Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jak se proslavit na závodech do vrchu? Zkuste nabourat hned na startu (videa)
5.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodů do vrchu se může zúčastnit prakticky každý. Tedy i člověk, který dokáže poslat formuli mimo trať hned za startovní čárou.
Smůla nechodí po horách, ale po lidech. Své o tom ví Ralf Stenzel, který v červnu letošního roku startoval ve švýcarském závodu do vrchu Bergrennen Reitnau. Rozhodně přitom ale nebyl opatrný při práci s plynovým pedálem nebo dostatečně pohotový při práci s volantem, což poslalo jeho formuli do přetáčivého smyku. Poté již následoval skok přes obrubník a trávník a náraz do zaparkovaného auta.
To je nepochybně tragická věc, má ale i svůj komediální aspekt. Ten vyplyne na povrch tím spíše, když dodáme, že zraněn nebyl ani řidič, ani diváci, ani pořadatelé. Jen samotný monopost bezesporu čeká oprava celé přední části a nejspíše také zavěšení a ani MPV, do kterého naboural. Koncový účet tak asi nebude nízký, z čehož Stenzel rozhodně radost mít nebude.
Pozoruhodná je ale jiná věc - k nehodě došlo pouhé 4,5 sekundy po startu. Stenzel tak sice během zmíněného závodu nestanovil nový rekord na trati, nicméně rozhodně patří mezi ty nejrychleji odstoupivší v dějinách. Tím se možná chlubit chtít nebude, ale my to uděláme za něj, ostatně ve světě se tímto kouskem proslavil více než kdy dokázal díky svým závodním úspěchům. Někteří diváci pak naznačují, že bez onoho MPV by formule zastavila až v kuchyni...
Dodat pak jen lze, že Stenzel pokořil i letitého rekordmana z Nordschleife, pro kterého jízda v Zeleném pekle skončila po pouhých sedmi sekundách a jeho slavné video pro připomenutí též přikládáme. Také v tomto případě přitom svou roli sehrála těžká noha na plynu, i když zde se vše dá poněkud omluvit mokrým povrchem. Ve Švýcarsku oproti tomu bylo naprosté sucho...



Pro Ralfa Stenzela skončil závod do vrchu pomalu dříve, než začal. Svou formuli totiž naboural po 4,5 sekundách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 56 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
