Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Mercedes S 63 AMG 2014: pro letce, co nechtějí létat
1.10.2013 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
(video) Definuje-li soukromé letadlo rychlý a komfortní přesun na střední vzdálenosti, pak nové S 63 AMG je prvním, které to zvládá bez křídel.
Přehled kapitol
Jděte se bodnout s Cessnou
Úvodem tohoto testu jsem položil dvě zásadní otázky - zda je S 63 AMG fungujícím kompromisem a zda S jako takové dokáže obhájit svou pozici zcela mimořádného auta.
V prvním případě říkám jednoznačně ano, tohle auto vzhledem ke své velikosti a zaměření smysluplně spojuje schopnost zajistit posádce na jedné straně přepychové svezení a na druhé odměnit řidiče i velmi sympatickým jízdním výkonem. Ani v jednom směru není dokonalé, ale ve sférách dynamiky a komfortu, v jakých se pohybujeme, není možné rozumně očekávat více. Sportovně-luxusní sedan nejvyšší třídy by prostě měl vypadat nějak takto. Zejména ona „sportovní” část sice může být posunuta ještě dále, ale jsme u Mercedesu a tady si myslím, že více prostě nebylo cílem a ani to není zákazníky očekáváno.
V druhém případě říkám též ano, nicméně s jedním velkým otazníkem a vykřičníkem hned vedle něj. Nový Mercedes S 63 AMG je zřejmě jedno z nejlepších aut, které kdy bylo vyrobeno, tenhle názor vám ale vypadne z hlavy, ne ze srdce. Má až na drobné výjimky špičkovou techniku, elektroniku, výbavu, je luxusní, kvalitní, komfortní, rychlý, je... Je skoro všechno, co dnes auto může být, přesto za jeho volantem nemáte pocit, že byste osedlali něco jako létající koberec. Tím v žádném případě nenaznačuji, že auto nedokáže udělat dobrý dojem - dokáže, udělá dokonce skvělý dojem, jen není zase o tolik „skvělejší” než ze špičkového auta za pětinovou nebo i desetinovou cenu.
Tohle není problém Mercedesu, tohle je dáno zkrátka tím, jak obrovský pokrok udělala obyčejná auta za poslední dekádu či dvě. Když jsem mluvil s pány od AMG, řekl jsem jim mj.: „To vaše auto je vážně dobré, ale oproti Škodě Rapid není zase o tolik lepší.” Byl to samozřejmě žert, také jsme se tomu smáli, úplná fantasmagorie to ale nebyla. Rapid tedy s třídou S srovnání nesnese, ale pokud si koupíte skvělý obyčejný kompakt ve vysoké výbavě, dostanete něco tak dobrého, že nabídnout něco násobně lepšího už není možné, prakticky v žádném směru.
Tím nechci říci: kupte si Golf místo S-Klasse, to je nesmysl, jde pochopitelně o jiná auta, jen říkám, že úroveň standardu je dnes tak ohromně vysoká, že jí nelze přebít takovým způsobem, abyste z výsledku zůstali na větvi. Zatímco dříve bylo možné koupit si auto za 500 tisíc a dostat něco, nebo si koupit auto za 5 milionů a dostat mnohonásobně více, dnes při stejném rozdílu v ceně dostanete třeba 130 % toho, co je k mání za násobně menší cenu, tak to zkrátka je. V třídě S si všímáte stovky drobných převah nad většinou ostatních aut, jsou ale povětšinou drobné a i když všechny dávají dohromady výborný celek, auto z jiné planety už to jednoznačně není.
Přesto jsem přesvědčen, že Mercedes odvedl dobrou práci, více už dnes za rozumných nákladů (i tak platí, že každých 10 procent převahy zvýší cenu o 90 procent) nebylo možné dosáhnout. S 63 AMG mě zaujala a dokonce bych si ji ani nedovolil označit za rozmar, za ten považuji až verzi S 65 AMG. Ta, ač jsem ji tedy zatím nepoznal, dodá vozu nejspíš jen vyšší společenský status, nikoli další funkční přednosti. Třiašedesátka se mi nakonec zdá být jako docela racionální koupě, která z potenciálu nové třídy S dostává prostě maximum, a to mi za necelé 4 miliony Kč nepřijde být marné. Pro podobný závěr akorát vůz nesmíte srovnávat s ostatními auty, konkuruje už spíše jiným dopravním prostředkům. Taková klasická Cessna Skyhawk dnes stojí něco kolem 5 milionů Kč a podle mě si s S 63 AMG zalétáte lépe...
Cena
Základní cena 1. testovaného provedení (S 63 AMG W222): 3 914 350 Kč
Základní cena 2. testovaného provedení (S 63 AMG 4Matic L W222): 4 017 200 Kč
Technické údaje Mercedes S 63 AMG W222
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 430 kW (585 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 2 250 - 3 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon zadních kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,4 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 13,8 l
Mimo město: 7,9 l
Kombinovaná: 10,1 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 116 mm
Šířka: 1 899 mm
Výška: 1 496 mm
Rozvor náprav: 3 035 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 970 kg / 2 045 kg
Užitečná hmotnost: 655 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Technické údaje Mercedes S 63 AMG 4Matic L W222
Motor
Zážehový, dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec uložený vpředu podél za přední nápravou
Objem: 5 461 ccm
Největší výkon: 430 kW (585 k) při 5 500 ot./min
Největší točivý moment: 900 Nm při 2 250 - 3 750 ot./min
Palivo: Natural 95
Přenos výkonu: sedmistupňová automatická převodovka, pohon všech kol
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 250 km/h (el. omezena)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,0 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 14,1 l
Mimo město: 8,1 l
Kombinovaná: 10,3 l
Objem palivové nádrže: 80 l
Rozměry a hmotnosti
Délka: 5 246 mm
Šířka: 1 899 mm
Výška: 1 496 mm
Rozvor náprav: 3 165 mm
Pohotovostní hmotnost (DIN/EU): 1 995 kg / 2 070 kg
Užitečná hmotnost: 655 kg
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 510 l
Maximální objem zavazadlového prostoru: - l
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 7 hodinami - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024
Nejnovější články
- 80 procent všech vyrobených Mercedesů G stále jezdí. Značka doufá, že u elektrické verze to bude stejně, ale jak by mohlo?
před hodinou - Poslední novinka Dacie se ukázala v úplném základu. Je skoro nejdražší ze všech, přesto nemá ani dva stěrače
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli novou čínskou Škodu Fabia, v poměru schopností a ceny je pro ně v úplně jiné dimenzi
před 4 hodinami - Moderní Alfy Romeo možná konečně vydrží. Tato zvládla zápřah, o kterém se italským autům obvykle jen zdá
před 6 hodinami - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva