Technika

346 článků.

Motor budoucnosti je „diesel na benzin”. Jak funguje? A proč ho ještě nemáte?

25.9.2016 | Marek Bednář | 35 příspěvků

Motor budoucnosti je „diesel na benzin”. Jak funguje? A proč ho ještě nemáte? (+ video) Říká se mu obvykle HCCI a pracuje s detonačním hořením směsi benzínu a vzduchu. Jeho výhody jsou působivé, nasazení ale má svá úskalí...

Audi zařízlo vývoj motoru 2,0 TFSI s více než 400 koňmi, prý není třeba

21.9.2016 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Audi zařízlo vývoj motoru 2,0 TFSI s více než 400 koňmi, prý není třeba Pohonná jednotka z konceptu TT Quattro Sport se výroby nedočká a dozajista se tedy neobjeví ani v Golfu R400. Ten vzniknout přesto může....

Turbínový pohon aut se vrací na scénu, ale jinak, než kdy dříve

17.9.2016 | Robert Malík | 2 příspěvky

Turbínový pohon aut se vrací na scénu, ale jinak, než kdy dříve Omezený akční rádius bateriových elektromobilů aut potažmo dlouhé nabíjecí doby chtějí Britové řešit mikroturbínou v roli dobíječky....

Integrovaný elektrický pohon s až 88 koňmi a 2 000 Nm může změnit svět aut

15.9.2016 | Robert Malík | 15 příspěvků

Integrovaný elektrický pohon s až 88 koňmi a 2 000 Nm může změnit svět aut GKN představilo nový integrovaný elektrický pohon, který by měl z běžných aut dělat hybridy téměř na počkání. Tak jednoduché to ale není....

Levné elektrické kompresory: fungují, nebo je to podvod?

14.9.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Levné elektrické kompresory: fungují, nebo je to podvod? (+ video) Možná vás napadlo koupit si elektrický kompresor na eBayi, který za relativně malé peníze nabízel zvýšení výkonu motoru. Má to smysl?...

Jak velkou nálož nitra snese sériový motor, než se rozpadne? Výsledky překvapí

7.9.2016 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Jak velkou nálož nitra snese sériový motor, než se rozpadne? Výsledky překvapí (+ video) Oxid dusný, rajský plyn či prostě nitro je lákavou cestou, jak zvýšit výkon motoru. Může jej také poškodit, ale kdy přesně se to stan...

Vstřikování vody z BMW M4 GTS se dostane i do běžných, vyvinul ho totiž Bosch

1.9.2016 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Vstřikování vody z BMW M4 GTS se dostane i do běžných, vyvinul ho totiž Bosch (+ videa) Vstřikování vody do válců vyvinula s BMW firma Bosch. Právě touto cestou zamíří i do masových aut, spotřebu prý sníží o 13 %....

Laserový odstraňovač rzi není sci-fi. Tento si lze koupit a „nespálit se”

31.8.2016 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Laserový odstraňovač rzi není sci-fi. Tento si lze koupit a „nespálit se” (+ videa) Laserové čističe rzi nejsou levné, ale jejich použití je snadné a rychlé. Dá se jimi odstraňovat i barva nebo mastnota z plechů na pe...

Kde leží fyzické limity zrychlení auta na stovku? A proč Tesla není nejlepší?

31.8.2016 | Marek Bednář | 18 příspěvků

Kde leží fyzické limity zrychlení auta na stovku? A proč Tesla není nejlepší? (+ video) Zrychlení nového Model S P100D na stovku vyvolává otázky. Kam až lze posunout meze akcelerace? A jak moc Tesla mlží?...

Karbonové díly vs. lis: co skutečně vydrží? A kdy už musí kapitulovat?

29.8.2016 | Marek Bednář | 3 příspěvky

Karbonové díly vs. lis: co skutečně vydrží? A kdy už musí kapitulovat? (+ videa) Ocel se ohýbá a nemůže-li dál, praská a trhá se. Karbon se při aplikování vnější síly chová úplně jinak. Podívejte se na jeho vlastno...

