Hyundai Genesis 2015: koloně šesti vozů stačí jeden řidič, s páskou přes oči (videa)

Mohou adaptivní tempomat a monitoring jízdy ve zvoleném pruhu „odřídit auto”? Korejci nám dokazují, že v jejich případě to jde na jedničku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Hyundai Genesis 2015: koloně šesti vozů stačí jeden řidič, s páskou přes oči (videa)

1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Hyundai Genesis 2015: koloně šesti vozů stačí jeden řidič, s páskou přes oči (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mohou adaptivní tempomat a monitoring jízdy ve zvoleném pruhu „odřídit auto”? Korejci nám dokazují, že v jejich případě to jde na jedničku.

Asi málokdo ví o tom, že korejské automobilky Hyundai a Kia mají ve Spojených státech testovací areál. Ten se nachází v Kalifornii poblíž dálnice č. 58, přičemž zabírá plochu 4 300 akrů, tedy 17,5 kilometru čtverečných. Na té se nachází jak rovinky určené pro testování akcelerace, tak i zakroucený okruh, na němž jde především o ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách. Vše pak lemuje obří ovál, na kterém značky testují zejména moderní technologie jako třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či autonomní brzdění.

Oba tyto systémy jsou přitom součástí výbavy nového sedanu Genesis, stejně jako adaptivní tempomat. Automobilka se proto neváhala pochlubit jejich součinností, a to na vskutku povedeném videu. Na tříminutové stopáži sledujeme kolonu šesti vozů, která se rozjede právě po zmiňovaném oválu. Pět ze šesti řidičů přitom během jízdy vyleze skrze střešní okno a přeskočí na doprovodný kamion, kvůli čemuž osud celé kolony zůstává v rukou jediného, vedoucího řidiče.

Ten si navíc dá přes oči pásku a reaguje tak pouze na pokyn, zatímco ostatní automobily se musí spolehnout na své senzory. Jak nám dokáže i dokument z natáčení, k žádné nehodě nedošlo ani při nácviku, ani naostro před kamerami. Jistě, rychlost konvoje asi nebyla nikterak závratná, neboť zmíněný kamion míjí jeden exemplář za druhým, jako kdyby stály. Přesto však jde o pozoruhodný důkaz reálné funkčnosti zmíněných systémů. Podívejte se na něj, Hyundai se v závěru snímku ještě chlubí nejvyšším oceněním bezpečnostního institutu IIHS, které sedan Genesis dostal jako vůbec první prémiový model s pohonem zadních kol - asi právem...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše