Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vynalezli kolo. Takhle podivně chtějí bojovat s používáním mobilu v autě
3.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Říká si Nissan Signal Shield a ve své podstatě je přesně tím, co naznačuje název. Problém je „jen” v tom, že reálně neřeší vůbec, ale vůbec nic.
Před pár lety se zdálo, že používání mobilního telefonu za volantem je u konce. Přístroje s tlačítky totiž začaly nahrazovat smartphony s dotykovým displejem, které takovou činnost značně komplikují. Nicméně když lidstvo po něčem skutečně touží, nakonec to dostane. Dnes je tak mobilní telefon během řízení opětovně využíván pomalu více než volant, a to přesto, že k tomu vůbec není vhodný. Dnes už tedy víme, že tato činnost za volantem není tou úplně nejnebezpečnější, nic to ale nemění an tom, že nebezpečná je až běda.
Toho si je vědom i Nissan, který aktuálně představil řešení daného problému zvané Signal Shield. Jeho podstatou je centrální loketní opěrka, která má integrovanou Faradayovu klec. Dokáže tak zabránit elektromagnetickému záření, či v tomto případě příchozímu signálu v rámci mobilní či internetové sítě. Tedy jinými slovy, pokud svůj telefon uschováte do loketní přihrádky, je to prakticky to samé, jako kdybyste jej vypnuli.
Je samozřejmě nasnadě se ptát, proč by vlastně motoristé měli za blokaci signálu platit, když tak mohou učinit zcela zdarma - a to právě oním stiskem vypínacího tlačítka. Dle Nissanu je důvod jednak v tom, že řidiči mají nyní možnost volby, což ale budou mít s touto schránkou též - nikdo je nebude nutit do ni telefon uložit. Druhou výhodou má být to, že po uschování mobilu do schránky nepřicházejí o některé funkce, kupříkladu o hudební archiv. Ani to nás ale neokouzluje, snad každý dnešní mobil má režim pro použití v letadle, který znamená úplně to samé.
Máme tedy pocit, že nápad Nissanu neřeší vůbec nic a body Japoncům lze přičíst leda za snahu. Nedokážeme si představit, že by si za tuto věc někdo připlatil byť jen haléř, a tak si ani neděláme hlavu s tím, že Nissan prozatím nezveřejnil, kdy a za kolik Signal Shield pošle do prodeje. Nejspíše to neudělá a kdyby to náhodou udělal, svět tím prostě nezmění...
Nissan Signal Shield je zatím jen koncepčním řešením. A vůbec bychom se nedivili, kdyby u toho zůstalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB