Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Japonci vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilů, úplně zbytečně
28.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Parta čtyř Japonců toužící po zápisu do Guinnessovi knihy rekordů ujela s elektromobilem 1 300 km na jedno nabití. Stačilo napěchovat dodávku akumulátory.
Možná nejsme jediní, kteří si občas myslí, že jim tak trochu straší ve věži, ale oproti této partě jsme zřejmě ještě úplně střízliví a normální. Posuďte sami. Japonský tým sestávající ze čtveřice řidičů, mimochodem i vítěze Rally Dakar z roku 1997 Kenjirem Shinozukou, vzal dodávku Suzuki Every s elektromotorem, naložil do jejího nákladového prostoru sestavu pravděpodobně lithium-iontových akumulátorů a na jedno nabití ujel 1 300 kilometrů. Tím splnil cíl, kterým bylo překonat oficiálně uznaných 1 000 km na jedno nabití.
K čemu je to dobré? Nejspíš k ničemu. Pokud by šlo o standardní, v běžném životě použitelný vůz, používaný třeba i nestandardním způsobem, šlo by před výkonem ještě smeknout, takto nad ním ale lze leda kroutit hlavou. Však dodávka napěchovaná akumulátory s nulovým zbývajícím úložným prostorem je nesmyslem sama o sobě, a to je třeba dodat, že zmíněná fantastická čtyřka za účelem zápisu do nejznámější knihy kilometry nakroutila v ulicích městečka Ogata v prefektuře Akita rychlostí pohybující se kolem 30 kilometrů v hodině. Za volantem se postupně střídali tak, že každý vždy jezdil po vymezeném teritoriu celý den a noc a poté se vyměnil s dalším členem týmu.
Takže co z této zprávy vyplývá? Pokud jste výrobce elektromobilů a chcete mít úspěch, pak stačí razantně zvýšit kapacitu a tím velikost akumulátoru. Jenže kam pak dáte náklad a posádku? Jak těžký bude takový vůz, jaká bude jeho dynamika a jízdní vlastnosti? Není přece cílem převážet baterky tam a zpět v autě schopném pohybu leda třicítkou. Jedinou smysluplnou možností je tak nadále počkat, až se na trh dostanou baterie další generace s řádově vyšší hustotou uložené energie. Na něco takového už se ale čeká déle než sto let...
Jen pro doplnění - v Guinessovce najdeme třeba Mini, Toyota Auris HSD nebo VW Passat TDI.
Japonci se buď nudili, nebo prostě chtěli poukázat na nedokonalost všedních elektromobilů...
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva