Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Mercedes inovuje motory V12, budou výkonnější a dostupné i s pohonem 4x4
2.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chce více separovat osmiválcové pohonné jednotky od těch dvanáctiválcových. Zároveň potvrdila devítistupňový automat pro E 63 AMG.
O budoucnosti AMG jsme se zmiňovali vcelku nedávno. Jelikož je ovšem šéf sportovní divize z Affalterbachu Tobias Moers v těchto dnech nadmíru sdílný, máme pár důvodů, proč se k tomuto tématu vrátit. Tím prvním jsou pohonné jednotky V12, které navzdory bruselským regulátorům čeká ještě dlouhá budoucnost, alespoň u AMG. Sportovní divize Mercedesu je totiž hodlá nejen produkovat dále, ale dokonce ve větší míře než dosud, pročež musí být montážní linky přesunuty do Mannheimu. Nebude to ale jediná změna, která se těchto jednotek dotkne.
AMG totiž plánuje i navýšit jejich výkon. Tento krok je jednak chvályhodný, na druhé straně však vcelku logický. Stačí totiž pohled kupříkladu na technické parametry faceliftovaného Mercedesu SL, abychom zjistili, že mezi osmiválci a dvanáctiválci není až takový rozdíl. Tedy alespoň po stránce dynamické, kdy modely SL 63 a SL 65 dělí při akceleraci z klidu na stovku pouhé dvě desetiny sekundy. Ty jsou ovšem v případě druhé zmiňované verze opravdu draze vykoupeny - platí se tu spíše za prestiž než dynamiku.
Vyšším výkonem tak bude moci Mercedes snáze ospravedlnit nemalou cenovku, v jejímž případě navíc můžeme očekávat rovněž růst. Hnaná zadní náprava by si totiž již s větším stádem koní nemusela poradit, pročež do hry vstoupí systém pohonu všech kol 4Matic. Zatím sice není jisté, zda bude jen příplatkovou položkou či prvkem standardní výbavy, počítat však s jeho příchodem můžeme stoprocentně.
Mimo to Moers dále potvrdil, že chystaný Mercedes E 63 AMG skutečně dostane nový devítistupňový automat. K dispozici přitom bude i elektronický diferenciál zadní nápravy, který dorazil společně s modelem C 63 S Coupe. Toto kupé by se zároveň mělo dočkat bratříčka v podobě kabrioletu, jenž převezme jeho agresivní stylizaci i osmiválec. S ohledem na vyšší hmotnost však bude pomalejší.
Mezi osmiválcovými...
...a dvanáctiválcovými modely Mercedesu dnes není takový rozdíl. To se ale do budoucna má změnit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- O bobra míň nebude. BMW řadu 4 nezařízne, chce lidi nechat dál si vybírat to, po čem touží
před 3 hodinami - Slovenské létající si naostro vyzkoušel slavný hudebník, dodávky prý začnou už příští rok
před 4 hodinami - Mercedes se kaje a říká, že už nebude lidem vnucovat elektromobily, nechá je si vybrat. Ale kde?
před 6 hodinami - Trápící se Rivian zkouší rozprášit sklady slevami. Zákazníkům konkurence nabízí 117 tisíc Kč, i když prodělává miliony na autě
před 7 hodinami - Někdo si za půl miliardy koupil možná nejkrásnější McLaren F1 a ujel s ním 23 km, teď ho prodává
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.27. 16:45 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 09:56 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.27. 09:49 - Snowman000
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz