Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jaguar C-X75: projekt výjimečného sporťáků míří k ledu, pět kusů přesto vznikne
12.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mohl to být velmi nekonvenční Jaguar, nicméně nebude. Automobilka se „z důvodu přetrvávající ekonomické krize“ rozhodla projekt C-X75 zastavit.
Informaci i důvody zaříznutí hybridního supersportu potvrdil generální ředitel Jaguaru Adrian Hallmark. „Cítíme, že jsme mohli vůz dokončit, ale při pohledu na globální úsporná opatření máme dojem, že právě teď není zrovna ten správný čas na představení sportovního vozu za osm set tisíc až milion liber,“ řekl Hallmark.
Přesto můžeme říci, že svět o C-X75 tak docela nepřijde. Automobilka ústy svého šéfa potvrdila, že vývoj bude pokračovat do května příštího roku a pět plánovaných prototypů nakonec vznikne. Jeden z nich Jaguar využije jako funkční demonstrátor na svých propagačních akcích, druhý má v této chvíli již vyhrazené teplé místečko ve firemním muzeu a tři poslední kousky najdou své majitele v aukci. Tím se kapitola zřejmě definitivně uzavře.
Světová premiéra hybridního supersportu C-X75 na pařížském autosalonu v roce 2010 přitom vyvolala docela slušnou vlnu pozdvižení. Tradiční britská značka byla tou dobou již finančně zajištěna účty indického koncernu Tata a vůz tohoto formátu, navíc s dvojicí plynových turbín a čtyřmi elektromotory, se zdál být logickým vyústěním jejích ambicí, přestože firma tehdy spekulace o možné produkci vozu striktně odmítala.
Později (v květnu 2011) Jaguar překvapil. Oznámil, že vůz dostal zelenou, ačkoli sadu jeho akumulátorů již neměly dobíjet turbíny. Místo nich vedení slíbilo čtyřválcovou šestnáctistovku přeplňovanou kombinací turbodmychadla a kompresoru o výkonu 500 koní a schopností točit 10 tisíc otáček za minutu. Kombinovaný výkon s párem nových elektromotorů měl dosahovat až 900 koní.
Co přesně se dostane do pěti prototypů, přesně nevíme. Hallmark nicméně slibuje, že až 60 procent technologicí C-X75 se objeví v příštích sériových Jaguarech. Hybridní technologie má být použita v kombinaci s tříválcovými motory. Šéf Jaguaru kromě jiného potvrdil, že firma registrovala asi stovku zájemců o C-X75, přičemž v plánu bylo vyrobit jich maximálně 250 kusů. Nakonec z toho budou jen dvě procenta.
Pouze tři vyvolení budou moci C-X75 zaparkovat ve své klimatizované garáži
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli ojetý VW Golf VIII kombi. Auto s větším kufrem než Octavie upadlo, pořád ale má co nabídnout
4.4.2024 - Ford zrušil plány na odhalení nových elektromobilů v roce 2025, sázka na jednu kartu dál nevychází
5.4.2024 - Nová Toyota Taisor vypadá všelijak a jmenuje se podobně, ale za 217 tisíc Kč?
5.4.2024 - Krachující Fisker je vážně zralý na odstřel, podle úřadů už neumí ani pořádně přidělat autům dveře
5.4.2024 - Staré kousky nové doby: Renault dal klíčovému Capturu jen facelift ve chvíli, kdy měl vyhlížet novou generaci
5.4.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva