Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mazda MX-5 GT: snesitelná lehkost bytí
23.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Mazda představila historicky nejlehčí a nejrychlejší provedení modelu MX-5. Nese prosté označení GT a při hmotnosti pouhých 850 kg a výkonu 275 koní slibuje nevídané.
Poslední inkarnace slavného japonského roadsteru se dočkala zcela výjimečného provedení. Cílem jeho tvůrců bylo především dostat hmotnost vozu co nejníže to půjde. A šlo to níže, než byste čekali. MX-5 GT, jak si toto provedení vozu říká, váží pouhých 850 kg, což je hmotnost na úrovni někdejší Škody Favorit. Při spojení s upraveným dvoulitrovým motorem, jehož výkon až 275 koní je posílán na kola zadní nápravy přes šestistupňovou sekvenční převodovku, pak jde podle Mazdy o vůbec nejrychlejší MX-5 v historii. Z nuly na sto zrychlí za fantastické 3 sekundy a maximální rychlost činí 257 km/h.
Konkrétní úpravy, které vedle k tak razantnímu snížení hmotnosti, ale Mazda do detailu nezmiňuje. Víme jen, že odlehčeno bylo vše v souladu s firemní strategií nazvanou příznačně Gram (každý gram se počítá...) a modifikace čítají mj. použití dveří z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny, skel z polykarbonátu nebo skořepinových sedadel. O plných 15 kg pak by mělo být odlehčeno i šasí vozu.
Další úpravy tohoto zeleného diblíka se dotkly zavěšení, součástí pro přenos výkonu a brzd, to vše bylo upraveno pro závodní použití. V interiéru najdeme také bezpečnostní rám, závodní volant a hasící přístroj.
Jak jste zřejmě pochopili z posledních vět, MX-5 GT je vozem připraveným pro závody, a to konkrétně v letošní britském seriálu vytrvalostních klání Britcar, kde se bude utkávat s Astony, BMW, Lotusy nebo Porsche. Zatím není jasné, zda si jej budou moci pořídit i soukromí jezdci a případně za jakou cenu. Mazda ve spolupráci s firmou Jota Sport, s níž vůz připravila, každopádně věří v to, že lehká MX-5 bude s to konkurovat silnější, ale také těžší konkurenci.





Mazda MX-5 GT pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
2.7.2025Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
3.7.2025Další detaily k chystané elektrické Octavii ukazují, jak moc Škoda ztratila cestu a dál ignoruje realitu
3.7.2025Prodeje VW v USA se dramaticky propadají, největší průšvih nepřekvapí ani v nejmenším
3.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva