Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nový německý superkombík ukázal svou rychlost v běžném provozu, 300 km/h jede jako nic
26.12.2019 | Petr Miler
Je už po léta ztělesněním faktu, že rodina a rychlost nemusí jít proti sobě. V nové generaci je Audi RS6 ještě rychlejší než kdy dříve a na německé dálnici se zjevně cítí jako ryba ve vodě.
Audi věnuje poslední dobou hodně úsilí rozšíření nabídky výkonných SUV, to ale naštěstí neznamená, že by zanedbávalo tradiční modely. Jedním z nich je i RS6 Avant, který se nám už po léta zamlouvá kvůli spojení dynamiky a praktičnosti. Spousta technologických dobrot a hříšný styl vytváří ideální vůz kategorie „vše v jednom”. První exempláře po měsících příprav konečně vyráží za svými majiteli, a tak si můžeme novou německou rodinnou raketu konečně prohlédnout v akci i v prostředí, které je ji nejpřirozenější - na domácí dálnici s neomezenou rychlostí.
Auto podle technických údajů pracuje s čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turby a mikorohybridní asistencí. Tato strojovna nabízí až 600 koní (592 kW) výkonu a 800 Nm točivého momentu, které přenáší osmistupňová automatická převodovka na všechna kola. Zrychlení na stovku má zabrat 3,6 sekundy a první měření tento údaj potvrdila či ještě předčila. Mnohem zajímavější je ale akcelerace k vyšším rychlostním metám.
Na dvoustovce je vůz za 12,75 sekundy, na 250 km/h je za dalších 9,3 sekundy a ani v běžném provozu na Autobahnu mu nedělá problém dotknout se mety 300 km/h - netrvá mu to ani další půlminutu. Na měřiči pracujícím s GPS vidíme nejvíce 298 km/h, patrně jen houstnoucí provoz ale zabránil rozjetí až na 305 km/h skutečné rychlosti, kde další rozlet zastaví omezovač.
Sluší se dostat, že nová RS6 je výjimečná nejen technicky, ale i vizuálně. Audi Sport používá jen dveře a střechu ze běžných A6, zbytek karoserie prošel změnami. Dokonce ani přední světla nejsou stejná, ta ostrá varianta dostala ze sesterské A7. Respektovaná písmena RS přidávají asi dvojnásobnou cenovku oproti běžnějším modelům, ta je ale lehce omluvitelná pekelnou dynamikou - podobně rychlých kombi je na trhu jako šafránu.








Nové Audi RS6 Avant naplno předvedlo svou dynamiku na německé dálnici, pomalé věru není
Zdroj: AutoTopNL@Youtube
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejčtenější články
Nové Audi A6 e-etron vypadá tak lacině, že vás snad ani nenapadne, že jde o drahé auto drahé značky
10.7.2025Čtyřválcový Mercedes C63 AMG je pro první majitele takové finanční fiasko, že skoro začíná být lákavý jako ojetina
10.7.2025Studie ukázala, kolik kapacity baterií ztrácí elektromobily postupem času. Tragickou bilanci někteří zkouší podat jako dobrou zprávu
10.7.2025Range Rover částečně končí se svým dosavadním označením, jeho nové logo budí pozdvižení
10.7.2025Porsche trvá na tom, že stvořilo nejlepší elektromobil světa. Je to ale nejhůř prodávané auto značky, za 2 roky přišlo o polovinu kupců
10.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva