Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari s turbomotorem vyzvalo na souboj atmosférické Lambo. Takový výsledek nečekal nikdo
3.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco obyčejná auta dostávají turba kvůli spotřebě, sporťáky je mají kvůli výkonu. Proto je dostalo i Ferrari 488, soudruzi z Itálie ale někde zjevně udělali chybu.
Pokud se zadíváte na oficiální specifikace Ferrari 488 GTB, zjistíte, že existuje jen velmi málo aut, které by osmiválcové kupé z Maranella dokázaly překonat. Stovku totiž vůz pokoří za rovné tři sekundy, dvoustovku za 8,3 sekundy, čtvrtmíli za 10,45 sekundy a kilometr s pevným startem za 18,7 s. Za to Ferrari vděčí 670 koním a 760 Nm točivého momentu, jejichž produkci má na starosti přeplňovaný 3,9litrový osmiválec.
Asi jen blázen by se v tuto chvíli domníval, že Ferrari by mohlo dostat „klepec“ od svého nejbližšího konkurenta, a sice od Lamborghini Huracán LP610-4. Jde sice o kupé, které namísto pohonu zadních kol užívá systém 4x4, nicméně pod kapotou má „jen“ 5,2litrový atmosférický desetiválec, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Lambo má tedy nižší výkon i točivý moment, kvůli absenci turb lze navíc očekávat i citelně nižší výkon ve středních otáčkách.
Obvykle se tak u srovnatelných aut i turbomotor se stejným maximálním výkonem stará o lepší dynamiku než pohonná jednotka s přirozeným plněním. A tady je Ferrari ještě výkonnější. Nepřekvapí tedy, že jízdní dynamikou v přímém směru mu Lamborghini nemá stačit - výrobce udává sprint na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 s. Ferrari by evidentně mělo být rychle v prachu, to je ale jen teorie. Jak ukazuje nové video DragTimes, praxe je docela jiná.
Obě auta změří síly ve sprintu s pevným i letmým startem. Při tom prvním by asi ani nepřekvapilo, kdyby Lambo zkraje vyrazilo rychleji - má pohon 4x4 a povrch nemusí být ideální. Poté by ale mělo ztrácet. Realita je ovšem taková, že s pevným i letmým startem je to překvapivě Lamborghini, které ukazuje záda soupeři s vervou, jaká asi maranellské bude budit ze sna.
Přesvědčit se o tom můžete sami na zmiňovaném snímku, na kterém uvidíte i na souboj v hlučnosti. Také zde má navrch Huracán, o poznání logičtěji kvůli samotné koncepci pohonné jednotky. Po srovnávacích testech navíc přichází v potaz ještě měření dynamiky pomocí VBoxu, jenž proběhlo v tentýž den a za volantem obou aut se vystřídal tentýž řidič. Máme tu tedy objektivní data, která naznačují, že Ferrari své auto poněkud přeceňuje a v praxi prostě nedosahuje dynamiky, jakou automobilka uvádí. Nakonec, u Ferrari by to nebylo poprvé.
Znovu se tak ukazuje, že naše dojmy z testu Audi R8 V10 plus, které používá úplně ten samý motor jako Lamborghini, nebyly mylné. Tento desetiválec navzdory svému přirozenému plnění dodává autu až neuvěřitelnou dynamiku, kterou navíc dokáže předvést skoro kdykoli, bez ohledu na podmínky - trocha mokra, štěrku a podobných věcí vás s tímhle autem nerozhodí. Je třeba smeknout klobouk dolů, když si uvědomíme, že Ferrari přepřáhlo na turba hlavně proto, aby dál bylo bezpečně nejrychlejší...
Po teoretické stránce mělo Ferrari 488 GTB jednoznačně porazit Lamborghini Huracán LP610-4. Nicméně v praxi se ukázal pravý opak, a to naprosto jasně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 42 minutami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 3 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23