NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s

Na ženevském autosalonu opět uvidíme novou verzi vozu poháněného tekutým elektrolytem. Jeho parametry jsou znovu působivé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s

1.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na ženevském autosalonu opět uvidíme novou verzi vozu poháněného tekutým elektrolytem. Jeho parametry jsou znovu působivé.

Švýcarská značka NanoFlowcell o sobě pravidelně dává vědět v souvislosti s domácím autosalonem. Tak tomu bylo již v roce 2014, kdy jsme poprvé viděli Quant e-Sportlimousine slibující 11 600 Nm točivého momentu. O dvanáct měsíců později byli Švýcaři znovu na místě činu, tentokráte se sporťákem Quant F, prý s výkonem 1 090 koní. A loni opanovalo výstaviště Palexpo třeba malé Quantino, které mělo mít takřka před výrobou.

Na zahájení produkce ale u firmy NanoFlowcell stále ještě nedošlo, místo toho Švýcaři hodlají i letos ohromit hlavně koncepčními vzdušnými známky. Momentálně avizují příchod nové verze sportovního modelu, která tentokráte ponese označení Quant 48Volt. O jeho pohon se postará čtveřice elektromotorů s výkonem 140 kW pracujících s nízkým napětím. Ty mají být krmeny variabilními mobilními tekutými palivovými články.

Na rozdíl od již známých aut, které mají palivové články k dispozici a jež spoléhají na stlačený vodík, Švýcaři užívají k pohonu tekutý elektrolyt. Stále jde o stejnou technologii, jakou jsme viděli v předchozích letech, nově ale nejspíše došlo k jejímu rozvinutí. Označena je nyní jako bi-ION, přičemž dle firmy není toxická či hořlavá a nepoškozuje životní prostředí. Stojí však za působivými výkony.

Dle aktuálních informací by Quant 48Volt měl zvládat zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy a elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 300 km/h. Kromě toho má nabídnout dojezd přes 1 000 kilometrů. Výroba zmiňovaného elektrolytu bi-ION vychází v průmyslovém měřítku na pár korun za litr.

Vše to zní více než slibně, což nejspíše bude i hlavní zádrhel. Působivými daty se totiž Švýcaři ohánějí již tři roky, v rámci produkční reality ale skutek utek'. Uvidíme tedy tentokráte, zda zůstane opět jen u slibů, či zda je nakonec skutečně bude následovat zahájení výroby. Prozatím s tím ale příliš nepočítáme.


NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 1 - NanoFlowcell Quant 48Volt 2017 prvni foto
Elektrický sporťák NanoFlowcell Quant 48Volt se zatím ukázal na první fotce

NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 2 - NanoFlowcell Quant F provoz prvni 01NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 3 - NanoFlowcell Quant F provoz prvni 02NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 4 - NanoFlowcell Quant F provoz prvni 03NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 5 - NanoFlowcell Quant F provoz prvni 04NanoFlowcell Quant 48Volt je ještě rychlejší elektrický sporťák, stovku dá za 2,4 s - 6 - NanoFlowcell Quant F provoz prvni 05
Soudě podle první uvolněné fotky nebude nová verze vypadat podstatně jinak, než ta předchozí, kterou už bylo možné spatřit při testech i v provozu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.