Home > Rubriky a sekce > Technika > Článek
První rozebrání Tesly Cybertruck na zdviži odhalilo řadu nešťastných technických řešení, velmi malé brzdy
27.12.2023 | Petr Prokopec
Že Cybertruck není tak úplně tím, čím se tváří, že je, ukáže už první pohled na něj. Přesto u vozu s terénními ambicemi překvapí třeba umístění šroubu zavěšení jen pár centimetrů nad pneumatiku. A je to jen jedno z vícero nešťastných technických řešení, které odhalila první částečná rozborka.
Svého času jsem měl zhruba rok v garáži zaparkovaný Caterham 7 Roadsport. Šlo o základní verzi osazenou motorem od Fordu, který produkoval jen 125 koní. Takové stádo přišlo většině lidí, kteří si jej půjčili, doslova směšné, koneckonců větší výkon nezřídka produkovala i jejich Škoda Octavia. Jenže ta neměla na kontě zhruba půltunovou hmotnost. Ve srovnání s českým bestsellerem pak Caterham nebyl osazen žádnými elektronickými berličkami. Prakticky z každé zápůjčky se tak vůz vracel se šrámy na kráse.
Postupná likvidace se na voze začala podepisovat natolik, že jednoho dne bylo třeba vyměnit rám a tedy přeskládat veškeré komponenty. Protože jich není mnoho, jednalo se o dvoudenní záležitost. Jakkoli je třeba dodat, že stihnout by se to dalo i v polovičním čase. Jenže britská auta jsou často spojena se zbytečnými komplikacemi. Na utažení některých šroubů zavěšení je tak třeba speciálního nářadí, jinak nemáte jinou možnost, než bouchnout do plechové karoserie, aby došlo k jejímu vyboulení.
Na tuto příhodu jsem si vzpomněl při pohledu na nové video, jehož středobodem je Tesla Cybertruck. Tedy dlouho očekávaný elektrický pick-up, který v produkčním hávu debutoval před měsícem. Automobilka přitom tehdy předala vybraným kupcům prvních deset exemplářů, z nichž jeden se aktuálně ukázal na zvedáku. Bylo tedy možné nahlédnout i do těch míst, která jsou běžným lidem jinak zapovězená. Patří mezi ně podběhy, ve kterých není zrovna mnoho prostoru.
To je problém ve chvíli, když byste chtěli co nejlépe prověřit terénní schopnosti vozu a osadit jej off-roadovými pneumatikami s vyšším profilem. V té chvíli totiž budete mít problém se zatáčením. Daleko horší však je, že jeden ze šroubů zavěšení končí přímo nad běhounem. Stačí tedy opravdu málo, a rázem dojde na jeho kontakt s obutím. Tesla tak bruslí na velmi tenkém ledě, což je zjevně důvod, proč se větší počet zákazníků vozu hned tak nedočká.
Off-roadoví nadšenci by si samozřejmě mohli pomoci rozšiřovacími podložkami, nicméně je třeba si uvědomit, že Cybertruck je třítunovým vozem. Daný krok tak nezavání zrovna navýšením bezpečnosti. O té lze navíc diskutovat při pohledu na brzdy, neboť přední kotouče od Bremba a zadní od společnosti Mando se zdají být vzhledem k velikosti vozu velmi malé. Tesla tak zřejmě hodně spoléhá na regenerativní brzdění, to by ale u tak těžkého vozu mohla být další chyba.
Cybertruck tak pořád v některých ohled působí dílo malé firmy, která nemá dostatek zkušeností s výrobou aut a v mnoha ohledech přistupuje k problematickým kompromisům. Nedá se předpokládat, že by to jakéhokoli skalního fandu automobilky odradilo, jenže pouze s těmi Tesla nepočítá. Ve svých plánech totiž mluví o výrobě čtvrt milionu aut ročně. Pokud ale nedojde na vyřešení oněch nešvarů, mezi které patří i plastové kryty podvozku, bude mít problém tak velké množství zákazníků oslovit.
Automobilka i na promo fotkách prezentuje Cybertruck jako terénní vůz. Na něco takového ale potřebujete off-roadové pneumatiky s vyšším profilem. V té chvíli ale riskujete jejich proražení, neboť do podběhů se standardně nevejdou. A není to jediný problém, na který lze při podrobném zkoumání auta narazit. Foto: Tesla
Zdroj: T Sportline - Tesla Upgrades and Accessories@Youtube
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Konkurence Dacie od Stellantisu už je hotová věc, levná auta začne ještě letos sekat jako Baťa cvičky
před 8 hodinami - Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
před 10 hodinami - „Bezemisní nafta” prolomila klíčovou cenovou hranici, elektromobily dávají ještě menší smysl
před 11 hodinami - Údajně revoluční čínské baterie pro elektromobily až tak revoluční nejsou, i proto je Nio nikomu neprodá
dnes - Uctívaný nezničitelný kombík Mercedesu se dá koupit skoro nejetý po 1. majiteli, stojí pakatel díky kosmetické vadě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva