Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Cadillac vyvíjí nový osmiválec pro špičkové modely, prý bude mega výkonný
17.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Facebookový komentář šéfa značky Johana de Nysschena zchladil obavy těch, kteří z absence V8 v Cadillacu CT6 soudili, že osmiválce u Cadillacu končí.
Vlajková loď Cadillacu, sedan CT6, byla odhalena s čtyř- a šestiválcovými motory pod kapotou, se kterými bude chtít konkurovat BMW řady 7. Cíl je to jistě ambiciózní, jenže když se podíváme na nabídku sedmičkového BMW, vidíme tam i motory V8 a dokonce i V12. Ne bez důvodu se tak rozběhly obavy, zda má osmiválcový motor u Cadillacu ještě nějakou budoucnost.
Článek Sama Abuelsamida na NavigantResearch.com se touto otázkou zabývá docela široce a uzavírá, že motory V8 zůstanou u Cadillacu vyhrazeny Escaladu a ostrým verzím V-series. Prozatímní vlajková loď CT6 bude podle něj cílit spíše na nízkou spotřebu; konstrukce auta z hliníku, díky které je CT6 oproti CTS o slušný kus větší, ale váží zhruba stejně, v kombinaci s menšími přeplňovanými motory a absencí osmiválce při představení podle Abuelsamida hovoří docela jasně.
Na Facebooku ale Abuelsamidovi odpověděl člověk ze všech nejpovolanější - šéf Cadillacu Johan de Nysschen. A hovořil směrem úplně opačným. „Mýlíte se, bohužel. Samozřejmě bude další moderní, silný a úsporný osmiválcový motor vedle toho v CTS-V, vyvinutý speciálně pro Cadillac,ö napsal de Nysschen. Máme tedy čekat novou V8, s dost velkou pravděpodobností přeplňovanou dvěma turbodmychadly, hovoří-li se o „mega výkonném” a „vysoce efektivním” motoru. A plebejské Chevrolety si na ni budou muset nechat zajít chuť.
Kdy se tato jednotka ukáže světu, zatím není známo - zmínka na Facebooku totiž byla první zprávou o tomto připravovaném osmiválci a nevydržela na něm dlouho, de Nyschen pak svou reakci odstranil. Abuelsamid se na každý pád mýlil. Zda novou V8 uvidíme pod kapotou CT6, nebo až připravované špičky CT8 či CT9, zatím také nevíme, ale CT6 by určitě jako vrcholový model slušela, zejména chce-li konkurovat sedmičkovému BMW.
Cadillac CT6 zatím nemá osmiválec, to se však v budoucnu může změnit
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 9 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 11 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva