Alfa Romeo Guilia QV v akci na prvním onboardu, působí dost těžkopádně (videa)

Nejočekávanější novinka Alfy posledních dekád musí být velmi přesvědčivá, aby zastavila pád značky až na samotné dno. Tato videa ale vyvolávají spíše pochybnosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Alfa Romeo Guilia QV v akci na prvním onboardu, působí dost těžkopádně (videa)

16.4.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Alfa Romeo Guilia QV v akci na prvním onboardu, působí dost těžkopádně (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejočekávanější novinka Alfy posledních dekád musí být velmi přesvědčivá, aby zastavila pád značky až na samotné dno. Tato videa ale vyvolávají spíše pochybnosti.

Nová Alfa Romeo Giulia se nedávno odhalila i ve standardních specifikacích, my jsme ale pochopitelně zvědavi hlavně na to, jak si povede její ostrá verze QV. Na papíře je bez nadsázky impozantní, prakticky všechny její parametry jsou tak dobré, že i M3, C63 AMG a ATS-V nechává ve svém stínu. Perličkou je pak čas 7:39 ze Severní smyčky Nürburgringu - to je výkon tak dobrý, že na něj z 15sekundové vzdálenosti hledí i BMW M3.

To všechno je skvělé, ale je to jen teorie. O praxi dosud nevíme prakticky nic, tedy krom zkazek, že auto v reálu není tak dobré, jak se zdá. Jsou to spekulace, fámy a dokud si s „kvévéčkem” sami nesjedeme, nemůžeme se dopouštět jakýchkoli závěrů. Dnes vám ale ukážeme něco, co má zatím k osobní zkušenosti nejblíže. A navzdory mnoha pozitivním pocitům to dokonalé entré pro Giulii QV není.

Jde o první oficiální „onboardy”, palubní videa, která zachycují vůz v akci na okruhu. Jsou navíc 360stupňové a ze tří kamer (pravý onboard je tedy jen to první) a i když zvuk za mnoho nestojí, řidič vám rozhodně neukáže, jak se s vozem dá jezdit pro rohlíky. Pustí se do ostré akce, jenže to je právě ta potíž. Buď to dokonale neumí sám, nebo s ním tak úplně nespolupracuje auto.

Pokud jste zažili jízdu s Alfou Brera V6 či obdobnou 159, připomene vám video právě jejich rozpačitý projev. Auto minimálně musí být těžké na řazení - řidiči trvá práce s manuálem velmi dlouho, je dosti nepřesná a v mnoha případech zbytečně „dusí” vůz na omezovači, místo toho, aby přeřadil. Když chce podřazovat s meziplyny, bývá málokdy alespoň trochu precizní. Když se pustí do hrátek v zatáčkách, je to lepší, ale opět - vidíte náznaky nejistoty na výjezdech, nedotažené či rozdělené drifty a spoustu dalších projevů hlásících, že řidič nemá vůz tak úplně v ruce, že se s ním spíše pere než mazlí.

Může to být jím, ale nepředpokládáme, že by automobilka posadila pro takový případ za volant někoho, kdo to neumí. Šoféra nepoznáváme, ale tipovali bychom někoho z vývoje, kdo prostě musí umí řídit a nakonec i to, o co se na videu snaží, nenaznačuje žádného neumětela. Jenže výsledek není dokonalý a kdybychom si měli tipnout „viníka”, sázeli bychom na auto - zdá se být vážně „těžké v rukou”. Nebylo by takové první, ani od Alfy, ale od Giulie přece jen čekáme více.

Podívejte se na to sami a posuďte své dojmy. My budeme jen rádi, když realita bude jiná...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.