Reklama

Technika

597 článků.

Vydrží více hliníkové, nebo ocelové kolo? Srovnání pod lisem ukáže pravdu

22.10.2018 | Mirek Mazal

Vydrží více hliníkové, nebo ocelové kolo? Srovnání pod lisem ukáže pravdu Někteří říkají, že jedna jsou víc pro parádu a druhá zase víc vydrží. Jaká je realita? Oba základní druhy automobilových disků kol skončily pod lisem,...

První auta dostanou „zázračný materiál”, omezí jejich nejnepříjemnější projev

22.10.2018 | Petr Prokopec

První auta dostanou „zázračný materiál”, omezí jejich nejnepříjemnější projev Od jeho objevu uběhlo teprve 14 let, možná proto je stále titulován jako „zázračný materiál”, jehož veškeré možnosti teprve prozkoumány. Grafen teď mí...

Převodovka budoucnosti od VW otáčí kormidlo dějin, má pouhé čtyři rychlosti

17.10.2018 | Petr Prokopec

Převodovka budoucnosti od VW otáčí kormidlo dějin, má pouhé čtyři rychlosti I Volkswagen dříve počítal s tím, že nabídne 10stupňovou převodovku. Plány na ni zrušil, teď víme, kam míří místo toho....

Motory Mercedesu dnes zapalují palivo ve válci hned pětkrát rychle po sobě. Proč?

5.10.2018 | Mirek Mazal

Motory Mercedesu dnes zapalují palivo ve válci hned pětkrát rychle po sobě. Proč? Že je směs paliva se vzduchem po dopravení do válce motoru zapalována svíčkou, ví snad každý. Mercedesy ji ale zapalují hned pětkrát, jaký to má smysl...

Proč mají některá auta uchycený pedál plynu nahoře a jiná dole? A co je lepší?

27.9.2018 | Mirek Mazal

Proč mají některá auta uchycený pedál plynu nahoře a jiná dole? A co je lepší? Pokud se o auta alespoň trochu zajímáte, jistě jste si toho všimli - v některých vozech pedál plynu „visí” a v jiných trčí z podlahy. Proč to tak je? ...

Jak vypadá skutečný diferenciál auta v akci? Podívejte se na to dírou v jeho víku

25.9.2018 | Mirek Mazal

Jak vypadá skutečný diferenciál auta v akci? Podívejte se na to dírou v jeho víku Fungování diferenciálu vám může být po teoretické stránce známé, ale vidět jej přímo v akci na autě je běžně nemožné, neboť je zakrytý. Ale pokud je o...

Toto je prý budoucnost pohonu aut. Po létech vývoje má jít letos do výroby

22.9.2018 | Petr Prokopec

Toto je prý budoucnost pohonu aut. Po létech vývoje má jít letos do výroby Od soustavy s dvěma těmito motory máme čekat 220 koní a ohromujících 2 508 Nm. Ovšem rovněž navýšení neodpružené hmotnosti o 72 kg....

Němci vyvíjí novou generaci světel. Už za rok a půl mají levně udělat z noci den

18.9.2018 | Mirek Mazal

Němci vyvíjí novou generaci světel. Už za rok a půl mají levně udělat z noci den Světlomety aut ušly za poslední dekády velký kus cesty, evoluce ale nekončí. Němci chystají dostupné řešení, které ještě více přiblíží noční jízdu den...

Porsche geniálně jednoduše vyřešilo jeden z největších problémů motorů s turby

16.9.2018 | Mirek Mazal

Porsche geniálně jednoduše vyřešilo jeden z největších problémů motorů s turby Motory s turbodmychadly mají svá pozitiva i negativa. Jednou z jejich největších potíží jsou opožděné reakce motoru po sešlápnutí plynového pedálu a p...

Jediná značka odmítající downsizing řekla, proč jsou moderní turbomotory špatné

16.9.2018 | Petr Miler

Jediná značka odmítající downsizing řekla, proč jsou moderní turbomotory špatné Až absurdně zmenšené motory s turbem namísto objemu a počtu válců jsou synonymem automobilové doby. Propadli jim všichni, krom Mazdy. Ta vysvětlila, p...

Kde se bere umělý zvuk motoru v autech Škody, VW či Seatu? Dá se ho zcela zbavit

10.9.2018 | Petr Miler

Kde se bere umělý zvuk motoru v autech Škody, VW či Seatu? Dá se ho zcela zbavit Umělý zvuk motoru není v dnešních autech ničím výjimečným, koncern VW jej ale generuje dosti specifickým a také specificky odstranitelným zařízením....

Proč jsou nejlepší brzdy pro silniční auta stále tak drahé? Tady jsou jejich tajemství

2.9.2018 | Mirek Mazal

Proč jsou nejlepší brzdy pro silniční auta stále tak drahé? Tady jsou jejich tajemství Už déle jak 10 let jsou těmi nejlepšími brzdami, které si můžete pořídit do osobních aut, stále ale stojí statisíce korun. Dokumentace výroby brzd s u...

Nejlepší systém řízení kol vtrhl do výroby před 31 léty. Proč dodnes není běžný?

22.8.2018 | Petr Prokopec

Nejlepší systém řízení kol vtrhl do výroby před 31 léty. Proč dodnes není běžný? Japonci v roce 1987 ohromili svět technologií, která zásadním způsobem zlepšovala manévrovatelnost aut. Už v 90. letech se stávala častější, proč je d...

Motory moderních aut „žerou” více oleje než ty starší. Na vině je obvyklý podezřelý

19.8.2018 | Petr Miler

Motory moderních aut „žerou” více oleje než ty starší. Na vině je obvyklý podezřelý Máte pocit, že vaše nejnovější auto spotřebovává více oleje, než to, které jste měli dříve? Nebude to jen pocit, přes pokračující vývoj moderní motory...

Takhle to dopadne, když přehnaně upravený diesel vzdá svůj boj o další život

13.8.2018 | Mirek Mazal

Takhle to dopadne, když přehnaně upravený diesel vzdá svůj boj o další život Zejména přeplňované motory lze úpravami dostávat klidně i na násobky výkonu, který jsou schopny dolovat ve stavu, v jakém vyjely z továrny. Takhle vyp...

Nový motor s protiběžnými písty slibuje vysoký výkon s malou spotřebou. Jak funguje?

11.8.2018 | Mirek Mazal

Nový motor s protiběžnými písty slibuje vysoký výkon s malou spotřebou. Jak funguje? Naprostá většina automobilek mluví o dřívějším nebo pozdějším nahrazení současných motorů těmi elektrickými. Ani spalovací pohonné jednotky ale neřekl...

Díváte se na budoucnost automobilových převodovek. Závad asi jen přibude

7.8.2018 | Petr Miler

Díváte se na budoucnost automobilových převodovek. Závad asi jen přibude Zdá se vám technika současných aut už příliš složitá? Bude ještě složitější. Po rozmachu dvouspojkových automatů mají svět zaplavit ty tříspojkové. A ...

Revoluční pneumatiky, které v podstatě nejde „píchnout”, míří do výroby

4.8.2018 | Petr Miler

Revoluční pneumatiky, které v podstatě nejde „píchnout”, míří do výroby Pneumatiky, které nezastaví defekt, existují i dnes, ale jen s kompromisy na straně uživatelského komfortu či ceny. Toto řešení podobné potíže trápit ...

Proč se voliče některých automatů pohybují po rovné a jiné po „klikaté” dráze?

3.8.2018 | Mirek Mazal

Proč se voliče některých automatů pohybují po rovné a jiné po „klikaté” dráze? Může to vypadat jako souboj klasiky a moderny, ale není tomu tak, i některá nová auta sází na ono „kostrbaté” řešení. Má to svůj technický smysl....

Lehčí i tužší než ocel, levnější než karbon. Nový materiál může změnit svět aut

2.8.2018 | Petr Miler

Lehčí i tužší než ocel, levnější než karbon. Nový materiál může změnit svět aut To, co vidíte na fotce, je přesně tím, čím se zdá být. Neobávejte se ale, že nová auta budou stavěna ze dřeva, to je pouze základní surovinou....

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše