Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai Genesis Prada: zapomeňte na levná Hyundai
18.5.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Korejská značka má v našich končinách pověst výrobce dostupných vozů pro racionálně smýšlející zákazníky. Pro model Genesis Prada ale nic takového neplatí.
Hyundai Genesis se i u nás prodává ve verzi kupé, dnes ale bude řeč o provedení sedan, které není dostupné snad nikde v Evropě. Jde o opravdu velký, luxusně pojatý vůz, jenž je dodáván i s osmiválcovými motory a sám o sobě nepředstavuje primárně rozumnou investici. Když se k jeho základnímu pojetí přidá trocha italského koření od módní značky Prada, na světě je spíše symbol rozmařilosti.
Právě tím se zřejmě Hyundai Genesis Prada stane, když je i samotnou automobilkou označován za nejluxusnější vůz, který kdy stvořila. Specifický bude již na pohled, když má být dodáván jen v trojici decentních barev (černá Nero, tmavě modrá Baltico a tmavě hnědá Moro), které oživí chromované doplňky a nový design 19" kol. Specifikem má být též už poněkud okoukaná anténa ve tvaru žraločí ploutve na střeše vozu.
Také interiér bude odlišen od standardu, jakkoli žádné luxusní orgie se zde nekonají. Nejviditelnějším specifikem je použití koženého čalounění Saffiano, obložení palubní desky a dveří ze dřeva oděného do piánového laku a informačně-zábavního systému pro cestující vzadu.
Pod kapotou si najde místo jediný, samozřejmě nejlepší motor 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), jenž bude posílán na kola zadní nápravy přes osmistupňový automat. Ten prý řidiči „dovolí užít si sílu a dynamiku vozu v tom největším možném měřítku”, což zní poněkud nadsazeně.
Jak jsme již zmínili úvodem, Genesis sedan není v Evropě zrovna kovaný, a tak ani jeho verze Prada nebude na místních trzích nabízena. Omezená produkce 1 200 vozů tohoto provedení bude k dispozici primárně v Asii a na blízkém východě a pořídit si jej zřejmě nebudou moci ani Američané.
Hyundai Genesis Prada
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva