Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Hyundai i20 2015 na nových fotkách, v Indii má menší kufr než v Evropě
13.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na indickém trhu je velký důraz kladen na prostor na zadních sedadlech a výbavu. Evropané pro změnu lpí na litrech v zavazadlovém prostoru.
Korejský hatchback jsme si vcelku podrobně představili před dvěma dny, kdy automobilka pustila do světa první fotky a informace. Řeč je samozřejmě o evropské verzi, která je pro nás nejpodstatnější. Jelikož Hyundai odhalilo pouze vzhled exteriéru, musím na pomoc povolat model zaměřený na indický trh. To by ale neměl být takový problém, neboť zvenčí jsou si oba vozy podobny jako vejce vejci a jediným lišícím prvkem jsou litá kola. Není proto důvod nevěřit, že ke stejné shodě nedojde také v rámci kabiny. Tedy snad až na jednu výjimku, kterou je objem zavazadelníku - ten má u evropské verze činit 326 litrů, Indové však dostanou k dispozici jen 285 l.
Daný rozdíl je zřejmě dán jinými touhami zákazníků. Zatímco ti ze Starého kontinentu nepotřebují tolik místa na zadních sedadlech a raději požadují větší zavazadelník, v Indii je tomu naopak. Navíc je zde kladen důraz na vyšší komfort, proto kupříkladu již základní úroveň výbavy zvaná Era zahrnuje klimatizaci, centrální zamykání, posilovač řízení nebo přední okna v elektrice. V kombinaci s 1,2litrovým benzinovým motorem Kappa2 o výkonu 82 koní přitom stojí 489 900 rupií (cca 167 000 Kč), za dieselovou jednotku 1,4 CRDi naladěnou na 90 koní pak dáte 609 900 Rs (208 000 Kč).
K dispozici ovšem budou také úroveň Magna, Sportz a Asta, přičemž kupříkladu „sportovní“ varianta nabízí ABS a airbag řidiče. Ten pro spolujezdce ovšem dostanete až na nejvyšší úrovni, stejně jako třeba zpětnou kameru, automatickou klimatizaci s ionizérem, audio systém s přehrávačem CD, MP3 a harddiskem o kapacitě 1 GB, palubní počítač, automatická světla, LEDky pro denní svícení nebo 16palcová litá kola. Ceny přitom v té chvíli činí 646 900 rupií (220 500 Kč) v případě benzinové verze, zatímco diesel vyšplhal na 766 900 Rs (261 500 Kč).
Korejská automobilka přitom doufá, že bude prodávat 6 000 exemplářů ročně, což oproti dosavadním registracím v počtu 3 800 kusů představuje značný nárůst. Nový model ovšem narostl o 40 milimetrů do délky (na 4 035 mm), přičemž nabízí také o 45 milimetrů delší rozvor (2 570 mm). Mimo jiné je tu pak výše zmíněná výbava, která v Indii vůz povyšuje minimálně o třídu. Není proto divu, že značka již nyní eviduje 4 600 předobjednávek, z čehož 2 600 tvoří benzinové verze.
Indická verze nového Hyundai i20 je již v prodeji, přičemž ceny startují výrazně pod 200 tisíci korunami
Zdroje: Hyundai, IndianAutosBlog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Politický koutek 05.04. 00:26 - mattonecz
- Rychlodotazy 05.03. 22:01 - HondaMan
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda