Honda Civic 2016: desátá generace na prvních videích, ta pro Evropu přijde za dva roky

Nový japonský sedan určený americkému publiku je o 31 kilo lehčí než předchůdce. Zároveň však nabízí více místa a komfortu i silnější motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Honda Civic 2016: desátá generace na prvních videích, ta pro Evropu přijde za dva roky

23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda Civic 2016: desátá generace na prvních videích, ta pro Evropu přijde za dva roky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový japonský sedan určený americkému publiku je o 31 kilo lehčí než předchůdce. Zároveň však nabízí více místa a komfortu i silnější motory.

Pozornost prakticky všech automobilových fanoušků je v posledních dnech upřena hlavně na Frankfurt, kde debutovala celá řada novinek. Honda však kupodivu šla částečně proti proudu a místo toho již desátou generaci modelu Civic odhalila v Los Angeles. Důvodem je především ten fakt, že jde o sedan, který je určen zámořskému publiku. Nicméně se dá očekávat, že nový design a technologie se dostanou také na Starý kontinent. I když nejspíše jen ve formě hatchbacku.

Dané spekulace ale prozatím nechme stranou, přeci jen Honda před nedávnem pustila do světa facelift evropského provedení, pročež se dá počítat s tím, že mezigenerační obměna není zrovna za dveřmi. Dočkat bychom se jí měli až v roce 2017, kdy dorazí nová konstrukce, která z 12 procent užívá ultra vysokopevnostní oceli. Navzdory větším venkovním dimenzím a většímu prostoru uvnitř je tak novinka vůči deváté generaci lehčí o 31 kilogramů.

Souběžně s tím se rovněž o 25 procent zvýšila tuhost a o 58 procent narostlo díky novým postupům výroby také utěsnění interiéru. Aby toho navíc nebylo málo, vylepšila Honda také kvalitu materiálů uvnitř a rozšířila standardní výbavu. Tím však změny rovněž nekončí, dále totiž můžeme zmínit ještě modernizaci pod kapotou. Atmosférický dvoulitrový čtyřválec totiž nyní nabízí 160 koní, tedy o patnáct více než předtím.

Tato pohonná jednotka bude doplněna novým 1,5litrovým přeplňovaným agregátem, který dává k dobru 175 koní. Spřažen přitom má být výlučně s převodovkou CVT, zatímco s atmosférou je možné objednávat také šestistupňový manuál. Všechny varianty by se přitom měly dočkat mimoměstské spotřeby nižší než 5,9 litrů na sto kilometrů, což je důvodem, proč Honda skončila s hybridy a verzemi spalujícími LPG.

Veškerá nová fakta jsme ale již zmínili v našem původním představení, nově tak můžeme přihodit do placu pouze videa ze slavnostního odhalení vozu. To oficiální přitom umožňuje pohled na vůz také v pohybu, přestože podle zástupců značky by Honda Civic desáté generace měla působit dynamicky i zaparkovaná.

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.