Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila

Při pohledu na kupé z roku 2013 stojící vedle jiného kupé z roku roku 1971 vás nejspíš napadne přirovnání k reálnému autu a hračce. Auta jsou tu ale dvě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila

22.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Při pohledu na kupé z roku 2013 stojící vedle jiného kupé z roku roku 1971 vás nejspíš napadne přirovnání k reálnému autu a hračce. Auta jsou tu ale dvě.

Prakticky každá nová generace toho či onoho vozu je větší než ta předchozí. Potvrdil nám to třeba i nedávno odhalený Volkswagen Polo, jemuž na délku naměříme 4 053 milimetrů. Originál z roku 1975 tím byl překonán o více než půl metru, pročež německá novinka náhle měří prakticky totéž, co čtvrtá generace Volkswagenu Golf, jenž byla v prodeji v letech 1997 až 2004, tedy docela nedávno.

Srovnáváním německých modelů se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na jeden britský a jeden italský, které se nyní povedlo nafotit pohromadě. Barvy ostrovního království přitom hájí Rolls-Royce Wraith, jenž do délky narostl na nemalých 5 268 milimetrů. Kromě toho má 1 948 mm na šířku, na silnici tedy zabírá opravdu značný prostor.

Ve srovnání s tím se letitá Alfa Romeo GT 1750 Junior jeví pomalu jako hračka, a to i přesto, že je na délku dokonce o chlup delší než v úvodu zmíněné Polo - naměříme jí totiž 4 080 mm. Vůči modernímu britskému kupé ale vypadá opravdu drobně, navíc na vahách vykáže méně než poloviční hmotnost (2 440 kilogramů versus 990 kilogramů).

Je nám jasné, že jde o auta trochu jiných tříd a i v 70. letech by dobový Rolls vypadal oproti tehdejší Alfě větší. Jenže o tolik? Ono nejde jen o rozměry, ale i o záměrnou vizální mohutnost, která je moderním autům tak vlastní - vysoké spodní hrany oken, jasná nadvláda „plechu” nad sklem a z ní pramenící nutnost použít obrovská kola... To a mnohé další dělá ze současných aut obry, jejichž ohromnost ale vynikne až v momentě, kdy si je můžeme přímo srovnat s realitou dávné minulosti. A přesně tento výjimečný pohled nabízí přiložené fotky - mezi Wraithem a (nejspíše) BMW X5 po druhém boku se chudinka Alfa dočista ztrácí...


Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 1 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 01Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 2 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 02Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 3 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 03Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 4 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 04Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 5 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 05Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 6 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 06Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 7 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 07Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 8 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 08Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 9 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 09Moderní kupé stojící vedle letitého vám dokonale ukáže, jak moc se auta zvětšila - 10 - Rolls-Royce Wraith a Alfa Romeo GT 1750 Junior 10
Při pohledu na vedle sebe stojící Rolls-Royce Wraith a Alfu Romeo GT 1750 Junior vás nejspíše napadne přirovnání ke skutečnému autu a zmenšenému modelu

Zdroj: Autojunk

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.