Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Ne každý majitel Porsche je automobilový nadšenec, dokazují fotky této 911
8.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už sama volba verze Targa 4S s automatickou převodovkou naznačuje cosi o tom, že tohle auto nebude patřit nadšenému řidiči. Ale nejde tu jen o to.
Jsou auta, která si automaticky spojujeme s nadšením pro svět čtyř kol, řízení a vším, co s tím souvisí. Má to svou logiku, třeba Caterham si těžko koupí někdo, kdo auty a jejich řízením nežije - takový vůz je „jen o tom”. Neohromíte jím závistivé sousedy, neuchvátíte jím dámy nakupující kabelky na Pařížské, do varu jím dostanete jen sami sebe. A uctivou poklonu si vysloužíte leda od hrstky nadšenců, kteří tuší, co je takové auto zač. Pro ostatní budete spíše blázen v podomácku postavené motoráře z Velorexu nebo něčím na ten způsob.
Podobné pocity jsme si zvykli spojovat s auty sportovních značek obecně, ty nejznámější, jako je Ferrari, Lamborghini nebo Porsche nevyjímaje. Opět ne náhodou, tyto automobilky vyrostly na podobných hodnotách, ze kterých dodnes žije onen Caterham. Měl jsem tu čest být kdysi svezen Porsche 911 964 Turbo a to je auto tak brutální, že neschopné řidiče zpoza svého volantu musí vyřazovat podle teorie přirozeného výběru. V podstatě nebylo možné s nimi smysluplně jezdit a nebýt do řízení blázen, jiný stav přinejmenším nebyl dlouhodobě udržitelný.
Právě fakt, že auta byla taková a jejich majitelé nemohli být jiní, udělalo těmto značkám image, se kterou chtěli spojit svá jména i jiní, méně nadšení a schopní řidiči. Ti postupně začali mezi zákazníky hrát stále významnější roli, až se auta začala šít na míru jim. Pravda, ani dnes si nejspíše nekoupí něco jako Porsche 911 GT3 RS nebo GT2 RS člověk, který (sběratele pomineme) pro řízení nehoří, ale není to nutná podmínka - 911 je dnes luxusní rychlý cesťák a ani verze GT nejsou žádné nezkrotné bestie. Sám Walter Röhrl shodou okolností před pár dny v Goodwoodu řekl, že tahle auta dnes může řídit úplně každý a rychlým ho udělá už technika auta, ne nutně technika jízdy.
My nadšenci tohle dobře víme, pro nás i pro ostatní ale budiž trochu hořce úsměvným připomenutím fotky vozu, který vidíme níže. Je to Porsche 911 Targa 4S s automatem, za jehož volantem bude leckdo čekat nadšence, už volba verze ale naznačuje, že tady půjde spíše o image. Co tuto domněnku zcela potvrdí, je pohled na pneumatiky. Snímky byly pořízeny teprve před pár dny, 5. července, na autě ale stejně vidíme zimní pneu. Navíc je to auto s nizozemskou registrací, tedy vůz jezdící hlavně v místech, kde žádná pořádná zima ani nebývá.
Kdyby jej řídil někdo, pro koho jízda něco znamená, dávno by je musel přezout. Takto z data první registrace (únor 2016) tušíme, že vůz byl dodán na zimních a prostě na nich zůstal. Protože pro pár „předváděcích” jízd ve městě je to jedno a „holky budou koukat” úplně stejně. A to je otázkou, zda majitel vůbec ví, že na autě zimní obutí má - třeba to vůbec nesleduje a od loňska ještě nebyl ani na první servisní prohlídce, aby mu to někdo připomněl. Ne, jen fandové auta tohoto ražení vážně dávno nekupují...











Jezdit v červenci na zimních gumách v 420koňovém Porsche, to je skoro svatokrádež...
Zdroj: Autojunk
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
Audi zkouší napravit svůj největší moderní propadák novou „levnou” verzí, čekejme jen další fiasko
před hodinouGM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
včeraMansory už neví, jak hluboko by ještě kleslo, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
včeraNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
včeraToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva