
Vážně jsou tedy nové vozy tak lehké, jak jen mohou být? Skoro bychom řekli, že leccos z nich půjde ještě „vyndat”, leccos v nich půjde ještě nahradit lehčím materiálem. Tenhle argument nebereme, pane Collinsi...
Nové BMW M3 resp. M4 není zrovna těžké, není ale ani vysloveně lehké. Prostoru pro verzi CSL vidíme spoustu, podle BMW už se není kam hnout...
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejčtenější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
20.4.2024 - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Na jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
20.4.2024 - Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
20.4.2024 - Rivian dál ztrácí půdu pod nohama. Rozjel nové propouštění, jeho akcie se propadly už o 93 procent
20.4.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.19. 17:06 - Vrooom
- Škoda Citigo, sedačka 05.19. 16:25 - jiří254
- S větrem ve vlasech.... 05.19. 16:12 - pavproch
- Onboard videa 05.19. 13:45 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.19. 10:05 - pavproch
- CitiGO 05.19. 09:31 - jiří254
- Politický koutek 05.18. 21:06 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.18. 20:50 - řidičBOB