Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda 2 MPS na nových ilustracích, reálný vůz zřejmě čeká na motor
10.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrá verze japonského prcka potřebuje více koní na pokoření Fordu Fiesta ST. Otázkou je, zda vůbec značka k úpravám 1,5litrového čtyřválce přikročí.
O vrcholné verzi nové Mazdy 2 se spekuluje již nějaký ten pátek, přičemž na světlo světa vylezlo i několik neoficiálních ilustrací. Pod některé se podepsal známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin, jiné měl na svědomí Maďars X-Tomi. Nadšenec ze země Tokajského a čabajek ovšem nesložili ruce v klín a nově prezentuje své druhé podání, které je o poznání umírněnější než první vlaštovka. Dokonce natolik, že daný kit by Mazda mohla pustit do prodeje bez nutnosti dalších úprav.
Veškeré modifikace totiž spočívají ve větších kolech, sportovních náraznících, černě lakované čelní masce a střeše či dvojité koncovce výfuku. To je ale víceméně vše, díky čemuž před sebou máme jen agresivněji se tvářící standardní provedení. Skutečná verze MPS by ovšem měla nabízet o trochu více, třeba kapotu se sacím otvorem, který by mohl přivádět vzduch k poladěnému motoru.
Právě v motorovém prostoru by ale mohl být největší zádrhel. Aktuálně totiž Mazda zjevně nemá agregát, který by mohl verzi MPS pohánět. Stávající vrcholné provedení 1,5litrového čtyřválce naladěné na 115 koní totiž sice dá stovku již za 8,7 sekundy, což na tak malý objem a výkon není špatné, taková Fiesta ST však stejnou disciplínu díky 182 koním zvládá za 6,9 sekundy.
Je tedy zjevné, že pokud by Japonci chtěli v daném segmentu uspět, budou muset sáhnout buď po větším objemu, nebo po přeplňování. První případ je ale s ohledem na velikost zřejmě nereálný, ve druhém pak bude třeba vývoj. Což by ostatně platilo také v té chvíli, kdy by se Mazda pokusila vymáčknout ze stávajícího agregátu více koní. Poté by ovšem mohla být ohrožena jeho životnost.
Ve výsledku je tedy vlastně sporné, zda Mazda 2 MPS vůbec vznikne. Zvláště za situace, kdy v předchozích generacích jsme se dočkali maximálně ostrých konceptů či tuningových kreací. Oficiálně však dorazila pouze provedení GT či Sport, která byla ve srovnání se standardem stejně „jemně upravená“ jako dnešní neoficiální ilustrace.



Nadšenci z webu X-Tomi Design tentokráte poslali do světa jen umírněnější neoficiální ilustraci Mazdy 2 MPS
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včeraŘidič elektromobilu dostal pokutu za příliš hlučný výfuk, i to je v roce 2025 možné. Policista o tom odmítal diskutovat
7.9.2025Žádná AI: Reálně nabourané Bugatti Chiron na vrakovišti se hned tak nevidí, teď ho prodávají v aukci na díly
6.9.2025
Nejnovější články
VW zastavil výrobu svého elektrického propadáku a propustil 160 lidí, kteří ho dělají. V USA ho nikdo nechce ani přes slevy 230 tisíc Kč
včeraDacia začne prodávat světový unikát pro šetřílky, tuto kombinaci pohonu vám nikdo jiný nenabídne
včeraRuský miliardář se zbavil jedné z nejúchvatnějších superjachet světa, možná mu došly peníze na její provoz
včeraŠkoda odhalila skoro hotový Epiq. Chce s ním bodovat díky jeho ceně, v poměru k užitné hodnotě bude skutečně epická
včeraMercedes začal odhalovat novou třídu C, devastace jednoho modelu za den mu zjevně nestačí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva