Technika

613 článků.

Cosworth vyvinul tříválec 1,6 bez turba s 250 koňmi. Plní veškeré emisní limity

13.12.2018 | Petr Prokopec

Cosworth vyvinul tříválec 1,6 bez turba s 250 koňmi. Plní veškeré emisní limity Leckdo vám řekne, že turba jsou při dnešních požadavcích na výkon nutnost, neboť silný atmosférický motor při současných emisních limitech nelze vyrob...

Jak fungují ruční brzdy u moderních aut? A co dělat, když se zaseknou zabrzděné?

4.12.2018 | Mirek Mazal

Jak fungují ruční brzdy u moderních aut? A co dělat, když se zaseknou zabrzděné? Parkovací brzdy moderních aut přepřáhly z táhel na kabely, pracují ale trochu jinak, než si řada lidí myslí. Způsob jejich fungování pak otevírá přine...

Japonci pustili do prodeje možná revoluční převodovku. Je složitá, slibuje ale mnohé

30.11.2018 | Mirek Mazal

Japonci pustili do prodeje možná revoluční převodovku. Je složitá, slibuje ale mnohé O tom, jaký typ převodovky je nejlepší, se mluví pravidelně. Japonci se těmto debatám rozhodli učinit přítrž tak, že do jedné skříně vměstnali technik...

Proč jsou vlastně pneumatiky černé? V počátcích automobilismu byly po léta bílé

26.11.2018 | Mirek Mazal

Proč jsou vlastně pneumatiky černé? V počátcích automobilismu byly po léta bílé Pneumatiky jsou vyrobeny především z materiálu, jehož přirozená barva je bílá. Přesně takové byly i první pneumatiky, dnes jsou ale obvykle černé. Pro...

Mezichladičům moderních turb říkáme všichni špatně, ale asi už u toho zůstaneme

25.11.2018 | Petr Prokopec

Mezichladičům moderních turb říkáme všichni špatně, ale asi už u toho zůstaneme Nemusíte být až tak technicky zdatní, abyste věděli, o co se v turbomotorech moderních aut stará mezichladič. Potíž je, že tento komponent vlastně žád...

Zvláštní pohon aut budoucnosti odhalil detaily. Zvýší výkon a trakci, sníží spotřebu

19.11.2018 | Mirek Mazal

Zvláštní pohon aut budoucnosti odhalil detaily. Zvýší výkon a trakci, sníží spotřebu Do budoucnosti nikdo nevidí, toto je ale jedna z těch věcí, které by svět automobilů opravdu mohly změnit. Relativně jednoduše může zvýšit výkon, zlep...

Jak funguje řízení moderních aut? Téměř všechna spoléhají na toto chytré řešení

18.11.2018 | Petr Prokopec

Jak funguje řízení moderních aut? Téměř všechna spoléhají na toto chytré řešení Řízení auta je možné řešit mnoha různými způsoby, prakticky veškerou konkurenci ale převálcovalo to hřebenové. Proč je tak populární a zřejmě ještě ho...

Jak rychle doopravdy řadí automatické převodovky nejmodernějších supersportů?

12.11.2018 | Mirek Mazal

Jak rychle doopravdy řadí automatické převodovky nejmodernějších supersportů? O rychlosti řazení moderních dvouspojek se vypráví skoro legendy, ale jaká je realita? Jak dlouho skutečně trvá, než se jeden převodový stupeň změní v...

Tuto věc má v autě stále více lidí, přesto spousta z nich netuší, co dělá

7.11.2018 | Petr Prokopec

Tuto věc má v autě stále více lidí, přesto spousta z nich netuší, co dělá Kdysi se zdálo, že rychle ovládne svět aut, běžnou se ale stává až v posledních 20 letech. Přesto není samozřejmostí, a to i proto, že lidé nechápou j...

Touto zvláštně vyhlížející operací jde citelně zvýšit výkon motoru auta

5.11.2018 | Mirek Mazal

Touto zvláštně vyhlížející operací jde citelně zvýšit výkon motoru auta Na první pohled je to hlavně vizuálně podmanivá podívaná, skrývá se za ní ale mnohem více. Celá operace dává zejména starším motorům aut možnost znovu...

Proč střechy aut Tesly vypadají někdy tak, jako by byly zrezlé?

5.11.2018 | Mirek Mazal

Proč střechy aut Tesly vypadají někdy tak, jako by byly zrezlé? Jako by Tesly nebyly dost zvláštní i bez toho, jejich jinak černé střechy se za určitých podmínek samovolně zbarví, jako by zkorodovaly. Důvod tohoto ...

Volvo ukázalo revoluční řešení bezpečnosti aut. Nárazům odolají i bez použití oceli

2.11.2018 | Petr Prokopec

Volvo ukázalo revoluční řešení bezpečnosti aut. Nárazům odolají i bez použití oceli Švédové jsou posedlí bezpečností, té pasivní ale leckdy dávají přednost před aktivní, už kvůli vysokopevnostní oceli a její hmotnosti. Poslední novink...

Rusové odhalili taje techniky Putinovy limuzíny, jíž sebevědomě nabízí Bentley

1.11.2018 | Petr Prokopec

Rusové odhalili taje techniky Putinovy limuzíny, jíž sebevědomě nabízí Bentley Sama nabídka ruské techniky jedné z nejprestižnějších automobilek světa vzbudila pozornost, až teď se ale můžeme do detailu podívat na to, o co tu pře...

Vydrží více hliníkové, nebo ocelové kolo? Srovnání pod lisem ukáže pravdu

22.10.2018 | Mirek Mazal

Vydrží více hliníkové, nebo ocelové kolo? Srovnání pod lisem ukáže pravdu Někteří říkají, že jedna jsou víc pro parádu a druhá zase víc vydrží. Jaká je realita? Oba základní druhy automobilových disků kol skončily pod lisem,...

První auta dostanou „zázračný materiál”, omezí jejich nejnepříjemnější projev

22.10.2018 | Petr Prokopec

První auta dostanou „zázračný materiál”, omezí jejich nejnepříjemnější projev Od jeho objevu uběhlo teprve 14 let, možná proto je stále titulován jako „zázračný materiál”, jehož veškeré možnosti teprve prozkoumány. Grafen teď mí...

Převodovka budoucnosti od VW otáčí kormidlo dějin, má pouhé čtyři rychlosti

17.10.2018 | Petr Prokopec

Převodovka budoucnosti od VW otáčí kormidlo dějin, má pouhé čtyři rychlosti I Volkswagen dříve počítal s tím, že nabídne 10stupňovou převodovku. Plány na ni zrušil, teď víme, kam míří místo toho....

Motory Mercedesu dnes zapalují palivo ve válci hned pětkrát rychle po sobě. Proč?

5.10.2018 | Mirek Mazal

Motory Mercedesu dnes zapalují palivo ve válci hned pětkrát rychle po sobě. Proč? Že je směs paliva se vzduchem po dopravení do válce motoru zapalována svíčkou, ví snad každý. Mercedesy ji ale zapalují hned pětkrát, jaký to má smysl...

Proč mají některá auta uchycený pedál plynu nahoře a jiná dole? A co je lepší?

27.9.2018 | Mirek Mazal

Proč mají některá auta uchycený pedál plynu nahoře a jiná dole? A co je lepší? Pokud se o auta alespoň trochu zajímáte, jistě jste si toho všimli - v některých vozech pedál plynu „visí” a v jiných trčí z podlahy. Proč to tak je? ...

Jak vypadá skutečný diferenciál auta v akci? Podívejte se na to dírou v jeho víku

25.9.2018 | Mirek Mazal

Jak vypadá skutečný diferenciál auta v akci? Podívejte se na to dírou v jeho víku Fungování diferenciálu vám může být po teoretické stránce známé, ale vidět jej přímo v akci na autě je běžně nemožné, neboť je zakrytý. Ale pokud je o...

Toto je prý budoucnost pohonu aut. Po létech vývoje má jít letos do výroby

22.9.2018 | Petr Prokopec

Toto je prý budoucnost pohonu aut. Po létech vývoje má jít letos do výroby Od soustavy s dvěma těmito motory máme čekat 220 koní a ohromujících 2 508 Nm. Ovšem rovněž navýšení neodpružené hmotnosti o 72 kg....

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama