Technika

411 článků.

Halogenová vs. xenonová vs. LED světla v praxi. Má smysl si připlácet?

26.3.2017 | Petr Miler | 113 příspěvků

Halogenová vs. xenonová vs. LED světla v praxi. Má smysl si připlácet? Tak jako většina věcí a automobilech, i jejich osvětlení prošlo za poslední dekády ohromným vývojem. Jsou ale všechny novinky reálným zlepšením?...

Tohle vaše auto neumí. Nové brzdy letošních F1 zajistí neuvěřitelné přetížení

23.3.2017 | Marek Bednář | 8 příspěvků

Tohle vaše auto neumí. Nové brzdy letošních F1 zajistí neuvěřitelné přetížení Brzy ve Formuli 1 jsou odedávna tím nejlepším, co lze ve světě čtyř kol najít, pro letošek ale budou ještě o pořádný kus lepší. Jejich možnosti berou ...

Proč si dlouhým mírným brzděním jen ničíte auto? Termokamera osvětlí

22.3.2017 | Marek Bednář | 65 příspěvků

Proč si dlouhým mírným brzděním jen ničíte auto? Termokamera osvětlí (+ video) Stačí velice málo na to, aby se teplota brzdových kotoučů vyšplhala na trojcifernou hodnotu. Proto je také lze trvalým lehkým brzdění...

Takhle Bugatti testovalo motor a podvozek Chironu, simulovalo jízdu po Nordschleife

21.3.2017 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Takhle Bugatti testovalo motor a podvozek Chironu, simulovalo jízdu po Nordschleife (+ videa) Pokud nechcete svou novinku kompromitovat - a nebo zničit - při reálných testech, můžete s ní nechat „jet počítač”. I to je působivé....

Jak vypadá zevnitř autobaterie nebo běžící motor? Tady i to rozřezali vodou

20.3.2017 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Jak vypadá zevnitř autobaterie nebo běžící motor? Tady i to rozřezali vodou (+ videa) Nenaplnil-li hydraulický lis vaše choutky po průzkumu destrukcí, podívejte se na tyto snímky. Vodní paprsek toho k prohlédnutí nechá ...

Proč mají některá auta motor podélně a jiná napříč? Obojí má výhody i nevýhody

18.3.2017 | Marek Bednář | 51 příspěvků

Proč mají některá auta motor podélně a jiná napříč? Obojí má výhody i nevýhody Auto libovolné koncepce to může mít jinak a bez znalosti jeho konstrukce to nelze bezpečně poznat. Co vede vývojáře k volbě toho či onoho řešení?...

Koenigsegg říká, že jeho nový motor má obrovskou životnost, asi 200 let. Jak to?

17.3.2017 | Marek Bednář | 2 příspěvky

Koenigsegg říká, že jeho nový motor má obrovskou životnost, asi 200 let. Jak to? Zatímco Mercedes s AMG chystají hypersport, u kterého předem počítají s životností motoru pouhých 50 tisíc km, von Koenigsegg hovoří o věčnosti....

McLaren 720S má 15 sacích otvorů, i když je nedává znát. Tady jsou všechny z nich

14.3.2017 | Petr Prokopec | 2 příspěvky

McLaren 720S má 15 sacích otvorů, i když je nedává znát. Tady jsou všechny z nich Na první pohled se zdá, že designéři McLarenu 720S o sacích otvorech ani neslyšeli. Na ten druhý ale zjistíte, že o nich ví více než ostatní....

Proč auto vydává ten zvláštní ječivý zvuk, když s ním couváte?

13.3.2017 | Petr Miler | 33 příspěvků

Proč auto vydává ten zvláštní ječivý zvuk, když s ním couváte? Výjimky se najdou, většina aut ale při jízdě na zpětný chod vydává ječivý zvuk, který se zintenzivňuje s tím, čím rychleji jedete. Má to svůj důvod....

Jak vypadá alternátor zevnitř? A jak vlastně funguje? Je překvapivě složitý

13.3.2017 | Marek Bednář | 21 příspěvků

Jak vypadá alternátor zevnitř? A jak vlastně funguje? Je překvapivě složitý (+ video) Alternátor je klíčová součást elektrické soustavy auta, neboť vyrábí proud. Je ale potřeba ho proudem i napájet. Podívejte se, proč....

Jak dlouho se co zahřívá v motoru? Termokamera za milion ukáže dva typy

11.3.2017 | Marek Bednář | 10 příspěvků

Jak dlouho se co zahřívá v motoru? Termokamera za milion ukáže dva typy (+ video) Že motor auta není zahřátý hned, jakmile ho nastartujeme, ví snad každý. Ale jak dlouho se co zahřívá? A proč to u boxeru trvá déle?...

Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není

9.3.2017 | Petr Prokopec | 16 příspěvků

Proč má nový Civic Type-R tři koncovky výfuku, navíc takové? Pro parádu to není Nové CTR se tváří jako ještě větší ministr války než základní Civic. Proti němu navíc dostal unikát vykukující zprostředka zadního nárazníku. Proč?...

Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost

9.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Prozkoumejte nový motor Koenigsegg 5,1 V8 pro Spyker do detailu. Je to skvost Nizozemský Spyker žije a tady jsou technické podrobnosti k jeho nové pohonné jednotce od Koenigseggu i karbon-hliníkové konstrukci karoserie....

Proč se dosud žádné silniční auto ani nepřiblížilo rychlosti 500 km/h?

6.3.2017 | Marek Bednář | 43 příspěvků

Proč se dosud žádné silniční auto ani nepřiblížilo rychlosti 500 km/h? Nezvládlo to Bugatti Veyron a nedá to ani jeho nástupce Chiron, třebaže 460 km/h pravděpodobně pokoří. Proč nikdo nezamířil a ani nemíří ještě výš?...

Proč se BMW drží červeno-oranžového podsvícení budíků, i když není moc hezké?

6.3.2017 | Marek Bednář | 13 příspěvků

Proč se BMW drží červeno-oranžového podsvícení budíků, i když není moc hezké? Současná auta se snaží hlavně líbit a ta od BMW nepředstavují výjimku. Přesto se v interiéru drží jedné věci, která zrovna hezká není. Proč?...

Proč je tak těžké zařadit za jízdy jedničku? A jak to zvládnout čistě a jemně?

4.3.2017 | Petr Miler | 23 příspěvků

Proč je tak těžké zařadit za jízdy jedničku? A jak to zvládnout čistě a jemně? (+ videa) U většiny auto to není věc, kterou by bylo nutné praktikovat příliš často, ale hodí se to u všech. Jak to zvládnout s elegancí?...

Kolik vzduchu za minutu „sežere” motor běžného auta? A kolik Bugatti Chiron?

2.3.2017 | Marek Bednář | 28 příspěvků

Kolik vzduchu za minutu „sežere” motor běžného auta? A kolik Bugatti Chiron? (+ video) Říkali jste si někdy, kolik vzduchu spotřebuje motor vašeho auta? Dá se to spočítat úplně přesně a málo to opravdu není....

Jaké emise pevných částic mají benzinové motory? Výsledky měření ohromí

27.2.2017 | Marek Bednář | 57 příspěvků

Jaké emise pevných částic mají benzinové motory? Výsledky měření ohromí Že moderní benziny vypouštějí pevné částice stejně jako diesely, není nové. Pozoruhodné je ale jejich množství a rozdíly mezi jednotlivými motory....

Víte, proč má Ferrari California tak ošklivá a hloupě umístěná brzdová světla?

27.2.2017 | Marek Bednář | 6 příspěvků

Víte, proč má Ferrari California tak ošklivá a hloupě umístěná brzdová světla? U Ferrari běžně slouží jako brzdová světla ta horní, kulatá. U Californie tomu tak ale není a důvody tkví opět v jedinečném italském inženýringu....

V pravidlech F1 je vážně díra. „Velrybí křídlo” nových strojů je legální. A geniální

26.2.2017 | Petr Miler | 7 příspěvků

V pravidlech F1 je vážně díra. „Velrybí křídlo” nových strojů je legální. A geniální Když vytáhl Mercedes svou novou F1 pro sezónu 2017, začali jsme se ptát, co znamená ten zvláštní spojler vzadu. Pak ho použilo i Ferrari a bylo jasno....

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše