Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nejlevnější GTI od VW předvedlo svou dynamiku, tohle vám koupí 370 tisíc Kč
26.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
GTI býval kdysi jen Golf, později to ale se stejnými písmenky zkoušely i jiné modely. Teď došla řada i na úplně nejmenší up!, co dokáže se 115 koňmi?
Volkswagen up! GTI si můžete již nějaký ten čas objednávat, a to za cenu startující na 369 900 Kč. S čím přitom lze v takové chvíli počítat? Především s duchovním odkazem vůbec prvního GéTéÍčka, jaké kdy německá automobilka stvořila. Zatímco ovšem v roce 1975 u toho byly atmosférické čtyřválce, kdy ten 1,8 litrový dával k dobru 115 koní, dnes se o pohon stará přeplňovaný litrový tříválec. Jeho výkon pak plně vyrovnává originál.
Pohonná jednotka má ovšem na starosti citelně vyšší hmotnost, z někdejších 810 kilogramů se totiž stalo 1 020 kg. Oproti svému předchůdci ale up! GTI nezpomalil, právě naopak je díky přeplňování rychlejší, byť oficiální data jsou poměrně konzervativní. Dle nich by totiž stovky měla novinka dosáhnout až za 8,8 s. Z nových videí je ale jasně patrné, že danou disciplínu zvládne o pár desetinek rychleji.
Tato dynamika rozhodně není špatná na vůz za 370 tisíc korun, kromě ní ovšem má nejnovější GTI také změřenou reálnější spotřebu dle metodiky WLTP. Činit má 5,6 litrů na sto kilometrů, což s ohledem na potenciál vozu také není špatné. A aby toho nebylo málo, negativně nelze hodnotit ani sériovou výbavu, do které se nastěhovala třeba 17palcová litá kola, sportovní podvozek či automatická klimatizace.
Výčet je samozřejmě daleko širší, ona suma tak klidně může být konečnou. Počítat za ní totiž lze nejen s veškerými prvky potřebnými k životu, ale rovněž s komfortními doplňky v podobě kůží obšitého sportovního volantu nebo vyhřívanými sedadly. Máme tu tedy koupi roku? Až tak jednoznačné to není, skousnout totiž musíte rovněž menší zavazadelník či omezenější prostor na předních i zadních sedadlech, up! není zrovna rodinný vůz.
Na víc se podívejte sami níže, ukázat vám můžeme akceleraci hned dvou různých vozů v rukou dvou různých pilotů.
VW up! GTI se může pochlubit působivou jízdní dynamikou, na kterou můžete dosáhnout za relativně nízkou sumu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB