Technika

442 článků.

Autopiloty musí ujet neskutečné kilometry, aby se přiblížily řidičům, přiznává BMW

včera | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Autopiloty musí ujet neskutečné kilometry, aby se přiblížily řidičům, přiznává BMW Šéf vývoje BMW nás nechal nahlédnout pod pokličku vývoje systémů autonomního řízení aut. A naznačil, že skutečný autopilot hned tak neuvidíme....

Nejlepší známé odpružení kol aut je staré 13 let. Proč se dodnes nevyrábí?

22.7.2017 | Marek Bednář | 30 příspěvků

Nejlepší známé odpružení kol aut je staré 13 let. Proč se dodnes nevyrábí? Chcete-li od auta komfort na nerovnostech i pevnost v šikanách, chce to dokonalé odpružení. Bose ho mělo, dodnes si ho ale nemůžete koupit....

Jsou hybridy nesmysl? Nejúspornější značka zabije i jediný náznak hybridizace

21.7.2017 | Petr Prokopec | 35 příspěvků

Jsou hybridy nesmysl? Nejúspornější značka zabije i jediný náznak hybridizace Jeden z nejslavnějších motorářů říká, že hybridní pohony jsou znásilňováním fyziky. Mazda mu zdá se odporovat nebude, teď už opravdu ne....

Čím to je, že elektromotory mají maximum točivého momentu už v nula otáčkách?

20.7.2017 | Marek Bednář | 49 příspěvků

Čím to je, že elektromotory mají maximum točivého momentu už v nula otáčkách? Fyzikální zákonitosti nám občas dobře slouží, někdy ale překáží. Když do vodiče v magnetickém poli pustíte proud, začne se pohybovat. Jenže nejen to....

Jak funguje samozatmavovací zpětné zrcátko? Rozebrání jednoho z nich ukáže

17.7.2017 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Jak funguje samozatmavovací zpětné zrcátko? Rozebrání jednoho z nich ukáže Máte v autě zpětné zrcátko, které po soumraku samo reaguje na svítící auto a vámi? Pokud jste přemýšleli, jak funguje, tady je odpověď....

VW odhalil převodovku budoucnosti. Otáčí kormidlo, má pouhé čtyři fyzické rychlosti

14.7.2017 | Petr Prokopec | 42 příspěvků

VW odhalil převodovku budoucnosti. Otáčí kormidlo, má pouhé čtyři fyzické rychlosti I Volkswagen donedávna počítal s tím, že nabídne 10stupňovou převodovku. Plány na ni zrušil, teď víme, kam míří místo toho - k převodovce Vario-Drive....

Jak funguje motor typu boxer? Funkční model z 3D tiskárny vám to ukáže zevnitř

13.7.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Jak funguje motor typu boxer? Funkční model z 3D tiskárny vám to ukáže zevnitř Dovnitř motoru se běžně nevidíme, pokud ale vznikne na 3D tiskárně model, který se točí a který lze rozebírat, vidět je najednou všechno....

Němci rozjeli malou motorovou revoluci, přináší prý spotřebu 3,5 litru na 100 km

10.7.2017 | Marek Bednář | 66 příspěvků

Němci rozjeli malou motorovou revoluci, přináší prý spotřebu 3,5 litru na 100 km To, co automobilky a jejich dodavatelé slibují už po léta, je teď definitivně realitou. První sériové auto dostalo 48V mikrohybridní systém Continenta...

Tento vynález má zachránit manuální převodovky, i v dobách hybridních aut

7.7.2017 | Petr Prokopec | 4 příspěvky

Tento vynález má zachránit manuální převodovky, i v dobách hybridních aut Manuální převodovky vyklízí pole a rozmach „elektrifikace” tomu jen přispívá. I hybridní auta ale mohou mít manuální řazení, ukazuje Schaeffler....

VW se pouští na tenký led, nový Golf má dostat řízení bez propojení volantu a kol

4.7.2017 | Petr Prokopec | 53 příspěvků

VW se pouští na tenký led, nový Golf má dostat řízení bez propojení volantu a kol Pokus řízením po drátě zatím sériová auta poznala v jediném případě a skončilo to totálním fiaskem. Němci věří, že na stejném poli uspějí lépe....

VW odhalil techniku svých příštích motorů, slibují spotřebu 3 litry bez podvodů

3.7.2017 | Marek Bednář | 18 příspěvků

VW odhalil techniku svých příštích motorů, slibují spotřebu 3 litry bez podvodů VW musí pod tlakem své emisní kauzy inovovat, i kdyby náhodou sám nechtěl. Budoucnost jeho motorů ale jen kvůli tomu není nezajímavá....

Jak funguje pohon všech kol v poctivém teréňáku? Tohle vaše Octavia 4x4 neumí

25.6.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Jak funguje pohon všech kol v poctivém teréňáku? Tohle vaše Octavia 4x4 neumí Pohon 4x4 dnes nabízí spousta aut, v opravdu těžkém terénu by ale už kvůli němu neobstála. Skutečná terénní auta používají docela jiné řešení....

Farmář vyřízl díru do motoru a naživo ukázal, jak dopadne, když nemá olej

24.6.2017 | Petr Miler | 5 příspěvků

Farmář vyřízl díru do motoru a naživo ukázal, jak dopadne, když nemá olej Stokrát můžeme říci, že olej je pro motor auta něco jako krev pro vaše tělo, stejně o něj někteří nepečují. Tyto obrázky jsou připomenutím, že by měli...

Proč VW používá ve svých autech vodou chlazené výfuky? Jen kvůli emisím to není

22.6.2017 | Marek Bednář | 13 příspěvků

Proč VW používá ve svých autech vodou chlazené výfuky? Jen kvůli emisím to není Chladit výfuky zní jako dost nesmyslný nápad, jak učinit už tak složitý motor ještě složitějším. Jenže za tuhle věc můžeme být nakonec všichni rádi....

Proč nevyjíždět nádrž auta až „do mrtě”? Rozborka palivového čerpadla ukáže

21.6.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Proč nevyjíždět nádrž auta až „do mrtě”? Rozborka palivového čerpadla ukáže Někteří řidiči nedokáží odolat pokušení vyjíždět palivo v nádrži až na hranici únosnosti. Dělat by to ale neměli. A nejen proto, že pak také nemusí do...

Michelin ukázal pneu budoucnosti. Sama se „přezuje” z letní na zimní a zpět

15.6.2017 | Petr Prokopec | 17 příspěvků

Michelin ukázal pneu budoucnosti. Sama se „přezuje” z letní na zimní a zpět Bydlíte u pláže a míříte do hor plných sněhu? Nyní je třeba návštěva servisu, v budoucnu by si vše mohla obstarat pneumatika prakticky sama....

Proč musí skončit slavný motor VR6 od VW? Tady jsou hlavní důvody

10.6.2017 | Marek Bednář | 27 příspěvků

Proč musí skončit slavný motor VR6 od VW? Tady jsou hlavní důvody Motor VR6 se stále ještě montuje do některých modelů prodávaných mimo Evropu, je ale jen otázkou času, než skončí nadobro. Proč?...

Budoucností řazení jsou prý trojspojkové převodovky. Jsou neuvěřitelně složité

30.5.2017 | Marek Bednář | 25 příspěvků

Budoucností řazení jsou prý trojspojkové převodovky. Jsou neuvěřitelně složité Teprve trojspojkové převodovky mohou být připraveny bleskurychle reagovat, ať už řidič udělá cokoliv. Automobilky je chystají i s očekáváním nižší spo...

Jak je možné, že 2,6tunové auto zabrzdí ze stovky rychleji než o mnoho lehčí Mini?

30.5.2017 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Jak je možné, že 2,6tunové auto zabrzdí ze stovky rychleji než o mnoho lehčí Mini? Když přijde řeč na zlepšení jízdních vlastností v jakémkoli smyslu těchto slov, obvykle je jako první zmiňována nižší hmotnost. Sama ale nic nezaručuj...

Britové ukázali revoluční ovládání ventilů motoru, benzinu dá spotřebu dieselu

24.5.2017 | Marek Bednář | 19 příspěvků

Britové ukázali revoluční ovládání ventilů motoru, benzinu dá spotřebu dieselu Říká si IVA, Intelligent Valve Actuation a ventily ovládá nezávisle na sobě. Je to větší revoluce než nahrazení karburátoru vstřikováním, říkají autoř...

Autobazar

zobrazit vše