Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
LaFerrari poháněné motorem Honda? I to je možné ve světě hybridů (foto)
15.3.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari a Honda budou v letošní sezóně Formule 1 opět konkurenty, jinak je ale v automobilovém světě nespojuje nic. A nebo se něco přece jen najde?
Sice velmi loudavý, ale přece jen rozmach elektrických a plug-in hybridních aut provází mnoho bizarností. Pomineme-li pro dnešek jejich na jednu stranu úsměvnou, ale jinak zoufale nevěrohodnou snahu předstírat, že jezdí za cosi mezi nulou a dvěma litry paliva na 100 km, týkají se především rozličných pokusů zajistit těmto autům co největší elektrický dojezd. Prostě „dobít a jet” není se současnými akumulátory (a jejich neschopností pojmout dostatečné množství energie v balení prostorově či hmotnostně přijatelném kombinovanou s nemožností je rychle a bez následků pro jejich životnost dobít) reálné. A tak se vymýšlejí všemožné způsoby, jak tyto problémy překlenout.
Zřejmě nejbizarnější je připřáhnout za auto generátor na vozíčku, o mnoho lépe ale nezní ani ruské dobíjení Tesly za jízdy, černé „připíchnutí” auta ke sloupu vedení nebo použití dieselagregátu před jízdou. A dnes tu máme něco podobného, byť opět z trochu jiného soudku.
V hlavní roli dnešního pokračování svérázností plug-in-hybridně-elektrického světa je LaFerrari. Můžete namítnout, že Ferrari říká, že tento vůz není plug-in-hybridem a nemá čistě elektrický mód, o opaku jsme se ale už nejednou přesvědčili. LaFerrari umí jezdit jen na elektřinu, a tak i má smysl jeho akumulátory dobíjet jinak než za jízdy rekuperací či s využitím spalovacího motoru. Jak? Třeba agregátem od Hondy.
Na fotce pořízené před startem velké ceny Austrálie Formule 1 tak můžete vidět zřejmě jediné Ferrari poháněné motorem Honda. Sice ne trvale, ale aspoň chvíli, aspoň trochu. Nevíme, co k tomuto „spojení” majitele vozu vedlo, primárně to byla zřejmě jen snaha udržet vystavovaný vůz „při životě” obvyklá také u konvenčních aut. Ve voze, kde se akumulátory starají i o pohyb vozu a kde není k dispozici elektřina ze sítě, nabírá ale tato činnost poněkud svéráznějších podob, však posuďte sami...
Ferrari poháněné motorem Honda můžete spatřit jen v momentě, kdy má před jménem „La”...
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
včera - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
včera - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
včera - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
včera - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva