Reklama

Technika

557 článků.

Už se ví, jak zabránit krádežím aut zneužitím bezklíčového vstupu. Řešení je geniálně jednoduché

27.3.2018 | Mirek Mazal | 56 příspěvků

Už se ví, jak zabránit krádežím aut zneužitím bezklíčového vstupu. Řešení je geniálně jednoduché Je to ten nápad, po jehož představení si říkáte, proč někoho nenapadl dávno. Má učinit přítrž paradoxu, že moderní auta se kradou snáz než ta starší....

Zvědavec rozpáral nožem sedačku Mercedesu S. A nestačil se divit, co našel uvnitř

27.3.2018 | Mirek Mazal | 14 příspěvků

Zvědavec rozpáral nožem sedačku Mercedesu S. A nestačil se divit, co našel uvnitř Auta jsou dnes stále více napěchovaná technikou všeho druhu a ta nemíjí ani sedadla. Kdo by v jejich nitru čekal leda „péra z gauče”, hluboce by se mý...

Takto funguje prý nejúspornější benzínový motor světa. Kouzlit zvládá i bez turba

26.3.2018 | Mirek Mazal | 22 příspěvků

Takto funguje prý nejúspornější benzínový motor světa. Kouzlit zvládá i bez turba Nepřeplňované motory jsou dnes druhem na vymření, pár automobilek jim ale ještě věří. Mezi nimi i Toyota, která se pochlubila prý nejefektivnějším ben...

Proč aerodynamické kryty kol nejsou na všech autech, když u Tesly tolik pomáhají spotřebě?

23.3.2018 | Petr Prokopec | 36 příspěvků

Proč aerodynamické kryty kol nejsou na všech autech, když u Tesly tolik pomáhají spotřebě? Výrobci se stále více honí za jakýmkoli snížením spotřeby. Proč tedy nevyužijí jednoduchý prvek, který dle Tesly zvyšuje efektivitu o 10 procent?...

Diesely může zachránit převratný objev britských vědců, řeší hlavní problém

22.3.2018 | Petr Prokopec | 64 příspěvků

Diesely může zachránit převratný objev britských vědců, řeší hlavní problém Dieselům je předpovídán brzký skon a i když s tím automobilky tak úplně nesouhlasí, v těžké situaci nafťáky nepochybně jsou. Systémem ACCT je může spa...

Jak fungoval pohřbený motor V5 od VW? Měl řadu výhod, tak proč skončil?

19.3.2018 | Mirek Mazal | 11 příspěvků

Jak fungoval pohřbený motor V5 od VW? Měl řadu výhod, tak proč skončil? Nové motory jsou dnes vyvíjeny podle jediného vzoru - musí být co nejmenší a co nezmohou válce a objem, to svede turbo. Před 20 léty platila jiná prav...

Takhle Němci zatočili s prodlevou turba. Funguje to, ale je to sakramentsky složité

17.3.2018 | Mirek Mazal | 18 příspěvků

Takhle Němci zatočili s prodlevou turba. Funguje to, ale je to sakramentsky složité Nejvýkonnější dieselový motor dneška montovaný do osobního nevyužívá jen přeplňování dvěma turbodmychadly, přidává i třetí, elektrické. Jak přesně fun...

Jak poznat závady moderních motorů s turby? Včasná diagnóza ušetří peníze

15.3.2018 | Petr Miler

Jak poznat závady moderních motorů s turby? Včasná diagnóza ušetří peníze Bývaly časy, kdy motor s turbem představoval něco výjimečného, dnes je skoro standardem. Právě turba jsou pořád zranitelná a my vám řekneme, jak včas ...

Jak vypadá skutečný Wankelův motor v akci? Podívejte se přímo do jeho nitra

15.3.2018 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Jak vypadá skutečný Wankelův motor v akci? Podívejte se přímo do jeho nitra Fungování výjimečného Wankelova rotačního motoru může být pro mnohé stále záhadou. Z tohoto videa princip jeho chodu pochopíte velmi snadno....

Rozmach turbomotorů se zastaví. Už jistě nebudou ve všem, z paradoxního důvodu

14.3.2018 | Mirek Mazal | 27 příspěvků

Rozmach turbomotorů se zastaví. Už jistě nebudou ve všem, z paradoxního důvodu Donedávna se zdálo, že atmosféricky plněným motorům zvoní hrana a je jen otázkou času, než se rozloučíme s tím posledním. Nestane se to, kvůli novým t...

Japonci prý našli ideální řešení „dokonalé” převodovky, kterou ale nikdo nemá rád

12.3.2018 | Mirek Mazal | 29 příspěvků

Japonci prý našli ideální řešení „dokonalé” převodovky, kterou ale nikdo nemá rád Na papíře dokonale efektivní způsob přenosu výkonu z motoru na kola uměl zaválet i ve Formuli 1, u řidičů ale převodovky CVT nebodovaly. Japonci říkaj...

Proč mají diesely více točivého momentu než benzinové motory? Tady je 5 důvodů

12.3.2018 | Petr Prokopec | 28 příspěvků

Proč mají diesely více točivého momentu než benzinové motory? Tady je 5 důvodů Že mají dieselové motory více točivého momentu než ty benzinové, což má za následek jejich pro některé příjemnější projev, ví snad každý. Ale proč tom...

Co dalo autům přímé vstřikování paliva? A jak s ním zacházet, aby nezničilo motor?

10.3.2018 | Mirek Mazal | 47 příspěvků

Co dalo autům přímé vstřikování paliva? A jak s ním zacházet, aby nezničilo motor? Přímé vstřikování paliva do válců zažilo v masově vyráběných autech rozmach až v posledních letech. Má svá nesporná pozitiva, dokáže ale i nepěkně pot...

Britové ukázali pohon aut budoucnosti. Umí dokonale ovládnout každé z kol

1.3.2018 | Petr Prokopec | 6 příspěvků

Britové ukázali pohon aut budoucnosti. Umí dokonale ovládnout každé z kol Budoucnost pohonů aut nemusí být nutně nudná a orientovaná jen na co nejnižší spotřebu a emise. Novinka firmy GKN chce být v prvé řadě rychlá....

Expert se dostal k „dieselu na benzin“ Mazdy. A dokonale popsal jeho tajemství

16.2.2018 | Petr Prokopec | 49 příspěvků

Expert se dostal k „dieselu na benzin“ Mazdy. A dokonale popsal jeho tajemství Nejspíše už víte, že Japonci jako první zlomili prokletí vznětového motoru na benzin a odhalili revoluční SkyActiv-X. Proč ale a kdy používá díly jako...

Nadšenec rozebral článek baterie Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil uvnitř

12.2.2018 | Petr Prokopec | 29 příspěvků

Nadšenec rozebral článek baterie Tesly Model 3. Podívejte se, co objevil uvnitř Nové akumulátory nejsou stejné jako v dosavadních autech Tesly a jako první pochází z její gigatovárny v Nevadě. V čem se tedy liší?...

Proč Porsche pořád dává 911 motor dozadu, když na to ostatní dávno kašlou?

12.2.2018 | Mirek Mazal | 31 příspěvků

Proč Porsche pořád dává 911 motor dozadu, když na to ostatní dávno kašlou? Říká se, že Porsche dává 911 motor dozadu, protože musí. Něco na tom je, ale ono také chce. Protože to má své neoddiskutovatelné výhody....

Je lepší turbo, nebo kompresor? Expert vyjmenoval výhody i nevýhody obojího

8.2.2018 | Petr Prokopec | 59 příspěvků

Je lepší turbo, nebo kompresor? Expert vyjmenoval výhody i nevýhody obojího Prakticky každý moderní motor počítá s přeplňováním, většinou za pomoci turba. Je to ale opravdu lepší řešení, či jen lépe vyhovuje automobilkám?...

Revoluční motor chce odvrátit nástup elektromobilů. Je to takový malý šestiválec

1.2.2018 | Mirek Mazal | 48 příspěvků

Revoluční motor chce odvrátit nástup elektromobilů. Je to takový malý šestiválec Bylo by naivní si myslet, že spalovací motory už řekly své poslední slovo. Agregát s protiběžnými písty od firmy Achates Power má prý ještě co říci....

Skřípání brzd auta nemusí znamenat problém, může to být i přednost. Proč?

31.1.2018 | Petr Prokopec | 8 příspěvků

Skřípání brzd auta nemusí znamenat problém, může to být i přednost. Proč? Pazvuky jdoucí od brzd jsou obvykle znakem problému, který je třeba co nejdříve řešit. Porsche ale upozorňuje, že tomu tak nemusí být vždy. A nelže....

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše