Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Genesis 2015: koloně šesti vozů stačí jeden řidič, s páskou přes oči (videa)
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohou adaptivní tempomat a monitoring jízdy ve zvoleném pruhu „odřídit auto”? Korejci nám dokazují, že v jejich případě to jde na jedničku.
Asi málokdo ví o tom, že korejské automobilky Hyundai a Kia mají ve Spojených státech testovací areál. Ten se nachází v Kalifornii poblíž dálnice č. 58, přičemž zabírá plochu 4 300 akrů, tedy 17,5 kilometru čtverečných. Na té se nachází jak rovinky určené pro testování akcelerace, tak i zakroucený okruh, na němž jde především o ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách. Vše pak lemuje obří ovál, na kterém značky testují zejména moderní technologie jako třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či autonomní brzdění.
Oba tyto systémy jsou přitom součástí výbavy nového sedanu Genesis, stejně jako adaptivní tempomat. Automobilka se proto neváhala pochlubit jejich součinností, a to na vskutku povedeném videu. Na tříminutové stopáži sledujeme kolonu šesti vozů, která se rozjede právě po zmiňovaném oválu. Pět ze šesti řidičů přitom během jízdy vyleze skrze střešní okno a přeskočí na doprovodný kamion, kvůli čemuž osud celé kolony zůstává v rukou jediného, vedoucího řidiče.
Ten si navíc dá přes oči pásku a reaguje tak pouze na pokyn, zatímco ostatní automobily se musí spolehnout na své senzory. Jak nám dokáže i dokument z natáčení, k žádné nehodě nedošlo ani při nácviku, ani naostro před kamerami. Jistě, rychlost konvoje asi nebyla nikterak závratná, neboť zmíněný kamion míjí jeden exemplář za druhým, jako kdyby stály. Přesto však jde o pozoruhodný důkaz reálné funkčnosti zmíněných systémů. Podívejte se na něj, Hyundai se v závěru snímku ještě chlubí nejvyšším oceněním bezpečnostního institutu IIHS, které sedan Genesis dostal jako vůbec první prémiový model s pohonem zadních kol - asi právem...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva