Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Honda Civic 2016: desátá generace na prvních videích, ta pro Evropu přijde za dva roky
23.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový japonský sedan určený americkému publiku je o 31 kilo lehčí než předchůdce. Zároveň však nabízí více místa a komfortu i silnější motory.
Pozornost prakticky všech automobilových fanoušků je v posledních dnech upřena hlavně na Frankfurt, kde debutovala celá řada novinek. Honda však kupodivu šla částečně proti proudu a místo toho již desátou generaci modelu Civic odhalila v Los Angeles. Důvodem je především ten fakt, že jde o sedan, který je určen zámořskému publiku. Nicméně se dá očekávat, že nový design a technologie se dostanou také na Starý kontinent. I když nejspíše jen ve formě hatchbacku.
Dané spekulace ale prozatím nechme stranou, přeci jen Honda před nedávnem pustila do světa facelift evropského provedení, pročež se dá počítat s tím, že mezigenerační obměna není zrovna za dveřmi. Dočkat bychom se jí měli až v roce 2017, kdy dorazí nová konstrukce, která z 12 procent užívá ultra vysokopevnostní oceli. Navzdory větším venkovním dimenzím a většímu prostoru uvnitř je tak novinka vůči deváté generaci lehčí o 31 kilogramů.
Souběžně s tím se rovněž o 25 procent zvýšila tuhost a o 58 procent narostlo díky novým postupům výroby také utěsnění interiéru. Aby toho navíc nebylo málo, vylepšila Honda také kvalitu materiálů uvnitř a rozšířila standardní výbavu. Tím však změny rovněž nekončí, dále totiž můžeme zmínit ještě modernizaci pod kapotou. Atmosférický dvoulitrový čtyřválec totiž nyní nabízí 160 koní, tedy o patnáct více než předtím.
Tato pohonná jednotka bude doplněna novým 1,5litrovým přeplňovaným agregátem, který dává k dobru 175 koní. Spřažen přitom má být výlučně s převodovkou CVT, zatímco s atmosférou je možné objednávat také šestistupňový manuál. Všechny varianty by se přitom měly dočkat mimoměstské spotřeby nižší než 5,9 litrů na sto kilometrů, což je důvodem, proč Honda skončila s hybridy a verzemi spalujícími LPG.
Veškerá nová fakta jsme ale již zmínili v našem původním představení, nově tak můžeme přihodit do placu pouze videa ze slavnostního odhalení vozu. To oficiální přitom umožňuje pohled na vůz také v pohybu, přestože podle zástupců značky by Honda Civic desáté generace měla působit dynamicky i zaparkovaná.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 36 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 7 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejnovější články
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 35 minutamiMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před hodinouFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 3 hodinami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva