Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Francouzům ujel vlak, jejich nejnovější ostrý kompakt konkurenci zdaleka nestačí
9.9.2018 | Mirek Mazal
Nebudeme tvrdit, že je to nejdůležitější věc na světě, bez rychlosti v přímce ale dnešní špičce hot hatchů prostě stačit nelze. Nový Mégane RS ji nemá a ještě větší potíže má při brzdění.
Jestli se nějaký segment aut v poslední dekádě posunul o mílové kroky kupředu, pak jde o ostré kompaktní hatchbacky. Stručně řečeno hot hatche představují spojení toho nejlepšího z mnoha různých světů, aniž by přišly o atraktivní cenovku. V balení auta typu Volkswagen Golf tak dnes dostanete i vůz schopný zrychlit na stovku za méně než 5 sekund, umějící překonat 250 km/h, který přitom může stát i pod 1 milion korun. A vaše manželka nebo dítě vám nebudou nadávat, co jste si to koupili za nesmysl, protože většina z nich si udržela bezvadnou každodenní použitelnost - při pomalé jízdě se tato auta chovají velmi civilizovaně.
Extrémem je dnes 400koňové Audi RS3, které si jako malinu dá k snídani i některá Ferrari vyrobená v tomto miléniu. Jen o kousek níž je Mercedes-AMG A45, existuje i VW Golf R a spousta tuctovějších strojů s předním pohonem jako Seat Leon Cupra, Honda Civic Type-R, Hyundai i30N, Peugeot 308 GTI nebo nový Renault Mégane RS. I ty nabízí až přes 300 koní výkonu a právě ty se sešly v klání ve sprintu na letišti, aby ukázaly, jak si mezi nimi stojí nová generace Méganu RS, která má na dnešní poměry docela malý motor.
Aby bylo jasno, všechna auta se podařilo sehnat s manuální převodovkou. Mégane RS disponuje přeplňovaným motorem o objemu 1,8 litru s výkonem 206 kW (280 koní) a 390 Nm. S hmotností 1 482 kilogramů má akcelerovat na 100 km/h za 5,8 sekundy. Vedlejší Cupra R přijela s jedním turbodmychadlem, které posiluje dvoulitr na 228 kW (310 koní) a 380 Nm. Auto s pohotovostní hmotností 1 453 kilogramů zvládne stovku za stejných 5,8 sekundy. Honda Civic Type R se dostavila rovněž s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 228 kW (310 koní) a 400 Nm. Hmotnost 1 457 kilogramů stačí na sprint na 100 km/h za 5,7 sekundy. Předposlední Peugeot 308 GTi díky přeplňování čtyřválce 1,6 vydoloval z agregátu 199 kW (271 koní) a 330 Nm, což spolu s hmotností 1 280 kilogramů odpovídá zrychlení na 100 km/h za rovných 6,0 sekundy. Poslední na kraji je Hyundai i30 N s balíčkem Performance, což značí čtyřválcové turbo a 202 kW (275 koní) plus k tomu 353 Nm a 1 504 kilogramů. Výsledkem je stovka pokořena za 6,1 sekundy.
Teorii máme za sebou, je čas data postavit na startovní rošt pod taktovkou britského Carwow. První vyjel Mat Watson v Renaultu, ale ani předčasný start mu k porážce soupeřů nepomohl. Naopak v cíli se ukázal až na předposledním místě. Civic Type R vyhrál, projel cílovou pásku pár centimetrů před Cuprou R, jejich čas lze zaokrouhlit na rovných 14 sekund. Za nimi se prohnal Hyundai i30 N s časem 14,7 sekund, poté teprve Mégane RS (14,9 sekund), který málem dostal naloženo i od Peugeotu 308 GTi s nejslabším motorem (15,4 sekund).
Naštěstí se závodilo jen čtvrt míle, nejnovější přírůstek mezi hot hatchi by možná dojel poslední. Noční můra pro žluté RS ale skutečně přišla. Následující soutěž ve zrychlení na třetí převodový stupeň z rychlosti 80 km/h Renault prohrál na plné čáře. Vítězná Cupra R se vzdálila mílovými kroky. Možný symbolický bod mohla přinést třetí disciplína - brzdění z rychlosti 113 km/h. Předem je vhodné říci, že Peugeot nevyužil svoji váhovou výhodu a největší kotouče na přední nápravě (380 mm). Skončil těsně vedle Hyundai i30 N a vítězem se stal Civic Type R. Renault zastavil nejpozději, tím pádem znovu zklamal.
Vedoucí Renault Sportu Patrice Ratti sice srdnatě odráží dotazy na slabou dynamiku Mégane RS a říká, že vůz nemá být nejsilnější, nýbrž nejrychlejší. Stěží si ale dokážeme představit, že by někde kraloval s téměř nejhorší akcelerací a nejhoršími brzdami mezi srovnatelnými konkurenty. To už ani skvělý podvozek nezachrání...














Renault Mégane RS od první prezentace čelí nářkům, že je pomalý. Na letišti se to potvrdilo a bohužel se ukázalo, že ani brzdy nejsou silnou stránkou. Nejlépe v hromadném srovnání obstály Honda Civic Type R a Seat Leon Cupra
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
před 2 hodinami
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 3 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 5 hodinami
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před 6 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
