Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda 2 MPS na nových ilustracích, reálný vůz zřejmě čeká na motor
10.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostrá verze japonského prcka potřebuje více koní na pokoření Fordu Fiesta ST. Otázkou je, zda vůbec značka k úpravám 1,5litrového čtyřválce přikročí.
O vrcholné verzi nové Mazdy 2 se spekuluje již nějaký ten pátek, přičemž na světlo světa vylezlo i několik neoficiálních ilustrací. Pod některé se podepsal známý „automobilový manipulátor“ Theo Chin, jiné měl na svědomí Maďars X-Tomi. Nadšenec ze země Tokajského a čabajek ovšem nesložili ruce v klín a nově prezentuje své druhé podání, které je o poznání umírněnější než první vlaštovka. Dokonce natolik, že daný kit by Mazda mohla pustit do prodeje bez nutnosti dalších úprav.
Veškeré modifikace totiž spočívají ve větších kolech, sportovních náraznících, černě lakované čelní masce a střeše či dvojité koncovce výfuku. To je ale víceméně vše, díky čemuž před sebou máme jen agresivněji se tvářící standardní provedení. Skutečná verze MPS by ovšem měla nabízet o trochu více, třeba kapotu se sacím otvorem, který by mohl přivádět vzduch k poladěnému motoru.
Právě v motorovém prostoru by ale mohl být největší zádrhel. Aktuálně totiž Mazda zjevně nemá agregát, který by mohl verzi MPS pohánět. Stávající vrcholné provedení 1,5litrového čtyřválce naladěné na 115 koní totiž sice dá stovku již za 8,7 sekundy, což na tak malý objem a výkon není špatné, taková Fiesta ST však stejnou disciplínu díky 182 koním zvládá za 6,9 sekundy.
Je tedy zjevné, že pokud by Japonci chtěli v daném segmentu uspět, budou muset sáhnout buď po větším objemu, nebo po přeplňování. První případ je ale s ohledem na velikost zřejmě nereálný, ve druhém pak bude třeba vývoj. Což by ostatně platilo také v té chvíli, kdy by se Mazda pokusila vymáčknout ze stávajícího agregátu více koní. Poté by ovšem mohla být ohrožena jeho životnost.
Ve výsledku je tedy vlastně sporné, zda Mazda 2 MPS vůbec vznikne. Zvláště za situace, kdy v předchozích generacích jsme se dočkali maximálně ostrých konceptů či tuningových kreací. Oficiálně však dorazila pouze provedení GT či Sport, která byla ve srovnání se standardem stejně „jemně upravená“ jako dnešní neoficiální ilustrace.


Nadšenci z webu X-Tomi Design tentokráte poslali do světa jen umírněnější neoficiální ilustraci Mazdy 2 MPS
Zdroj: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
