Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Akceleraci řvoucí atmosféry točící 9 tisíc ot. na Autobahnu vám dnešní auta nepředvedou
3.8.2019 | Petr Miler
Pár exotů se tedy ještě najde, ve všech případech ale půjde o exkluzivní sporťáky nejméně za miliony. Ještě před 13 léty to uměla docela plebejská Honda Integra Type R.
Nástup turbomotorů sice obdařil auta dynamikou, o které si běžné modely mohly donedávna nechat jen zdá, tím samým vozům ale také jednu věc vzal - zvuk. Pravda, na zvuk auto nejezdí, ale o dobré pocity se stará. A ruku na srdce, dynamiku byť jen 200koňového moderního turba pravidelně využije málokdo, zvuk si můžete užívat, i když zase tak rychle nejedete.
Na tyto myšlenky nás přivedl přiložený snímek kolegy, který pravidelně zaznamenává dynamiku rozličných aut na německé dálnici a videa vystavuje na kanálu AutoTopNL na Youtube. Obvykle bere do rukou nejnovější modely, tentokrát se ale dostal k Hondě Integra Type R poslední generace, která byla v prodeji naposledy v minulé dekádě. Pod kapotou má legendární motor K20A, tedy dvoulitr, který dává výkon až 220 koní a točivý moment nanejvýš 206 Nm. Dnes jsou to na takový agregát průměrné hodnoty, jenže s turbem - tento motor je atmosféricky plněný výkon z něj musíte vydřít otáčkami.
Normálně točí nanejvýš 8 600 ot./min, tento kousek má ale omezovač posunutý výše a otáčky se při postupném řazení nebezpečně blíží hranici 9 000 otáček za minutu. Nečekejte bůhvíjakou dynamiku, dvoustovku za 24 sekund dnes zvládnou lepší dieselové kombíky, stěží přitom ale budou znít jako rozzuřená motorová pila. A pokud přece jen, zvuk budou jen předstírat reproduktory.
Je to hezký návrat do minulé dekády, kdy o podobné (třebaže obvykle ne až tak točivé) motory tehdy nebyla v autech nouze. Dnes vám takové představení žádný model mainstreamové značky nepředvede, protože prakticky všechny mají pod kapotami turba. A těch pár, co nemá, nemůže soupeřit s tím, s jakou lehkostí a jadrností dokáže tento stroječek letět až k extrémním otáčkám. Podívejte se na to sami, stojí to za to.




Akcelerace Hondy Civic Type R dnes časem ohromit nesvede, projevem ale učaruje ještě více než dříve
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