Honda si patentovala 11st. převodovku se třemi spojkami. Je složitá jak rádio

22.8.2016 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

Honda si patentovala 11st. převodovku se třemi spojkami. Je složitá jak rádio Nová převodovka japonské značky má zredukovat pokles točivého momentu při řazení. Zároveň má být rychlejší, efektivnější a je pořádně složitá....

Infiniti odhalilo tajemství benzinu VC-T s variabilní kompresí, má zabít diesely

15.8.2016 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Infiniti odhalilo tajemství benzinu VC-T s variabilní kompresí, má zabít diesely (+ video) Nový benzínový dvoulitr s turbem umí měnit kompresní poměr mezi 8:1 a 14:1. Má mít spotřebu dieselů a všechny přednosti benzinů....

Audi pokročilo s vývojem podvozku snižujícího spotřebu, vylepší i design

10.8.2016 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Audi pokročilo s vývojem podvozku snižujícího spotřebu, vylepší i design Nová technologie eROT dokáže generovat elektřinu, jež by jinak byla ztracena ve formě tepla. Tlumiče jsou navíc menší i lehčí a pomáhají fungování pod...

Z čeho se bere zvuk motoru? A proč má každý typ specifický projev?

8.8.2016 | Marek Bednář | 76 příspěvků

Z čeho se bere zvuk motoru? A proč má každý typ specifický projev? Poznat základní konstrukci motoru dle zvuku dokáže skoro každý fanda. Jenže víte, z čeho se zvuk bere a proč zní čtyřválec, šestiválec a osmiválec jin...

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km

8.8.2016 | Marek Bednář | 14 příspěvků

Co vydrží japonský motor? Tohle je výkon a komprese Hondy Accord po 800 000 km (+ videa) Accord se v USA prodával jako Acura TSX i s motorem Honda K24. Majitel ujel už více než 800 tkm, teď ji vzal test výkonu a komprese....

Jak funguje převodovka CVT? A opravdu dává autu nejlepší dynamiku?

6.8.2016 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Jak funguje převodovka CVT? A opravdu dává autu nejlepší dynamiku? (+ video) Převodovky CVT jsou pro leckoho symbolem opaku zábavy za volantem. Jenže auta s nimi mohou mít lepší spotřebu i zrychlení. Proč?...

Filtry částic pro benziny VW jsou realitou. Víme, jaké modely ho dostanou první

4.8.2016 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Filtry částic pro benziny VW jsou realitou. Víme, jaké modely ho dostanou první VW neotálí ani vteřinu a s avizovaným nasazením GPF do svých vozů začíná už nyní. Jako první ho dostanou vozy osazené motory 1,4 TSI a 2,0 TFSI....

Do aut se poprvé dostal grafen, materiál lehčí a pevnější než karbonová vlákna

2.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Do aut se poprvé dostal grafen, materiál lehčí a pevnější než karbonová vlákna BAC Mono dostalo zadní blatníky z grafenového kompozitu, z nejpevnějšího známého materiálu. Další části vozu mají následovat....

BMW odhalilo zbrusu nové motory, šest válců už nemá ani jeden

29.7.2016 | Petr Prokopec | 18 příspěvků

BMW odhalilo zbrusu nové motory, šest válců už nemá ani jeden Pohonné jednotky Efficient Dynamics srážejí v benzinovém i dieselovém provedení spotřebu o 5 procent. A benziny jsou výkonnější než dnes....

Jak funguje natáčení zadních kol, čemu pomáhá a proč je stále tak výjimečné?

25.7.2016 | Marek Bednář | 25 příspěvků

Jak funguje natáčení zadních kol, čemu pomáhá a proč je stále tak výjimečné? (+ videa) Natáčení zadních kol de facto simuluje jiný, vhodnější rozvor, než vůz v danou chvíli reálně má. Vypadá jako ryzí výhra, přesto se prosazuje...

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama