Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
I takto mohou vypadat auta za 625 milionů Kč. Co se skrývá pod plachtami?
30.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen obrovská hodnota, ale i výkon celkem 4 000 koní se skrývá v těchto pouhých pěti vozech. Jsou to skvosty v dnešním světě výjimečné.
Aston Martin Vulcan je velmi působivým vozem. Původně byl koncipován jako striktně okruhový, někteří zákazníci ovšem nakonec zatoužili i po registračních značkách, a tak vzniklo také silniční provedení. Není tedy jisté, jak moc majitelé tento stroj na běžných komunikacích využijí, však jde o monstrum s 800 koňmi, které stálo majlant. Ale kdyby to alespoň někteří z nich neplánovali, za konverzi by si nepřipláceli.
Přesto lze předpokládat, že většina z 23 vyrobených exemplářů stráví většinu svého života v garážích svých majitelů nebo pod ochranou samotné automobilky. Ta vás sice v nakládání s vozem nehodlá nikterak omezovat, nabízí ale, že se o ně postará a dokonale připravené je kdykoli dopraví na jakýkoliv okruh, kde se jejich vlastníci budou moci pořádně opřít do pedálů i se závodními instruktory po boku.
Že nejde jen o marketingové řeči, ale holou realitu, nyní Aston Martin potvrdil zveřejněním níže přiložených snímků. Na nich vidíme pět exemplářů Vulcanu, tedy více jak pětinu celkové produkce, které se skrývají pod plachtami a „jsou připraveny na svou cestu na okruh někde ve světě“. Přesnou lokalitu přitom značka nezmínila, podle všeho jde ale o belgické Spa.
My pak jen dodáme, že za produkci oněch 800 koní je zodpovědný atmosférický sedmilitrový dvanáctiválec, tedy pohonná jednotka, která je v dnešním přeplňovaně-hybridním světě stále větší vzácností. Není proto vlastně ani divu, že nedávno byl jeden exemplář prodán za dvojnásobek své původní ceny, tedy za pět milionů dolarů (cca 125 mil. Kč). To dává celé pětici teoretickou hodnotu 625 milionů Kč, i optikou poloviční kupní ceny je to ale pořádně drahá partička. Za oněch 625 milionů byste koupili přes 1 000 Octavií už ve slušné specifikaci...




Na první pohled by nejspíše nikdo netipoval, že pod těmito plachtami odpočívá 4 000 koní v hodnotě přes půl miliardy korun...








Kdybyste zapomněli, jak vypadá Aston Vulcan bez plachet, snímky po boku letadla, které mu dalo jméno, vám to připomenou nejlépe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 8 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před hodinou
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 2 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 4 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
