Technika

482 článků.

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody

17.10.2017 | Marek Bednář | 68 příspěvků

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody Tříválce vyhrávají ankety Motor roku, nejen ve své kategorii. A to přesto, že trpí neřešitelnými neduhy, které pár deci papírové spotřeby nemůže vyváž...

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru?

16.10.2017 | Marek Bednář | 20 příspěvků

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru? Vznětový motor dokáže spalovat skoro cokoliv, co hoří. A protože nedisponuje běžnou škrticí klapkou a k jeho chodu není nutná elektřina, může se „spla...

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7

14.10.2017 | Marek Bednář | 41 příspěvků

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7 Řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, ať už vznětový či zážehový, najdeme dnes pod kapotou obrovské spousty aut. Proč ho výrobci tak často volí?...

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům

12.10.2017 | Marek Bednář | 66 příspěvků

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům Elektromobily jsou dnes drahé a nepraktické, obojí je ale dáno hlavně limity dnešních akumulátorů. V jiných ohledech mají své výhody a nejsou zanedbat...

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné?

11.10.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné? Přeplňované motory bojují s teplotou vzduchu „tlačeného” do válců, i když mají kompresory zcela mimo motor. Tak proč je Mercedes umístil „do něj”?...

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?

9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor? Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 V8 zněl docela jinak než Mercedesy....

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů

6.10.2017 | Marek Bednář | 32 příspěvků

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů Zážehovému i vznětovému motoru říkáme spalovací a oba lze označit za čtyřtaktní. Přesto se techniky dost liší. Podívejme se, v čem hlavně...

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu

3.10.2017 | Petr Prokopec | 44 příspěvků

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu Leckoho by mohlo napadnout, že starší diesely by šlo zachránit úpravou, která by jim dovolila plnit novější normy. Jenže cena takové změny je enormní....

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut

2.10.2017 | Petr Miler | 294 příspěvků

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut Těžko bychom našli fyzikální vztah, který je ohýbán do absurdních tezí častěji, než ten mezi výkonem a točivým momentem. Jde vše vysvětlit stručně?...

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu

26.9.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu Zatím BMW a Opely, později i auta dalších značek by měla těžit z nových turba jejich největšího výrobce na světě, firmy Honeywell....

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější

25.9.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější Nejen dvoulitrový, ale i jedenapůllitrový nový nafťák posílá do sériové výroby Ford pod obchodním jménem EcoBlue. Jako první ho dostane SUV EcoSport....

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy

24.9.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy Jistě vás nepřekvapí konstatování, že pohon 4x4 lze u aut řešit různými způsoby. Že jen Subaru dnes používá čtyři různá řešení, by ale mohlo....

VW vyvinul nový cyklus řízení motoru. Říká mu Budackův a šetří palivo, jak?

21.9.2017 | Marek Bednář | 22 příspěvků

VW vyvinul nový cyklus řízení motoru. Říká mu Budackův a šetří palivo, jak? Spalovací motory se zdánlivě dělí jen na zážehové a vznětové, ty zážehové ale mohou pracovat v různých cyklech. Ten nejnovější je od VW, jak funguje?...

Ubližuje v autě něčemu brzdění motorem? Nebo je jiný důvod, proč to nedělat?

18.9.2017 | Marek Bednář | 200 příspěvků

Ubližuje v autě něčemu brzdění motorem? Nebo je jiný důvod, proč to nedělat? Někteří lidé místo brzdění motorem raději vyřadí a použijí jen nožní brdu, nebo při deceleraci zmáčknou pedál spojky. Má to nějaký rozumný důvod?...

Půjde elektromobilům zvyšovat výkon ještě snáze než současným autům?

17.9.2017 | Marek Bednář | 49 příspěvků

Půjde elektromobilům zvyšovat výkon ještě snáze než současným autům? Současným autům jde relativně snadno zvýšit výkon díky míře elektronizaci. Ta je u elektromobilů ještě vyšší, půjde je tedy i snáze upravovat?...

Co zabilo Wankelův rotační motor? Toto jsou 4 hlavní příčiny

16.9.2017 | Marek Bednář | 23 příspěvků

Co zabilo Wankelův rotační motor? Toto jsou 4 hlavní příčiny Kdysi nadějné řešení, jak dostat z motoru o malém zdvihovém objemu, velikosti a hmotnosti vysoký výkon, je dnes prakticky po smrti. Proč?...

Mercedes přepsal historii, u benzinového motoru poprvé dosáhl účinnosti přes 50 %

14.9.2017 | Petr Prokopec | 22 příspěvků

Mercedes přepsal historii, u benzinového motoru poprvé dosáhl účinnosti přes 50 % Termální účinnost dosahující 50 procent byla dosud pro konstruktéry pístových benzinových motorů jen snem. Němci říkají, že jej prvně přetvořili v rea...

Britové stvořili „instantní” pohon všech kol. 4x4 přidá klidně i Škodě Fabia

12.9.2017 | Marek Bednář | 14 příspěvků

Britové stvořili „instantní” pohon všech kol. 4x4 přidá klidně i Škodě Fabia Jmenuje se eTwinsterX a skutečně umí udělat čtyřkolku třeba i z Fabie. Princip je jednoduchý a pomůže také i s normovanou spotřebou a emisemi....

Britové odhalili revoluční systém zavěšení kol. Nahradí prý pružiny i tlumiče

7.9.2017 | Marek Bednář | 25 příspěvků

Britové odhalili revoluční systém zavěšení kol. Nahradí prý pružiny i tlumiče Až o 40 % lehčí mají být kompozitové tyče, které nahradí pružiny i tlumiče. Prototyp už je na světě, testován bude na Arielu Atom....

Připravte se na další devalvaci výkonu. Tato věc autům přidá až 408 koní

4.9.2017 | Marek Bednář | 55 příspěvků

Připravte se na další devalvaci výkonu. Tato věc autům přidá až 408 koní Výkony aut v posledních letech rostou tak rychle, že co bylo včera nejsilnější, bude zítra ztraceno v davu. Řešení jako toto ale posune vše ještě dál....

Reklama

Autobazar

zobrazit vše