Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na ženevském autosalonu opět uvidíme novou verzi vozu poháněného tekutým elektrolytem. Jeho parametry jsou znovu působivé.
Švýcarská značka NanoFlowcell o sobě pravidelně dává vědět v souvislosti s domácím autosalonem. Tak tomu bylo již v roce 2014, kdy jsme poprvé viděli Quant e-Sportlimousine slibující 11 600 Nm točivého momentu. O dvanáct měsíců později byli Švýcaři znovu na místě činu, tentokráte se sporťákem Quant F, prý s výkonem 1 090 koní. A loni opanovalo výstaviště Palexpo třeba malé Quantino, které mělo mít takřka před výrobou.
Na zahájení produkce ale u firmy NanoFlowcell stále ještě nedošlo, místo toho Švýcaři hodlají i letos ohromit hlavně koncepčními vzdušnými známky. Momentálně avizují příchod nové verze sportovního modelu, která tentokráte ponese označení Quant 48Volt. O jeho pohon se postará čtveřice elektromotorů s výkonem 140 kW pracujících s nízkým napětím. Ty mají být krmeny variabilními mobilními tekutými palivovými články.
Na rozdíl od již známých aut, které mají palivové články k dispozici a jež spoléhají na stlačený vodík, Švýcaři užívají k pohonu tekutý elektrolyt. Stále jde o stejnou technologii, jakou jsme viděli v předchozích letech, nově ale nejspíše došlo k jejímu rozvinutí. Označena je nyní jako bi-ION, přičemž dle firmy není toxická či hořlavá a nepoškozuje životní prostředí. Stojí však za působivými výkony.
Dle aktuálních informací by Quant 48Volt měl zvládat zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy a elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 300 km/h. Kromě toho má nabídnout dojezd přes 1 000 kilometrů. Výroba zmiňovaného elektrolytu bi-ION vychází v průmyslovém měřítku na pár korun za litr.
Vše to zní více než slibně, což nejspíše bude i hlavní zádrhel. Působivými daty se totiž Švýcaři ohánějí již tři roky, v rámci produkční reality ale skutek utek'. Uvidíme tedy tentokráte, zda zůstane opět jen u slibů, či zda je nakonec skutečně bude následovat zahájení výroby. Prozatím s tím ale příliš nepočítáme.

Elektrický sporťák NanoFlowcell Quant 48Volt se zatím ukázal na první fotce
Soudě podle první uvolněné fotky nebude nová verze vypadat podstatně jinak, než ta předchozí, kterou už bylo možné spatřit při testech i v provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
včeraMuž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025
Nejnovější články
Nový Nissan Leaf je v běžných verzích ošizený tak moc, že oficiální fotky ukazují v podstatě úplně jiné auto
před 4 hodinamiSpása pro staromilce. Další automobilka vrací do výroby 20 let nevyráběné auto, tedy alespoň tak, jak se pořád dá
před 5 hodinamiMercedes nepochopil nic. Osmiválec C63 nevrátí, elektrický sporťák s umělým zvukem motoru V8 vám ale nadělí
před 7 hodinamiNové SUV Lady dostalo do výbavy světový unikát v ruském stylu, jasno je i v tom, zda čekat na pohon 4x4
před 8 hodinamiBMW začne své vozy osazovat lepší a levnější náhradou karbonových vláken, může změnit svět aut
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.21. 14:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 06.20. 17:34 - Truck Daškam
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda
- Sraz Autoforum.cz dotaznik - miesto 06.19. 20:38 - M.Z.
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 11:31 - M.Z.