Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 2016: desátá generace na prvních videích, ta pro Evropu přijde za dva roky
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový japonský sedan určený americkému publiku je o 31 kilo lehčí než předchůdce. Zároveň však nabízí více místa a komfortu i silnější motory.
Pozornost prakticky všech automobilových fanoušků je v posledních dnech upřena hlavně na Frankfurt, kde debutovala celá řada novinek. Honda však kupodivu šla částečně proti proudu a místo toho již desátou generaci modelu Civic odhalila v Los Angeles. Důvodem je především ten fakt, že jde o sedan, který je určen zámořskému publiku. Nicméně se dá očekávat, že nový design a technologie se dostanou také na Starý kontinent. I když nejspíše jen ve formě hatchbacku.
Dané spekulace ale prozatím nechme stranou, přeci jen Honda před nedávnem pustila do světa facelift evropského provedení, pročež se dá počítat s tím, že mezigenerační obměna není zrovna za dveřmi. Dočkat bychom se jí měli až v roce 2017, kdy dorazí nová konstrukce, která z 12 procent užívá ultra vysokopevnostní oceli. Navzdory větším venkovním dimenzím a většímu prostoru uvnitř je tak novinka vůči deváté generaci lehčí o 31 kilogramů.
Souběžně s tím se rovněž o 25 procent zvýšila tuhost a o 58 procent narostlo díky novým postupům výroby také utěsnění interiéru. Aby toho navíc nebylo málo, vylepšila Honda také kvalitu materiálů uvnitř a rozšířila standardní výbavu. Tím však změny rovněž nekončí, dále totiž můžeme zmínit ještě modernizaci pod kapotou. Atmosférický dvoulitrový čtyřválec totiž nyní nabízí 160 koní, tedy o patnáct více než předtím.
Tato pohonná jednotka bude doplněna novým 1,5litrovým přeplňovaným agregátem, který dává k dobru 175 koní. Spřažen přitom má být výlučně s převodovkou CVT, zatímco s atmosférou je možné objednávat také šestistupňový manuál. Všechny varianty by se přitom měly dočkat mimoměstské spotřeby nižší než 5,9 litrů na sto kilometrů, což je důvodem, proč Honda skončila s hybridy a verzemi spalujícími LPG.
Veškerá nová fakta jsme ale již zmínili v našem původním představení, nově tak můžeme přihodit do placu pouze videa ze slavnostního odhalení vozu. To oficiální přitom umožňuje pohled na vůz také v pohybu, přestože podle zástupců značky by Honda Civic desáté generace měla působit dynamicky i zaparkovaná.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
včera
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nejčtenější články
Tesla je na tom s prodeji tak zle, že lidem zpřístupní léta zarytě odmítanou funkci
17.11.2025
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
