Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ferrari s turbomotorem vyzvalo na souboj atmosférické Lambo. Takový výsledek nečekal nikdo
3.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco obyčejná auta dostávají turba kvůli spotřebě, sporťáky je mají kvůli výkonu. Proto je dostalo i Ferrari 488, soudruzi z Itálie ale někde zjevně udělali chybu.
Pokud se zadíváte na oficiální specifikace Ferrari 488 GTB, zjistíte, že existuje jen velmi málo aut, které by osmiválcové kupé z Maranella dokázaly překonat. Stovku totiž vůz pokoří za rovné tři sekundy, dvoustovku za 8,3 sekundy, čtvrtmíli za 10,45 sekundy a kilometr s pevným startem za 18,7 s. Za to Ferrari vděčí 670 koním a 760 Nm točivého momentu, jejichž produkci má na starosti přeplňovaný 3,9litrový osmiválec.
Asi jen blázen by se v tuto chvíli domníval, že Ferrari by mohlo dostat „klepec“ od svého nejbližšího konkurenta, a sice od Lamborghini Huracán LP610-4. Jde sice o kupé, které namísto pohonu zadních kol užívá systém 4x4, nicméně pod kapotou má „jen“ 5,2litrový atmosférický desetiválec, který dává k dobru 610 koní a 560 Nm. Lambo má tedy nižší výkon i točivý moment, kvůli absenci turb lze navíc očekávat i citelně nižší výkon ve středních otáčkách.
Obvykle se tak u srovnatelných aut i turbomotor se stejným maximálním výkonem stará o lepší dynamiku než pohonná jednotka s přirozeným plněním. A tady je Ferrari ještě výkonnější. Nepřekvapí tedy, že jízdní dynamikou v přímém směru mu Lamborghini nemá stačit - výrobce udává sprint na stovku za 3,2 sekundy a na dvoustovku za 9,9 s. Ferrari by evidentně mělo být rychle v prachu, to je ale jen teorie. Jak ukazuje nové video DragTimes, praxe je docela jiná.
Obě auta změří síly ve sprintu s pevným i letmým startem. Při tom prvním by asi ani nepřekvapilo, kdyby Lambo zkraje vyrazilo rychleji - má pohon 4x4 a povrch nemusí být ideální. Poté by ale mělo ztrácet. Realita je ovšem taková, že s pevným i letmým startem je to překvapivě Lamborghini, které ukazuje záda soupeři s vervou, jaká asi maranellské bude budit ze sna.
Přesvědčit se o tom můžete sami na zmiňovaném snímku, na kterém uvidíte i na souboj v hlučnosti. Také zde má navrch Huracán, o poznání logičtěji kvůli samotné koncepci pohonné jednotky. Po srovnávacích testech navíc přichází v potaz ještě měření dynamiky pomocí VBoxu, jenž proběhlo v tentýž den a za volantem obou aut se vystřídal tentýž řidič. Máme tu tedy objektivní data, která naznačují, že Ferrari své auto poněkud přeceňuje a v praxi prostě nedosahuje dynamiky, jakou automobilka uvádí. Nakonec, u Ferrari by to nebylo poprvé.
Znovu se tak ukazuje, že naše dojmy z testu Audi R8 V10 plus, které používá úplně ten samý motor jako Lamborghini, nebyly mylné. Tento desetiválec navzdory svému přirozenému plnění dodává autu až neuvěřitelnou dynamiku, kterou navíc dokáže předvést skoro kdykoli, bez ohledu na podmínky - trocha mokra, štěrku a podobných věcí vás s tímhle autem nerozhodí. Je třeba smeknout klobouk dolů, když si uvědomíme, že Ferrari přepřáhlo na turba hlavně proto, aby dál bylo bezpečně nejrychlejší...






Po teoretické stránce mělo Ferrari 488 GTB jednoznačně porazit Lamborghini Huracán LP610-4. Nicméně v praxi se ukázal pravý opak, a to naprosto jasně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 9 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 2 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 4 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 5 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
