Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s
1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na ženevském autosalonu opět uvidíme novou verzi vozu poháněného tekutým elektrolytem. Jeho parametry jsou znovu působivé.
Švýcarská značka NanoFlowcell o sobě pravidelně dává vědět v souvislosti s domácím autosalonem. Tak tomu bylo již v roce 2014, kdy jsme poprvé viděli Quant e-Sportlimousine slibující 11 600 Nm točivého momentu. O dvanáct měsíců později byli Švýcaři znovu na místě činu, tentokráte se sporťákem Quant F, prý s výkonem 1 090 koní. A loni opanovalo výstaviště Palexpo třeba malé Quantino, které mělo mít takřka před výrobou.
Na zahájení produkce ale u firmy NanoFlowcell stále ještě nedošlo, místo toho Švýcaři hodlají i letos ohromit hlavně koncepčními vzdušnými známky. Momentálně avizují příchod nové verze sportovního modelu, která tentokráte ponese označení Quant 48Volt. O jeho pohon se postará čtveřice elektromotorů s výkonem 140 kW pracujících s nízkým napětím. Ty mají být krmeny variabilními mobilními tekutými palivovými články.
Na rozdíl od již známých aut, které mají palivové články k dispozici a jež spoléhají na stlačený vodík, Švýcaři užívají k pohonu tekutý elektrolyt. Stále jde o stejnou technologii, jakou jsme viděli v předchozích letech, nově ale nejspíše došlo k jejímu rozvinutí. Označena je nyní jako bi-ION, přičemž dle firmy není toxická či hořlavá a nepoškozuje životní prostředí. Stojí však za působivými výkony.
Dle aktuálních informací by Quant 48Volt měl zvládat zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy a elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 300 km/h. Kromě toho má nabídnout dojezd přes 1 000 kilometrů. Výroba zmiňovaného elektrolytu bi-ION vychází v průmyslovém měřítku na pár korun za litr.
Vše to zní více než slibně, což nejspíše bude i hlavní zádrhel. Působivými daty se totiž Švýcaři ohánějí již tři roky, v rámci produkční reality ale skutek utek'. Uvidíme tedy tentokráte, zda zůstane opět jen u slibů, či zda je nakonec skutečně bude následovat zahájení výroby. Prozatím s tím ale příliš nepočítáme.
Elektrický sporťák NanoFlowcell Quant 48Volt se zatím ukázal na první fotce
Soudě podle první uvolněné fotky nebude nová verze vypadat podstatně jinak, než ta předchozí, kterou už bylo možné spatřit při testech i v provozu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 2 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 3 hodinami - Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před 4 hodinami - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 6 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva