Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Bugatti Chiron ukázalo, na jakou rychlost se rozjede na dráze dlouhé jen 1,6 km
14.9.2019 | Mirek Mazal
Na omezeném prostoru se teprve ukáže, jak rychlý Chiron ve skutečnosti je. I tak omezená vzdálenost mu stačila, aby se s lehkostí rozjel až na rychlost atakující metu 370 km/h.
Po značkou Bugatti vždy vznikala jedna z nejvýjimečnějších aut světa a posledních několik dekád není výjimkou. Už model EB110 z 90. let byl nejrychlejší na světě, Veyron se stal první sériovkou, která pokořila 400 km/h a také současný Chiron se snaží bourat rychlostní rekordy. Automobilka sice tvrdí, že v tom už nebude pokračovat, ale moc ji to nevěříme, snaha dělat ta nejlepší auta z nejlepších je součástí její DNA a maximální rychlost je jedním z jasných měřítek.
Jízda prototypu Chironu Super Sport 300+ rychlostí přesahující 490 km/h se pěkně vyjímá na papíře, ale k čemukoli běžně dosažitelnému bude mít daleko i poté, co značka pustí tento stroj do omezené výroby - VW vám bude muset na chvíli půjčit svůj Ehra-Lessien, abyste si více jak 440 km/h zkusili. V podstatě běžně dosažitelné schopnosti „základního” Chironu jsou lépe vidět v testu, kdy řidič z dlouhé chvíle přijede na volnou plochu a sešlápne pravý pedál na podlahu. Cvičení bez náročných příprav, specifických podmínek nebo upravených částí vozu představí přirozené možnosti sériového provedení.
Čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec je hoden obdivu. Neposedné stádo 1 500 koní (1 103 kW) výkonu a 1 600 Nm točivého moment putuje přes sedmistupňový automat na pneumatiky obou náprav, které polykají asfalt s nevídanou lačností. Jeden z historických vrcholů automobilové techniky tak při startu z místa dosáhne na jediné míli (1,6 km) rychlosti až 365,639 km/h, jako by se nechumelilo.
Téměř 370 km/h bylo změřeno na Johnny Bohmer Proving Grounds, jinak vzletové a přistávací dráze pro letadla. Rafička tachometru připomínala pohybem otáčkoměr obyčejných aut, přitom neukazovala otáčky, ale nehorázně zvyšující se tempo doprovázené gravitačním přetížením až 1,5 G. Na tak omezeném prostoru skoro otočit rychloměr Chironu je teprve něco, co si zaslouží potlesk.
Bugatti Chiron stačí dráha jen 1,6 km, aby se s lehkostí rozjelo na více jak 366 km/h
Zdroj: Johnny Bohmer Proving Grounds@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 3 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 6 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva