Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari 488 Speciale: ostrá verze bude, pár let si ale počkáme (ilustrace)
11.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská novinka nejspíš dorazí až v posledních třech letech této dekády. Kromě vyššího výkonu a nižší hmotnosti můžeme počítat s agresivnějším bodykitem.
Je tomu sotva týden, co italská automobilka poslala do světa první fotky a informace o novém Ferrari 488 GTB, a už tu máme druhou neoficiální ilustraci její další verze. Ta, stejně jako 488 GTB Spider či GTS, dozajista časem dorazí, hned tak to ovšem nebude. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Vzpínající se koník z Maranella stále ještě nemá po veřejném debutu, který je naplánován na březnový ženevský autosalon. I poté se však zájemci budou muset obrnit trpělivostí, neboť k zahájení sériové výroby dojde až na sklonku léta.
Kdy by tedy ostrá verze mohla dorazit? Pokud se budeme řídit podle mustru daného Ferrari 458 Italia, pak bychom počítat měli až někdy s rokem 2018 nebo 2019. Předchozí osmiválcový model byl totiž odhalen před šesti lety, varianta Speciale však dorazila teprve předloni. To ovšem bylo za vlády Lucy di Montezemola, nový šéf značky Sergio Marchionne tak možná zažité postupy poněkud urychlí - přece jen, v roce 2018 chce jít do důchodu.
S ohledem na pozdější datum příchodu je tak logické, že momentálně nejsou k dispozici žádné informace kromě oněch neoficiálních ilustrací. Na nich model 488 GTB dostal ventilační otvory na předních blatnících a kapotě, s nimiž korespondují také agresivnější boční prahy, výraznější difuzor, čtveřice koncovek výfuku nebo karbonový spoiler. Zda realita bude přesně taková, je ve hvězdách, že bude přibližně taková, je ale jisté.
Zatímco v rámci designu máme alespoň částečné vodítko, v případě techniky je jedinou jistotou nový 3,9litrový osmiválec twin-turbo. Ten pod kapotou základního modelu produkuje 670 koní a 760 Nm točivého momentu, verze Speciale by však mohla dostat do vínku alespoň 700 koní. Souběžně s tím pak očekáváme také přibližně stokilovou dietu, jež by hmotnost srazila na 1 270 kg.
Mějte však na paměti, že se jedná o čiré spekulace, přestože ty jsou opravdu lákavé. Pokud by totiž došlo k jejich naplnění, pak lze počítat s tím, že stovku by novinka příštích let pokořila za méně než tři sekundy. Tedy v čase, jakým se může pyšnit třeba mnohem dražší a exkluzivnější LaFerrari.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Ferrari 488 Speciale na neoficiálních ilustracích
Zdroj: Cavalino
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 8 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 11 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva