Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na ženevském autosalonu opět uvidíme novou verzi vozu poháněného tekutým elektrolytem. Jeho parametry jsou znovu působivé.
Švýcarská značka NanoFlowcell o sobě pravidelně dává vědět v souvislosti s domácím autosalonem. Tak tomu bylo již v roce 2014, kdy jsme poprvé viděli Quant e-Sportlimousine slibující 11 600 Nm točivého momentu. O dvanáct měsíců později byli Švýcaři znovu na místě činu, tentokráte se sporťákem Quant F, prý s výkonem 1 090 koní. A loni opanovalo výstaviště Palexpo třeba malé Quantino, které mělo mít takřka před výrobou.
Na zahájení produkce ale u firmy NanoFlowcell stále ještě nedošlo, místo toho Švýcaři hodlají i letos ohromit hlavně koncepčními vzdušnými známky. Momentálně avizují příchod nové verze sportovního modelu, která tentokráte ponese označení Quant 48Volt. O jeho pohon se postará čtveřice elektromotorů s výkonem 140 kW pracujících s nízkým napětím. Ty mají být krmeny variabilními mobilními tekutými palivovými články.
Na rozdíl od již známých aut, které mají palivové články k dispozici a jež spoléhají na stlačený vodík, Švýcaři užívají k pohonu tekutý elektrolyt. Stále jde o stejnou technologii, jakou jsme viděli v předchozích letech, nově ale nejspíše došlo k jejímu rozvinutí. Označena je nyní jako bi-ION, přičemž dle firmy není toxická či hořlavá a nepoškozuje životní prostředí. Stojí však za působivými výkony.
Dle aktuálních informací by Quant 48Volt měl zvládat zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy a elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 300 km/h. Kromě toho má nabídnout dojezd přes 1 000 kilometrů. Výroba zmiňovaného elektrolytu bi-ION vychází v průmyslovém měřítku na pár korun za litr.
Vše to zní více než slibně, což nejspíše bude i hlavní zádrhel. Působivými daty se totiž Švýcaři ohánějí již tři roky, v rámci produkční reality ale skutek utek'. Uvidíme tedy tentokráte, zda zůstane opět jen u slibů, či zda je nakonec skutečně bude následovat zahájení výroby. Prozatím s tím ale příliš nepočítáme.

Elektrický sporťák NanoFlowcell Quant 48Volt se zatím ukázal na první fotce
Soudě podle první uvolněné fotky nebude nová verze vypadat podstatně jinak, než ta předchozí, kterou už bylo možné spatřit při testech i v provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
včera
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1