Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jeden z nejrychlejších sedanů světa ukázal svou dynamiku, 288 km/h zvládne jako nic
26.3.2019 | Petr Prokopec
Výkon 639 koní a stovka zdolaná za 3,2 sekundy jsou na praktické auto úchvatné hodnoty, o jeho rychlosti ale neříkají vše. Snad ještě více fascinuje, jakým kalupem letí k třístovce.
Zatímco dříve byla rychlost doménou supersportů, dnes ji lze mít i ve zcela jiných segmentech trhu. Výjimkou nejsou ani čtyřdveřové vozy, jak ostatně včera napovědělo srovnání BMW M5, Mercedesu-AMG E63S a Hondy NSX. Tentokrát to skutečně byl Japonec, kdo viděl cíl až na konec, a to přesto, že jeho šestiválcová pohonná jednotka má kromě přeplňování k dispozici ještě podporu tří elektromotorů. Ani takto komplikované pohonné ústrojí však nestačilo německým osmiválcům pohánějící mnohem praktičtější vozy.
Na čtyřlitrový agregát třícípé hvězdy si posvítíme i dnes, jen u toho bude o trochu jiný model. A co je možná podstatnější, ještě působivější čísla. E63S má k dispozici 612 koní a 850 Nm točivého momentu, s nimiž zvládne stovku za 3,4 sekundy. Oproti tomu však Mercedes-AMG GT63S 4Matic 4-Door Coupe disponuje 639 koňmi a 900 Nm. Na stovce je tak již za 3,2 sekundy, při dostatečně dlouhé rovince se umí rozjet až na 315 km/h.
Právě rozlet k nejvyššímu tempu mapuje nové video, i když na ploše tří minut se nakonec přes magickou třístovku nedostaneme. Zajímavé však je, že 288 km/h dosáhne vůz na šestý rychlostní stupeň, další tři má tedy ještě v záloze. I to naznačuje (třebaže dvě rychlosti budou nejspíše „rychloběhy”), že udávané maximum je reálně dosažitelné, jen je k tomu zapotřebí více prostoru. Stejně tak pak vlastně potřebujete i řádně naditou peněženku, neboť čtyřdveřové kupé vychází v základu na nemalých 4 356 000 Kč.
Za ty zákazník nedostane jen výkonnou pohonnou jednotku či devítistupňový automat, ale jak naznačuje již samotný a rozhodně nikoliv krátký název vozu, také pohon všech kol. Dále tu máme řízení zadní nápravy, elektronický zadní diferenciál nebo sportovní podvozek AMG Ride Control+. I ten však užívá vzduchové měchy, což znamená, že vůz je jak rychlý, tak komfortní. Bez problémů zvládne cestu na okruh i z něj po vlastní ose.
Na závodní dráze pak jistě přijdou vhod aktivní úchyty motoru, které má „eSko“ ve standardní výbavě. Stejně tak se chlubí i jízdním režimem Drift. Vůz je vybaven dvěma 12,3palcovými obrazovkami. S jejich pomocí si přitom snadno můžete nastavit jak Launch Control, tak i převodovku, podvozek, zásahy stabilizační kontroly nebo hlasitost výfuku.
Mercedes-AMG GT63S 4-Door Coupe je opravdu neskutečně rychlým vozem
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 2 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 4 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 5 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 6 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Onboard videa 04.25. 19:03 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 18:40 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda