Technika

432 článků.

Jak funguje pohon všech kol v poctivém teréňáku? Tohle vaše Octavia 4x4 neumí

25.6.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Jak funguje pohon všech kol v poctivém teréňáku? Tohle vaše Octavia 4x4 neumí Pohon 4x4 dnes nabízí spousta aut, v opravdu těžkém terénu by ale už kvůli němu neobstála. Skutečná terénní auta používají docela jiné řešení....

Farmář vyřízl díru do motoru a naživo ukázal, jak dopadne, když nemá olej

24.6.2017 | Petr Miler | 4 příspěvky

Farmář vyřízl díru do motoru a naživo ukázal, jak dopadne, když nemá olej Stokrát můžeme říci, že olej je pro motor auta něco jako krev pro vaše tělo, stejně o něj někteří nepečují. Tyto obrázky budiž připomenutím, že by měl...

Proč VW používá ve svých autech vodou chlazené výfuky? Jen kvůli emisím to není

22.6.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Proč VW používá ve svých autech vodou chlazené výfuky? Jen kvůli emisím to není Chladit výfuky zní jako dost nesmyslný nápad, jak učinit už tak složitý motor ještě složitějším. Jenže za tuhle věc můžeme být nakonec všichni rádi....

Proč nevyjíždět nádrž auta až „do mrtě”? Rozborka palivového čerpadla ukáže

21.6.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Proč nevyjíždět nádrž auta až „do mrtě”? Rozborka palivového čerpadla ukáže Někteří řidiči nedokáží odolat pokušení vyjíždět palivo v nádrži až na samou hranici únosnosti. Dělat byste to ale neměli. A nejen proto, že pak také ...

Michelin ukázal pneu budoucnosti. Sama se „přezuje” z letní na zimní a zpět

15.6.2017 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Michelin ukázal pneu budoucnosti. Sama se „přezuje” z letní na zimní a zpět Bydlíte u pláže a míříte do hor plných sněhu? Nyní je třeba návštěva servisu, v budoucnu by si vše mohla obstarat pneumatika prakticky sama....

Proč musí skončit slavný motor VR6 od VW? Tady jsou hlavní důvody

10.6.2017 | Marek Bednář | 27 příspěvků

Proč musí skončit slavný motor VR6 od VW? Tady jsou hlavní důvody Motor VR6 se stále ještě montuje do některých modelů prodávaných mimo Evropu, je ale jen otázkou času, než skončí nadobro. Proč?...

Budoucností řazení jsou prý trojspojkové převodovky. Jsou neuvěřitelně složité

30.5.2017 | Marek Bednář | 25 příspěvků

Budoucností řazení jsou prý trojspojkové převodovky. Jsou neuvěřitelně složité Teprve trojspojkové převodovky mohou být připraveny bleskurychle reagovat, ať už řidič udělá cokoliv. Automobilky je chystají i s očekáváním nižší spo...

Jak je možné, že 2,6tunové auto zabrzdí ze stovky rychleji než o mnoho lehčí Mini?

30.5.2017 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Jak je možné, že 2,6tunové auto zabrzdí ze stovky rychleji než o mnoho lehčí Mini? Když přijde řeč na zlepšení jízdních vlastností v jakémkoli smyslu těchto slov, obvykle je jako první zmiňována nižší hmotnost. Sama ale nic nezaručuj...

Britové ukázali revoluční ovládání ventilů motoru, benzinu dá spotřebu dieselu

24.5.2017 | Marek Bednář | 19 příspěvků

Britové ukázali revoluční ovládání ventilů motoru, benzinu dá spotřebu dieselu Říká si IVA, Intelligent Valve Actuation a ventily ovládá nezávisle na sobě. Je to větší revoluce než nahrazení karburátoru vstřikováním, říkají autoř...

Proč mají všechna auta ovládání hlasitosti výfuků přesně naopak, než by měla?

22.5.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Proč mají všechna auta ovládání hlasitosti výfuků přesně naopak, než by měla? Stále obvyklejším prvkem sportovně laděných aut je možnost nastavit jejich projev tlačítkem. Proč ne, logicky řešené to ale není v jediném z nich....

Jak moc lze zlepšit akceleraci vašeho auta pouhou změnou stálého převodu?

9.5.2017 | Marek Bednář | 54 příspěvků

Jak moc lze zlepšit akceleraci vašeho auta pouhou změnou stálého převodu? Auta poslední dobou hrají hlavně na notu papírové spotřeby, což se odráží i v jejich zpřevodování a horší dynamice. Změna přitom není složitá....

Podívejte se na pneumatiky budoucnosti, čeká nás největší revoluce za 100 let

6.5.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Podívejte se na pneumatiky budoucnosti, čeká nás největší revoluce za 100 let Goodyear říká, že pneumatiky prožívaly během posledních 100 let jen evoluci, teprve teď je čeká revoluce. A to nevíte, co má přijít za dalších 20 až 3...

Porsche dál kouzlí s aerodynamikou. Podívejte se, co si patentovalo pro 911

28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Porsche dál kouzlí s aerodynamikou. Podívejte se, co si patentovalo pro 911 Aktivní aerodynamika se rozmáhá i mezi silničními auty a Porsche je se svým ikonickým modelem též na palubě. Specifika si vyžádala vlastní patent....

Volkswagen představil dva nové motory. Jeden je jeho jasná budoucnost

28.4.2017 | Petr Prokopec | 20 příspěvků

Volkswagen představil dva nové motory. Jeden je jeho jasná budoucnost VW ani letos nechybí na motorovém symposiu ve Vídni a i když zdánlivě nepřivezl žádnou velkou novinku, jedna z těch menších je klíčová....

Tyto tři prvky dají benzinovým motorům spotřebu dieselů. Jak to dělají?

27.4.2017 | Marek Bednář | 11 příspěvků

Tyto tři prvky dají benzinovým motorům spotřebu dieselů. Jak to dělají? Jen specifická práce se vstřikováním, zapalováním a ventily motoru umí zvýšit efektivitu benzinových motorů až o 15 %. Je připravena na výrobu....

Mercedes detailně představil svůj nový řadový šestiválec, má úžasné parametry

18.4.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Mercedes detailně představil svůj nový řadový šestiválec, má úžasné parametry Nová pohonná jednotka je důvod, proč Mercedes nepočítá s návratem ostře laděných dieselů - tak výkonný a úsporný nový motor automobilky je....

Jak je možné, že auto se zadním náhonem dnes udělá 100 km/h nejrychleji na světě?

15.4.2017 | Petr Miler | 35 příspěvků

Jak je možné, že auto se zadním náhonem dnes udělá 100 km/h nejrychleji na světě? Není nejvýkonnější ani nejlehčí, nemá pohon 4x4 a přesto pokoří Bugatti, Porsche i Teslu. Jak je možné, že je Challenger Demon tak strašně rychlý?...

Jak moc se zahřívá výfuk a motor v běhu? Překvapivě málo, ale nesahali bychom

13.4.2017 | Marek Bednář | 3 příspěvky

Jak moc se zahřívá výfuk a motor v běhu? Překvapivě málo, ale nesahali bychom Výfukové plyny mají vysoké stovky a znovu se ohřívají v katalyzátoru, výfuk ale tak vysokých teplot nedosahuje. A o motoru to platí dvojnásob....

Co přesně udělá motoru 15 minut bez oleje? Termokamera a rozborka řeknou vše

8.4.2017 | Marek Bednář | 5 příspěvků

Co přesně udělá motoru 15 minut bez oleje? Termokamera a rozborka řeknou vše (+ videa) Laboratorní pokus nemá tak spektakulární konec jako jízda s autem bez oleje, o to výmluvnější ale je. Hlavně po rozebrání motoru....

Srovnání 4x4: je na sněhu lepší původní Quattro od Audi či novější AWD Subaru?

7.4.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Srovnání 4x4: je na sněhu lepší původní Quattro od Audi či novější AWD Subaru? Nečekejte technické rozbory možností Quattra a Symmetrical AWD, tady se hlavně jezdí, v zatáčkách i na rovině. Výsledek dokáže překvapit....

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama