Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak mít parkovací asistent i ve starém autě? Majitel Porsche 356 našel cestu
31.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Spousta moderních výbavových prvků je v autech spíše pro zlost než k užitku, takový parkovací asistent ale pomůže. Jak ho dostat do „analogového” vozu?
Jestli se automobily v posledních letech v některém ohledu opravdu dramaticky proměnily, pak jde o jejich výbavu. Ještě před 10 či 15 léty bylo v mnohých vozech luxusem elektrické stahování oken, o klimatizaci ani nemluvě, dnes na trhu existuje jen hrstka vozů, které by měly manuálně stahovaná okna byť jen vzadu a bez klimatizace se pomalu neprodávají ani mini.
To jsou ovšem pouhé symboly, velký posun nastal zejména mezi všemožnými elektronickými vymoženostmi, které se do aut dostávají zejména v rámci příplatkových prvků. Navigací dnes nedojmete ani dívky z kdysi střediskových vsí a v případě rozličných asistentů si toho můžete i do relativně běžných aut pořídit tolik, že cosi jako autopilot klidně „vykřešete” i z Volkswagenu Golf.
Pravda, mezi těmito výmysly najdeme spoustu hloupostí, které je lepší nekupovat, je mezi nimi ale i dost praktických pomocníků. Třeba takový parkovací asistent je v době, kdy se spodní hrany oken aut šplhají kamsi na úroveň Sněžky a z aut není vidět pomalu ani dopředu, skoro nutnost. Zastánci tradic až za hrob asi nebudou souhlasit, ale osobně si myslím, že kdo si na něj jednou zvykne, už nechce jinak - s autem začnete zacházet odlišným způsobem, přibude vám šestý smysl a jakmile zkusíte zaparkovat s vozem bez něj, budete se cítit nejistí.
Potíž je ale v tom, že zatímco z nových aut jej dnes můžete mít skoro ve všech, v těch starších prostě nejsou. Existuje možnost si takovou věc dokoupit, ale ještě jsem neviděl auto, na kterém by dolepené senzory vypadaly dobře, nemluvě o tom, že na některá auta je dát ani nemůžete - ať už proto, že by na nich vypadala jako pěst na oko, nebo jsou tak „analogová”, že celé udělátko ani dost dobře nejde k něčemu připojit.
Porsche 356 Speedster je nepochybně jedním z takových, která splňují obojí. Neřešme nyní, zda je vůz na snímcích pravý, jde o repliku nebo předělávku jiné 356 (sázíme na C, ale neberte nás za slovo), na každý pád je to výjimečně zajímavé auto, které nemůžete ničím podobným zprznit. A přesto může být problém zaparkovat tak, abyste věděli, že jste co nejblíže překážce a přitom vůz neodřeli, jak z toho ven?
Na níže přiložených fotkách Thoma Paanakkera si můžete prohlédnout jedno velmi neotřelé řešení monackého majitele této ikony, ať už pravé nebo ne. Aby byl s to vůz „přirazit” co nejblíže jedné z tyčí zabraňující čemusi, si k autu pořídit jakousi bóji, kterou k tyči přidělal. Do té může i v nízké rychlosti „drcnout” a voila - na světě je dokonale přesný parking bez oděrků, měkká bóje napoví a nepoškrábe.
Berte to s nadsázkou, samozřejmě, nicméně v některých případech to použitelné skutečně je. Nejsme si tedy jisti, jak bude možné bóji využít jinde, ale zavěsit půjde třeba za znak Mercedesu a svěsit znovu dolů... A nebo stačí přidat k sadě trochu lepící pásky a rázem bude fungovat skoro kdekoli. Podívejte se na to, minimálně za kreativitu si tento Monačan zaslouží uznání...
Přemek Podlaha by z tohoto vynálezu jistě měl radost
Zdroj: Thom Paanakker@Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před hodinou - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 2 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
včera - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva