Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlevnější GTI od VW předvedlo svou dynamiku, tohle vám koupí 370 tisíc Kč
26.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
GTI býval kdysi jen Golf, později to ale se stejnými písmenky zkoušely i jiné modely. Teď došla řada i na úplně nejmenší up!, co dokáže se 115 koňmi?
Volkswagen up! GTI si můžete již nějaký ten čas objednávat, a to za cenu startující na 369 900 Kč. S čím přitom lze v takové chvíli počítat? Především s duchovním odkazem vůbec prvního GéTéÍčka, jaké kdy německá automobilka stvořila. Zatímco ovšem v roce 1975 u toho byly atmosférické čtyřválce, kdy ten 1,8 litrový dával k dobru 115 koní, dnes se o pohon stará přeplňovaný litrový tříválec. Jeho výkon pak plně vyrovnává originál.
Pohonná jednotka má ovšem na starosti citelně vyšší hmotnost, z někdejších 810 kilogramů se totiž stalo 1 020 kg. Oproti svému předchůdci ale up! GTI nezpomalil, právě naopak je díky přeplňování rychlejší, byť oficiální data jsou poměrně konzervativní. Dle nich by totiž stovky měla novinka dosáhnout až za 8,8 s. Z nových videí je ale jasně patrné, že danou disciplínu zvládne o pár desetinek rychleji.
Tato dynamika rozhodně není špatná na vůz za 370 tisíc korun, kromě ní ovšem má nejnovější GTI také změřenou reálnější spotřebu dle metodiky WLTP. Činit má 5,6 litrů na sto kilometrů, což s ohledem na potenciál vozu také není špatné. A aby toho nebylo málo, negativně nelze hodnotit ani sériovou výbavu, do které se nastěhovala třeba 17palcová litá kola, sportovní podvozek či automatická klimatizace.
Výčet je samozřejmě daleko širší, ona suma tak klidně může být konečnou. Počítat za ní totiž lze nejen s veškerými prvky potřebnými k životu, ale rovněž s komfortními doplňky v podobě kůží obšitého sportovního volantu nebo vyhřívanými sedadly. Máme tu tedy koupi roku? Až tak jednoznačné to není, skousnout totiž musíte rovněž menší zavazadelník či omezenější prostor na předních i zadních sedadlech, up! není zrovna rodinný vůz.
Na víc se podívejte sami níže, ukázat vám můžeme akceleraci hned dvou různých vozů v rukou dvou různých pilotů.
VW up! GTI se může pochlubit působivou jízdní dynamikou, na kterou můžete dosáhnout za relativně nízkou sumu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 9 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva