Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jízda rychlostí téměř 500 km/h z pohledu řidiče je šílenost v přímém přenosu
28.3.2019 | Mirek Mazal
Rychlosti více jak 492 km/h dosáhlo na dráze jen o něco delší než 1,6 kilometru auto stále disponující silniční homologací. Řídit jej chce zjevně kus odvahy i na letišti.
Dosud prakticky neznámá firma M2K Motorsports tento týden prorazila na výsluní světa automobilových rekordmanů. S pomocí upraveného Fordu GT první generace s kompresorem dopovaným osmiválcem o objemu 5,4 litru došlo k překonání i takových velikánů jako Bugatti či Koenigsegg na poli nejrychlejších aut se silniční homologací.
Malá firma z USA odhaduje výkon svého upraveného GT na asi 2 500 koní na kolech. Vzhledem ke ztrátám uvnitř ústrojí je výkon motoru ještě o stovky koní vyšší a pomýšlet na překonání mety 3 000 koní není nemístné. Důležitější je ale výsledná dynamika - Ford se rozjel až na 300,4 mil v hodině, omračujících 483,3 km/h.
Co je podstatné, rekord se odehrál na dráze dlouhé jen 1,61 kilometru a ze záznamu výkonu zevnitř vozu vidíme, že krátce za cílovou rovinou se vůz rozjel až na 306 mph, tedy více než 492 km/h. Pohledem řidiče událost připomíná vzlet dopravního letadla. Testovací jezdec musel zrychlovat opatrně, aby kola zvládla porci výkonu, ale od třetího převodového stupně začala pořádná jízda. Rychloměr nestíhal a postupně se začínal ztrácet obraz krajiny do rozmazaného pozadí s jediným vodítkem v podobě bílé středové čáry letištní ranveje.
Pohled z kabiny nahání hrůzu, protože se všechno třepe a člověk se zatajeným dechem čeká, jestli technika zvládne pokořit neprobádané tempo osobních vozů. Inženýři M2K Motorsports ale odvedli dobrou práci, protože vše vydrželo a my tak máme šanci zprostředkovaně usednout do automobilu jedoucího bezmála magických 500 km/h. Snad i tuto metu by auto překonalo, protože agregát stále ještě zbývalo dost sil, ale nestačil prostor na brzdění. Na videu je vidět odjištění padáku, který pomohl Fordu snížit tempo ještě před travnatou plochou. Nevšední zážitek je otázka asi půl minuty, ale za náročnou výzvou stojí roky práce a spousta podstoupeného rizika.








Takto vypadá rekordní jízda pohledem z interiéru. Není divu, že si řidič po úspěšném pokusu oddechl
Zdroj: Mark Heidaker@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 10 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před hodinou
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 4 hodinami
Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací jsou ještě varovnější, klesly na úplné dno
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
