Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo

Nejen s kýblem vody na kapotě, ale i s doutníkem na palubní desce má zvládnout jezdit nová A8 v režimu Comfort. Tak se na to podívejme.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo

17.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejen s kýblem vody na kapotě, ale i s doutníkem na palubní desce má zvládnout jezdit nová A8 v režimu Comfort. Tak se na to podívejme.

O příchodu čtvrté generace Audi A8 se poměrně intenzivně mluví již déle než rok. Minulý týden jsme se konečně dočkali oficiálního debutu, vzhled vlajkové lodi čtyř kruhů ale řadu lidí zklamal. Podle některých prý představuje malý mezigenerační posun a zvláště v porovnání s BMW řady 7 a Mercedesem třídy S nové Audi A8 nepůsobí tak majestátním dojmem, jak by mělo.

Pokud se těmito zkazky budeme řídit, nemělo by být ani otázkou, zda vůz prodejně překoná svou konkurenci, ale spíše to, jestli se jim v rámci registrací vůbec přiblíží. Odpověď budeme znát až za pár měsíců, nicméně jisté je jedno. Řadě lidí bude totiž zcela jedno, jak vůz vypadá zvenčí. Podstatný je pro ně hlavně interiér a to, jak se budou cítit na zadních sedadlech.

O této skupině zákazníků Audi má již delší dobu ponětí, proto ostatně nová A8 měla dostat podvozek, který snese srovnání s Mercedesem. Zda se tak skutečně stalo, to přijel zjistit Eddie Sinclair, šéf firmy, jež se specializuje na převoz VIP klientely - mezi jeho zákazníky patří třeba zakladatel Googlu Larry Page či herec Johnny Depp.

Sinclair s novinkou absolvoval dva netradiční testy, které měly kvalitu podvozku potvrdit. Prvním z nich je jízda s kyblíkem vody na přední kapotě, druhým pak jízda s doutníkem usazeným na palubní desce. V obou případech bylo jasné, co se nesmí stát. Ani v jednom případě nesměl testovaný předmět změnit polohu.

V prvém případě nebyl výsledek bez poskvrnky, alespoň z našeho úhlu pohledu. I při jízdě v komfortním režimu došlo k vyšplíchnutí pár kapek vody na čelní okno. V dynamickém pak v jedné pravotočivé zatáčce kyblík zcela opustil své místo na kapotě motoru. Druhý test dopadl daleko lépe, doutník po celou dobu zůstává na svém místě.

Výsledky pana Sinclaira uspokojily, nové Audi A8 podle něj svým komfortem a kvalitou jízdy na jakémkoliv povrchu dokáže VIP klientelu uchvátit. Zvláště když kromě podvozku má na straně pozitiv i špičkovou kvalitu výroby. A zmínit můžeme i začlenění parfémů do klimatizace.

Na tuto vlastnost se zaměřuje druhé video, ve kterém se dozvíme, že Audi spojilo své síly se společností Robertet, která je nejstarší parfumerií na světě. Ta pro novou limuzínu vytvořila letní a zimní vůni, obě ve čtyřech různých variacích. Tento systém je součástí příplatkového paketu Air Quality, který bude stejně jako samotný vůz k dostání od letošního podzimu. Výroba standardního i prodlouženého Audi A8 v Neckarsulmu však již začala. My pak jen dodáme jednu zajímavost, jenž se týká oné vůně - ta je rozprašována v kabině ještě dvě minuty po vypnutí motoru...


Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 1 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 01Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 2 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 02Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 3 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 03Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 4 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 04Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 5 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 05Jak moc jemně jezdí nová A8? Audi dalo kýbl vody na kapotu, aby nám to předvedlo - 6 - Audi A8 2018 Chaffeur test videoscreen 06
Dle šéfa firmy specializující se na převoz VIP klientely má nové Audi A8 opravdu komfortní podvozek. Tyto testy to mají dokazovat

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.