Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Další německý gigant končí s Teslami, odradil ho extrémní pokles hodnoty nakoupených aut
10.2.2024 | Petr Miler
Po autopůjčovně Sixt tu máme další velkou německou firmu, která už odmítá dál nakupovat Tesly. A velmi snadno může skoncovat s elektromobily jako takovými. I pro SAP jsou moc drahé.
Vždy, když vidím nějaké oznámení velké korporace chlubící se nákupem elektrických aut do své flotily, říkám si, co tu či onu společnost k takovému rozhodnutí vedlo. Musela vydat mnohem víc peněz na nákup vozů, které pro ni odvedou mnohem méně práce. Jistě, spousta firem s miliardovými zisky to na své bilanci prakticky nepozná, neměly by se ale zrovna podnikatelské subjekty chovat racionálně, tedy efektivně v každé situaci? Protože když je neefektivita přípustná zde, může být také přípustná tady a ještě támhle a kde to skončí? Obrátit miliardové zisky v miliardové ztráty je s tímto přístupem velmi snadné.
Tušili jsme, že touha po „zelené” image a nutnost „prokazovat udržitelnost” před zraky EU budou pro nesmyslné nákupy podobných aut ještě chvíli stačit, ale také to tak být nemusí, jak ukazuje poslední krok německého SAPu. Softwarový gigant, z jehož 110 tisíc zaměstnanců znám ze svého hlavního oboru asi každého druhého (to je samozřejmě žert), používal Tesly a její Modely 3 v poměrně velké míře. Stejnou chybu ale znovu neudělá, jak informuje německý Handelsblatt.
Německý softwarový gigant od těchto vozů odchází podobně jako Julia Roberts v Leave The World Behind. Důvod? Správce vozového parku firmy Steffen Krautwasser to uvádí jednoznačně: Extrémní ztráty hodnoty těchto vozů, které komplikují plánování financování nákupů firemních automobilů a představuje přílišné finanční riziko. Firmě vadí také nekonzistentní a nevyzpytatelný harmonogram dodávek Tesel, to je ale spíše okrajový faktor.
Že by tedy zas jednou vyhrály peníze? To je ale překvapení. Dodejme, že tento krok přichází poté, co jiný německý gigant, autopůjčovna Sixt, za za halasného výprodeje skončila s Teslami též, mj. ze stejného důvodu. Je opravdu těžké si představit, že by nějaký soudný správce firemního autoparku nechal společnost přejít jen na tyto vozy, bylo by to učiněné finanční harakiri.
Tesly Model 3? Už ne v garážích SAPu, už ne. Jak to asi dopadne s elektromobily jiných značek? Foto: Tesla
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024 - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva