BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

Reklamy BMW nyní oplývají hlavně slovem radost. S novou generací řady 3 ale začnou být plné vášně. Podívejte se, jak budou vypadat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

25.10.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Reklamy BMW nyní oplývají hlavně slovem radost. S novou generací řady 3 ale začnou být plné vášně. Podívejte se, jak budou vypadat.

Pokud jste si v posledním roce či dvou všímali propagačních materiálů BMW, jistě vám neunikl společný jmenovatel v nich prezentovaných sloganů - slovo „radost”. U automobilky, kterou dlouhodobě reprezentuje německá fráze „freude am fahren” neboli „radost z jízdy” se to nezdá až tak zvláštní, v Mnichově to ale s radostí trochu přehnali. Je prakticky všude a to i v souvislostech, ve kterých nedává příliš velký smysl. Však ani nejznámější český slogan „radost vám dopřeje všechno” smyslem neoplývá.

Lamentovat nad bavorskou „inflací radosti” ale nemá smysl, neboť do budoucna se s ní podle všeho už nepočítá. Automobilka totiž představila novou reklamní kampaň, která v únoru příštího roku uvede na trh nové BMW řady 3 F30 a protíná ji docela jiné slovo: vášeň.

Je to ještě výraznější emoce než radost, a tak v nový způsob prezentace nepostrádá návaznost na ten dosavadní. Níže si můžete prohlédnout pár ukázek reklam, jenž se objeví v tisku, zatím samozřejmě pouze v angličtině. Spolu s agresivním vzhledem nové trojky vypadají dramaticky, jenže jejich smysl mi ani tentokrát není úplně zřejmý.

BMW jej v doprovodné tiskovce nijak zvlášť neosvětluje, hovoří pouze o tom, že kampaň bude prezentovat všechny tři základní provedení nové řady 3 (Sport, Luxury a Modern Line) i její ultradieselovou (EfficientDynamics Edition) i hybridní verzi (ActiveHybrid 3). Sportovnost má přitom podtrhovat slovo „versus” známé ze sportovních klání, které se objevuje v každém sloganu. Co ale tyto fráze chtějí říci?

Třeba věta: „Emoce vs. Emise. Vášeň vítězí.” Máme to snad chápat jako kašlete na emise, nechte se unést? To by na současné BMW nesedělo. V nízkých emisích asi mnoho vášně nebude a že by vůz měl být kompromisem mezi obojím nejde dohromady s dalšími frázemi. Je tedy vášeň nějaká třetí cesta?

Zkusíme tedy jinou: „Head-up displej vs. Pokuta za rychlost. Vášeň vítězí.” Opět: Kašlete na to co ukazuje head-up displej a klidně si nechte dát pokutu, však vášeň vyhrála? To by od BMW nebylo politicky korektní. Má snad být jízda založená na sledování rychlostních limitů na head-up displeji plná vášně? Nebo je vášní jízda bez pokut?

A stejně by šlo komentovat prakticky všechny slogan, které si můžete projít níže. Možná jsem po náročném pondělku příliš unavený, ale opravdu nerozumím tomu, co chce BMW oním vítězstvím vášně v daném kontextu říci. A ani kolegové mi s vysvětlením příliš nepomohli.

Budu rád, když mi to někdo ze čtenářů osvětlí. Jisté každopádně je, že přichází doba vášně, tak se na ni připravte...


BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 1 - BMW 3 F30 reklamy 01BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 2 - BMW 3 F30 reklamy 02BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 3 - BMW 3 F30 reklamy 03BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 4 - BMW 3 F30 reklamy 04BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 5 - BMW 3 F30 reklamy 05BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 6 - BMW 3 F30 reklamy 06BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 7 - BMW 3 F30 reklamy 07BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 8 - BMW 3 F30 reklamy 08BMW končí s radostí, reklamní kampaně teď ovládne vášeň - 9 - BMW 3 F30 reklamy 09
Náhledy nových reklam BMW na novou řadu 3

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše