Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Genesis 2015: koloně šesti vozů stačí jeden řidič, s páskou přes oči (videa)
1.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mohou adaptivní tempomat a monitoring jízdy ve zvoleném pruhu „odřídit auto”? Korejci nám dokazují, že v jejich případě to jde na jedničku.
Asi málokdo ví o tom, že korejské automobilky Hyundai a Kia mají ve Spojených státech testovací areál. Ten se nachází v Kalifornii poblíž dálnice č. 58, přičemž zabírá plochu 4 300 akrů, tedy 17,5 kilometru čtverečných. Na té se nachází jak rovinky určené pro testování akcelerace, tak i zakroucený okruh, na němž jde především o ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách. Vše pak lemuje obří ovál, na kterém značky testují zejména moderní technologie jako třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu či autonomní brzdění.
Oba tyto systémy jsou přitom součástí výbavy nového sedanu Genesis, stejně jako adaptivní tempomat. Automobilka se proto neváhala pochlubit jejich součinností, a to na vskutku povedeném videu. Na tříminutové stopáži sledujeme kolonu šesti vozů, která se rozjede právě po zmiňovaném oválu. Pět ze šesti řidičů přitom během jízdy vyleze skrze střešní okno a přeskočí na doprovodný kamion, kvůli čemuž osud celé kolony zůstává v rukou jediného, vedoucího řidiče.
Ten si navíc dá přes oči pásku a reaguje tak pouze na pokyn, zatímco ostatní automobily se musí spolehnout na své senzory. Jak nám dokáže i dokument z natáčení, k žádné nehodě nedošlo ani při nácviku, ani naostro před kamerami. Jistě, rychlost konvoje asi nebyla nikterak závratná, neboť zmíněný kamion míjí jeden exemplář za druhým, jako kdyby stály. Přesto však jde o pozoruhodný důkaz reálné funkčnosti zmíněných systémů. Podívejte se na něj, Hyundai se v závěru snímku ještě chlubí nejvyšším oceněním bezpečnostního institutu IIHS, které sedan Genesis dostal jako vůbec první prémiový model s pohonem zadních kol - asi právem...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 36 minutamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 7 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včera
Nejnovější články
Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
před 35 minutamiMercedes po třech letech popírání reality konečně uznal, že čtyřválcový C63 AMG je propadák, autu vymění motor
před hodinouFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 3 hodinami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 4 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.12. 13:43 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.12. 09:07 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 09.12. 05:16 - AndreGlenn
- Tranzit 2.0 TDCi - potkany motor po vymene rovodu 09.12. 05:11 - JohnnyBryan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.11. 11:38 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.10. 18:19 - Vrooom
- BMW Divize 09.09. 14:47 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.08. 20:47 - řidičBOB