Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari dráždí konkurenty ve Formuli 1 novým fíglem. Projde mu to tentokrát?
15.9.2018 | Petr Prokopec
Italové se letos pustili do vskutku svérázné hry na schovávanou. A zjevně ji nechtějí hned tak opustit. Podle nás je to jen pokus odvést pozornost, ale co když ne?
Šampionát Formule 1 pro letošek opustil Evropu, přičemž pro tento víkend je v plánu Velká cena Singapuru. Ta se jede za umělého osvětlení, což hlavně z diváckého pohledu slibuje zajímavé zážitky. V případě Ferrari ale opětovně nebude nač koukat. Tedy, ne že bychom italské stáji prorokovali špatný výkon na trati, naopak spíše doufáme v naháněnou se stříbrnými šípy a rudými býky. Důvod je jinde.
Scuderie do Asie přivezla novou verzi chlazení airboxu, kterou používá před kvalifikací a závodem, pochopitelně kvůli co nejlepším výkonům. Na tom není nic špatného, podobnou věc používají všechny týmy, novinka Ferrari ale nechladí jen airbox, chladí i kameru na něm umístěnou. Ta má sice zvládat pracovat v rozmezí teplot 50 až 120 stupňů Celsia, Italové ovšem již od počátku tvrdí, že pokud monoposty stojí, nedochází ke chlazení větrem, a proto byl zapotřebí nouzový krok.
Tím se na počátku letošní sezóny stal pytlík se suchým ledem, jímž Ferrari kameru přikrývalo. Stáj tak ovšem zakryla pohled do kabiny v momentech, kdy v ní nikdo nesedí, což pochopitelně přitáhlo pozornost konkurence. Ferrari má skvělé starty, piloti při nich v kabině něco dělají a ostatní týmy by zajímalo, o co jde. Žádnou nelegální startovní proceduru FIA neobjevila, nicméně i tak stáji přikázala, aby chlazení ledem přestala používat. Stalo se to krátce před závodem na Monze, a tak během domácího závodu Scuderie přišla se zakrytím kabiny v podobě deštníku.
Od té doby ovšem uplynuly již dva týdny, v Singapururu tedy Ferrari přišlo s mnohem sofistikovanějším systémem. Stáj znovu mluví o nutnosti chladit kameru, zvláště pak v asijské metropoli, kde jsou vysoké teploty běžné. To lze pochopit, a pokud by bylo vidět do kokpitu, nikdo by asi ani nehlesl. Jenže kabina znovu zůstává zakryta a je jasné, že jde znovu hlavně o to.
Proč, můžeme znovu jen spekulovat. Konkurence hovoří o možném podvodu, my ale zůstáváme přesvědčeni, že tu nejde vůbec o nic. Že výhoda Ferrari spočívá v něčem úplně jiném a zatímco konkurence marní čas domáháním se zákazu zakrývání kamery, Ferrari si v klidu užívá „legální” technické výhody, na kterou konkurence nepřišla.
Samozřejmě to tak být nemusí, jisté je ale v tuto chvíli jen tolik, že svým nejnovějším krokem italská stáj znovu přilila olej do ohně. Vůbec bychom se tedy nedivili, kdyby konkurence přišla s dalším protestem a znovu uspěla. Tahle šaráda možná potrvá ještě pěkně dlouho a zlobit se za to nebudeme, je docela zábavná.


Ferrari přivezlo do Singapuru novou verzi chlazení kamery a airboxu. Tedy alespoň tak říká nástavci, který ovšem zakrývá výhled do kabiny před kvalifikací a startem



Sofistikovanější novinka následuje pytlík s ledem a detštník
Zdroj: Race Fans
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 10 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 6 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
