Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Alfa Romeo Guilia QV v akci na prvním onboardu, působí dost těžkopádně (videa)
16.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nejočekávanější novinka Alfy posledních dekád musí být velmi přesvědčivá, aby zastavila pád značky až na samotné dno. Tato videa ale vyvolávají spíše pochybnosti.
Nová Alfa Romeo Giulia se nedávno odhalila i ve standardních specifikacích, my jsme ale pochopitelně zvědavi hlavně na to, jak si povede její ostrá verze QV. Na papíře je bez nadsázky impozantní, prakticky všechny její parametry jsou tak dobré, že i M3, C63 AMG a ATS-V nechává ve svém stínu. Perličkou je pak čas 7:39 ze Severní smyčky Nürburgringu - to je výkon tak dobrý, že na něj z 15sekundové vzdálenosti hledí i BMW M3.
To všechno je skvělé, ale je to jen teorie. O praxi dosud nevíme prakticky nic, tedy krom zkazek, že auto v reálu není tak dobré, jak se zdá. Jsou to spekulace, fámy a dokud si s „kvévéčkem” sami nesjedeme, nemůžeme se dopouštět jakýchkoli závěrů. Dnes vám ale ukážeme něco, co má zatím k osobní zkušenosti nejblíže. A navzdory mnoha pozitivním pocitům to dokonalé entré pro Giulii QV není.
Jde o první oficiální „onboardy”, palubní videa, která zachycují vůz v akci na okruhu. Jsou navíc 360stupňové a ze tří kamer (pravý onboard je tedy jen to první) a i když zvuk za mnoho nestojí, řidič vám rozhodně neukáže, jak se s vozem dá jezdit pro rohlíky. Pustí se do ostré akce, jenže to je právě ta potíž. Buď to dokonale neumí sám, nebo s ním tak úplně nespolupracuje auto.
Pokud jste zažili jízdu s Alfou Brera V6 či obdobnou 159, připomene vám video právě jejich rozpačitý projev. Auto minimálně musí být těžké na řazení - řidiči trvá práce s manuálem velmi dlouho, je dosti nepřesná a v mnoha případech zbytečně „dusí” vůz na omezovači, místo toho, aby přeřadil. Když chce podřazovat s meziplyny, bývá málokdy alespoň trochu precizní. Když se pustí do hrátek v zatáčkách, je to lepší, ale opět - vidíte náznaky nejistoty na výjezdech, nedotažené či rozdělené drifty a spoustu dalších projevů hlásících, že řidič nemá vůz tak úplně v ruce, že se s ním spíše pere než mazlí.
Může to být jím, ale nepředpokládáme, že by automobilka posadila pro takový případ za volant někoho, kdo to neumí. Šoféra nepoznáváme, ale tipovali bychom někoho z vývoje, kdo prostě musí umí řídit a nakonec i to, o co se na videu snaží, nenaznačuje žádného neumětela. Jenže výsledek není dokonalý a kdybychom si měli tipnout „viníka”, sázeli bychom na auto - zdá se být vážně „těžké v rukou”. Nebylo by takové první, ani od Alfy, ale od Giulie přece jen čekáme více.
Podívejte se na to sami a posuďte své dojmy. My budeme jen rádi, když realita bude jiná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před hodinou
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 3 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 4 hodinami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před 6 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
