Technika

368 článků.

Toyota ukázala nový motor a převodovky až s 10 stupni, jde po nízké spotřebě

7.12.2016 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Toyota ukázala nový motor a převodovky až s 10 stupni, jde po nízké spotřebě Japonská automobilka začne od příštího roku montovat pod kapoty svých aut 2,5litrový čtyřválec, stejně jako osmi- nebo desetistupňový automat....

Jak je možné, že „primitivní” Dodge Viper ACR poráží na okruzích i „Svatou trojici”?

4.12.2016 | Marek Bednář | 13 příspěvků

Jak je možné, že „primitivní” Dodge Viper ACR poráží na okruzích i „Svatou trojici”? Dodge Viper ACR nemá ve srovnání se „Svatou trojicí” zas tak moc výkonu ani hypermoderní techniku, přesto je rychlejší. Proč?...

Mercedes představil nová světla. Jsou tak přesná, že na silnici promítnou cokoli

2.12.2016 | Petr Prokopec | 5 příspěvků

Mercedes představil nová světla. Jsou tak přesná, že na silnici promítnou cokoli Mercedese Digital Light počítá s 8 192 LEDkami na auto. Kromě svícení umí projektovat na vozovku i... skoro co si jen zamanete....

Jak funguje Wankelův motor se čtyřmi rotory? Je to mistrovské dílo

25.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Jak funguje Wankelův motor se čtyřmi rotory? Je to mistrovské dílo (+ video) Wankelu stačí už jeden rotor, aby okouzloval svou vyvážeností a relativním výkonem. Co ale když takové rotory použijete čtyři?...

Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody

19.11.2016 | Petr Prokopec | 15 příspěvků

Toyota říká, že diesely padnou za oběť hybridům. Zde jsou důvody Hybridy jsou na trhu stále Popelkou, zatímco dieselům se navzdory aféře Volkswagenu dále daří. Toyota ale vidí moment, který tento stav změní....

Motor bez vaček se poprvé ukázal v autě, revoluci jsme o krok blíž

18.11.2016 | Marek Bednář | 5 příspěvků

Motor bez vaček se poprvé ukázal v autě, revoluci jsme o krok blíž (+ videa) Premiéra prototypu ještě neznamená dostupnost běžným smrtelníkům. Slibná budoucnost motoru bez vaček je ale zase blíž....

Jak značka nejúspornějších aut dál sníží spotřebu? Přidá objem i počet válců

18.11.2016 | Petr Prokopec | 29 příspěvků

Jak značka nejúspornějších aut dál sníží spotřebu? Přidá objem i počet válců Downsizing a přeplňování jsou vážně u konce s dechem. Jediná značka aut, která se mu brání, teď dokonce hovoří o zcela opačném postupu....

Proč širší pneu zlepšují jízdní vlastnosti? A proč to neplatí donekonečna?

17.11.2016 | Marek Bednář | 19 příspěvků

Proč širší pneu zlepšují jízdní vlastnosti? A proč to neplatí donekonečna? Proč mají sporťáky široké pneumatiky, zatímco obyčejná auta úzké? A proč nepomůže, když na to obyčejné dáte pneu z výkonného stroje?...

Proč motor „cvaká” po startu? A co s tím, když nepřestane?

15.11.2016 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Proč motor „cvaká” po startu? A co s tím, když nepřestane? (+ videa) Pokud se z horní části motoru ozývá po startu cvakání, není to nic, čeho byste se museli děsit. Pokud to ale dělá pořád, máte problém...

Toto jsou všechny sériové motory s více než dvěma turby, je jich jen hrstka

13.11.2016 | Marek Bednář | 5 příspěvků

Toto jsou všechny sériové motory s více než dvěma turby, je jich jen hrstka Chcete-li automobil s co nejvíce turby pod kapotou, bude potřeba sáhnout hluboko do kapsy. A hledat, protože víc než dvě turba je pořád vzácnost....

