Japonci vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilů, úplně zbytečně

Parta čtyř Japonců toužící po zápisu do Guinnessovi knihy rekordů ujela s elektromobilem 1 300 km na jedno nabití. Stačilo napěchovat dodávku akumulátory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Japonci vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilů, úplně zbytečně

28.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Japonci vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilů, úplně zbytečně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Parta čtyř Japonců toužící po zápisu do Guinnessovi knihy rekordů ujela s elektromobilem 1 300 km na jedno nabití. Stačilo napěchovat dodávku akumulátory.

Možná nejsme jediní, kteří si občas myslí, že jim tak trochu straší ve věži, ale oproti této partě jsme zřejmě ještě úplně střízliví a normální. Posuďte sami. Japonský tým sestávající ze čtveřice řidičů, mimochodem i vítěze Rally Dakar z roku 1997 Kenjirem Shinozukou, vzal dodávku Suzuki Every s elektromotorem, naložil do jejího nákladového prostoru sestavu pravděpodobně lithium-iontových akumulátorů a na jedno nabití ujel 1 300 kilometrů. Tím splnil cíl, kterým bylo překonat oficiálně uznaných 1 000 km na jedno nabití.

K čemu je to dobré? Nejspíš k ničemu. Pokud by šlo o standardní, v běžném životě použitelný vůz, používaný třeba i nestandardním způsobem, šlo by před výkonem ještě smeknout, takto nad ním ale lze leda kroutit hlavou. Však dodávka napěchovaná akumulátory s nulovým zbývajícím úložným prostorem je nesmyslem sama o sobě, a to je třeba dodat, že zmíněná fantastická čtyřka za účelem zápisu do nejznámější knihy kilometry nakroutila v ulicích městečka Ogata v prefektuře Akita rychlostí pohybující se kolem 30 kilometrů v hodině. Za volantem se postupně střídali tak, že každý vždy jezdil po vymezeném teritoriu celý den a noc a poté se vyměnil s dalším členem týmu.

Takže co z této zprávy vyplývá? Pokud jste výrobce elektromobilů a chcete mít úspěch, pak stačí razantně zvýšit kapacitu a tím velikost akumulátoru. Jenže kam pak dáte náklad a posádku? Jak těžký bude takový vůz, jaká bude jeho dynamika a jízdní vlastnosti? Není přece cílem převážet baterky tam a zpět v autě schopném pohybu leda třicítkou. Jedinou smysluplnou možností je tak nadále počkat, až se na trh dostanou baterie další generace s řádově vyšší hustotou uložené energie. Na něco takového už se ale čeká déle než sto let...

Jen pro doplnění - v Guinessovce najdeme třeba Mini, Toyota Auris HSD nebo VW Passat TDI.


Japonci vytvořili nový rekord v dojezdu elektromobilů, úplně zbytečně - 1 - Suzuki Every EV 2013
Japonci se buď nudili, nebo prostě chtěli poukázat na nedokonalost všedních elektromobilů...

Zdroj: Worldcarfans

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.