Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlepší Kia srovnala síly s Mercedesem od AMG. Troufalé? Posuďte sami
9.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samostatné dokumentace dynamických schopností korejské novinky nepůsobily bůhvíjak přesvědčivě, ale co když se Stinger GT postaví německému sedanu se skoro stejnými parametry?
Ještě před pár lety bylo zcela nemyslitelné, abychom pomýšleli na souboj Kie a Mercedesu. Portfolio korejské automobilky sice bylo patřičně široké a model Optima již nakukoval do vyšších pater trhu, nicméně ani tak nebyla tato značka pro třícípou hvězdu soupeřem. V rámci celku tomu není ani v současné době, nicméně s jedním modelem Kia dokáže ohrozit i vyšší ligu. A jak asi tušíte, jde o Stinger GT.
Nová korejská střela dostala ve vrcholné formě přeplňovaný 3,3litrový šestiválec, který byl naladěn na 370 koní. Jejich přenos dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, se kterou může být spojen pohon zadních či všech čtyř kol. Zadokolku si v Evropě zatím nekoupíte, pohon 4x4 je zde nevyhnutelný a sním vůz na z klidu na stovku zrychlí za 4,9 sekundy.
To je prakticky totéž jako u Mercedesu-AMG C43. Ten se pyšní sice „jen“ třílitrovým šestiválcem a 367 koňmi, nicméně k dispozici má devítistupňový automat. Pohon všech kol je standardem i u něj, stovka za identických 4,9 sekundy jako v případě Kie tedy není velkým překvapením. Maximálka je však omezena na 250 km/h, zatímco Stinger GT může zvládnout o 20 km/h více.
Papír ale snese všechno, jaká je realita? Na měření nejvyšší rychlosti tentokráte nedošlo, srovnání akcelerace tu ale máme. Kdo by čekal, že Mercedes bude „jinde”, ten by se pletl - ve výsledku se zdá, že má trochu navrch, ale je to nepatrný rozdíl. Přesná data o akceleraci nemáme, Mercedes je ale podle záběrů na stovce nanejvýš o nějakou desetinu či dvě rychleji.
Smysl celého srovnání spočívá ve skutečnosti, že Korejci mají vůbec poprvé ve své nabídce vůz, který se může postavit i výkonným modelům od prémiových značek a dokázat s nimi držet krok, to bude pro leckoho jistě překvapivé. Navíc pokud řeč přijde na cenu, pak je Stinger GT jasně ve vedení - standardně totiž vychází na 1,4 milionu korun, s příplatky na 1,5 mil. Kč. Tady C43 teprve startuje.
Kia Stinger GT zvládá snadno držet krok s Mercedesem-AMG C43. Před pár lety by to bylo nemyslitelné
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.