VW chce dostat do výroby revoluční čelní sklo, promítne na něj cokoli

11.11.2016 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

VW chce dostat do výroby revoluční čelní sklo, promítne na něj cokoli Sériová verze konceptu I.D. má jako první dostat tzv. Augmented HUD, tedy head-up-displej, který dalece překoná možnosti těch současných....

Žene se VW do průšvihu? Další dvě dekády nepřijde s náhradou MQB

8.11.2016 | Petr Prokopec | 14 příspěvků

Žene se VW do průšvihu? Další dvě dekády nepřijde s náhradou MQB Koncern VW šetří, kde může. Nyní hlásí, že úspěšně „ořezal” svou klíčovou část techniky a nejen to - auta na ní chce stavět ještě skoro dvě dekády....

Toto je posledních 8 motorů s kompresory, je to druh na vymření

1.11.2016 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Toto je posledních 8 motorů s kompresory, je to druh na vymření Snaha o snižování papírové spotřeby paliva kompresorovým motorům láme vaz. Pár jich ale ještě na trhu najdeme, ve víc než sedmi autech....

Toto jsou 4 nové motory Mercedesu, ukázal i nejsilnější diesel své historie

29.10.2016 | Petr Miler | 22 příspěvků

Toto jsou 4 nové motory Mercedesu, ukázal i nejsilnější diesel své historie Mercedes se pustil do něčeho, čemu říká největší motorová ofenzíva všech dob. Počítá se čtyřmi zbrusu novými motory, o downsizingu neslyšel jediný....

Tohle jsou nejdražší kola světa, výjimečně fungují i vypadají

26.10.2016 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Tohle jsou nejdražší kola světa, výjimečně fungují i vypadají První karbonová kola Koenigseggu byla ryze funkční, jejich druhá generace přidává i design. Jsou jedinečná, stejně jako jejich cena....

Toto jsou nové detaily motoru 12,3 V16 se čtyřmi turby, překoná i 5 000 koní

24.10.2016 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Toto jsou nové detaily motoru 12,3 V16 se čtyřmi turby, překoná i 5 000 koní Jediný produkční šestnáctiválec třetího tisíciletí dostal čerstvě ostřejší vačky a frézované hlavy válců. I bez nich měl s čtyřmi turby výkon přes 5 0...

Jak přesně funguje revoluční motor bez vaček? A proč se zatím nerozšířil?

21.10.2016 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Jak přesně funguje revoluční motor bez vaček? A proč se zatím nerozšířil? (+ videa) FreeValve od Koenigseggu používá k ovládání ventilů tlakový vzduch místo vaček. Teď se můžeme detailně podívat na jeho fungování....

Tento VW Brouk udělá 0-100 km/h rychleji než Bugatti Chiron. Jak je to možné?

17.10.2016 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Tento VW Brouk udělá 0-100 km/h rychleji než Bugatti Chiron. Jak je to možné? (+ video) Na trhu už se najdou auta, co se zrychlením na stovku shora blíží 2 s i limitům možného. Existují ale i rychlejší stroje. A ani na to...

Šaškárna jménem downsizing končí, nové motory aut budou zase větší

15.10.2016 | Petr Miler | 151 příspěvků

Šaškárna jménem downsizing končí, nové motory aut budou zase větší Za vývoje posledních let se člověk musí ptát, zda motory nových aut nebudou brzy připomínat láhev od piva s pěti turby. Nebudou, doswnsizing končí....

Proč jsou písty motoru kruhové, když to jde i lépe? VW to zkoušel

9.10.2016 | Marek Bednář | 60 příspěvků

Proč jsou písty motoru kruhové, když to jde i lépe? VW to zkoušel Válce i písty mají kruhový tvar. Ptáte se, proč když blok motoru je jinak obdélníkový a dostupný prostor by bylo možné využít lépe? Nejste sami....

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše