Technika

508 článků.

Motor, který má zesměšnit i Bugatti, je hotový. Šílený 12,3 V16 dává 5 076 koní

8.11.2017 | Petr Miler | 17 příspěvků

Motor, který má zesměšnit i Bugatti, je hotový. Šílený 12,3 V16 dává 5 076 koní Člověku se tají dech, když slyší o osmilitrovém motoru Bugatti Chiron s 1 500 koňmi. Autoři Develu Sixteen se v tu chvíli ale začnou jen smát....

Motorářská rarita: turbo i kompresor měla jen hrstka aut, mezi nimi také jedna Škoda

28.10.2017 | Marek Bednář | 1 příspěvek

Motorářská rarita: turbo i kompresor měla jen hrstka aut, mezi nimi také jedna Škoda Kombinace kompresoru i turba je fajn proto, že si eliminují své nevýhody. Je ale drahá a komplikovaná, takže v autech se objevila jen v těchto pár pří...

Mazda ukázala, jak funguje její „diesel na benzin”. Video odhaluje většinu tajemství

27.10.2017 | Petr Miler | 39 příspěvků

Mazda ukázala, jak funguje její „diesel na benzin”. Video odhaluje většinu tajemství Pokud vám z dosavadních popisů a schemat nebylo jasné, jak motor SPCCI alias SkyActiv-X funguje, nová grafika vám to předvede velmi názorně....

10 důvodů, proč motory ztrácí výkon. Některé spravíte snadno, jiné skoro nelze

26.10.2017 | Marek Bednář | 14 příspěvků

10 důvodů, proč motory ztrácí výkon. Některé spravíte snadno, jiné skoro nelze Ztráta výkonu začne dříve nebo později trápit každý motor. Spoustu příčin leze přitom odstranit docela snadno a levně, jen některé jsou tvrdým oříškem...

Proč je slabší ostré SUV Jeepu rychlejší než vůbec nejlépe zrychlující auto světa?

23.10.2017 | Marek Bednář | 7 příspěvků

Proč je slabší ostré SUV Jeepu rychlejší než vůbec nejlépe zrychlující auto světa? Zdánlivě to nedává smysl. Challenger Demon je nejlépe zrychlující vůz světa, Grand Cherokee Trackhawk je větší, těžší a slabší SUV. Proč je tedy rychl...

Co zabilo vzduchem chlazené motory? Toto jsou hlavní příčiny

21.10.2017 | Marek Bednář | 43 příspěvků

Co zabilo vzduchem chlazené motory? Toto jsou hlavní příčiny Chladit motor vzduchem má nejen své kouzlo, ale i podstatné výhody. Jenže oproti kapalinovému chlazení má také své nevýhody....

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec

21.10.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Motorář Fordu ukázal vrchol downsizingu, motor s jedním turbem pro každý válec Zdvihového objemu a počtu válců v motorech v posledních letech ubývá, turb naopak přibývá. K poměru 1:1 se ale zatím nikdo nedopracoval....

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé

20.10.2017 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

6 technických výjimečností nového Porsche Cayenne: díky nim je tak rychlé Po vzhledové stránce je nové Porsche Cayenne blízké tomu dosluhujícímu, pod povrchem ale skrývá spoustu novinek. Tohle jsou ty nejzajímavější....

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody

17.10.2017 | Marek Bednář | 95 příspěvků

Proč tříválec nemůže být opravdu dobrý motor? Toto jsou hlavní důvody Tříválce vyhrávají ankety Motor roku, nejen ve své kategorii. A to přesto, že trpí neřešitelnými neduhy, které pár deci papírové spotřeby nemůže vyváž...

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru?

16.10.2017 | Marek Bednář | 21 příspěvků

Co je to „splašený diesel”? Jak tomuto jevu předejít a zabránit zničení motoru? Vznětový motor dokáže spalovat skoro cokoliv, co hoří. A protože nedisponuje běžnou škrticí klapkou a k jeho chodu není nutná elektřina, může se „spla...

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7

14.10.2017 | Marek Bednář | 41 příspěvků

Proč dnes tolik aut používá čtyřválce 2,0? Jsou ve všem od Octavie po BMW řady 7 Řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, ať už vznětový či zážehový, najdeme dnes pod kapotou obrovské spousty aut. Proč ho výrobci tak často volí?...

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům

12.10.2017 | Marek Bednář | 66 příspěvků

Toto je 5 hlavních výhod, které mají elektromobily oproti dnešním autům Elektromobily jsou drahé a nepraktické, obojí je ale dáno hlavně limity dnešních akumulátorů. V jiných ohledech mají své výhody a nejsou zanedbatelné....

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné?

11.10.2017 | Marek Bednář | 11 příspěvků

Proč dává Mercedes turba „do nitra” svých V8, i když je to zdánlivě nevýhodné? Přeplňované motory bojují s teplotou vzduchu „tlačeného” do válců, i když mají kompresory zcela mimo motor. Tak proč je Mercedes umístil „do něj”?...

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor?

9.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Proč zní nejnovější Aston Martin docela jinak než stroje AMG, ač má jejich motor? Se zvukem aut se čaruje a výfukem vše nespravíte. Technici Astonu se museli mnohem více snažit, aby jejich DB11 zněl docela jinak než Mercedesy....

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů

6.10.2017 | Marek Bednář | 33 příspěvků

Diesel vs. benzin: toto jsou klíčové rozdíly ve fungování obou typů motorů Zážehovému i vznětovému motoru říkáme spalovací a oba lze označit za čtyřtaktní. Přesto se techniky dost liší. Podívejme se, v čem hlavně...

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu

3.10.2017 | Petr Prokopec | 44 příspěvků

Lze spasit starší diesely? Cena konverze z normy Euro 5 na Euro 6 odhaluje pravdu Leckoho by mohlo napadnout, že starší diesely by šlo zachránit úpravou, která by jim dovolila plnit novější normy. Jenže cena takové změny je enormní....

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut

2.10.2017 | Petr Miler | 298 příspěvků

Výkon vs. točivý moment v 26 větách. Na správné pochopení stačí pár minut Těžko bychom našli fyzikální vztah, který je ohýbán do absurdních tezí častěji, než ten mezi výkonem a točivým momentem. Jde vše vysvětlit stručně?...

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu

26.9.2017 | Marek Bednář | 12 příspěvků

Toto jsou nová turba pro benziny i diesely. Jedním trikem zvýší výkon, sníží spotřebu Zatím BMW a Opely, později i auta dalších značek by měla těžit z nových turba jejich největšího výrobce na světě, firmy Honeywell....

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější

25.9.2017 | Petr Prokopec | 10 příspěvků

Ford do detailu představil nové diesely 1,5 a 2,0, mají být výkonnější i úspornější Nejen dvoulitrový, ale i jedenapůllitrový nový nafťák posílá do sériové výroby Ford pod obchodním jménem EcoBlue. Jako první ho dostane SUV EcoSport....

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy

24.9.2017 | Marek Bednář | 16 příspěvků

Není pohon všech kol jako pohon všech kol. Jen u Subaru skrývá tyto 4 systémy Jistě vás nepřekvapí konstatování, že pohon 4x4 lze u aut řešit různými způsoby. Že jen Subaru dnes používá čtyři různá řešení, by ale mohlo....

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše