Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Někdo si postavil nejúspornější VW Golf R na světě. Je dokonale falešný
16.11.2018 | Mirek Mazal
Co si myslíte, že vidíte? 300koňový VW Golf R sedmé generace v celkem časté, tmavě šedé barvě? Chyba lávky, tohle je diesel, který si na R jen perfektně hraje.
Volkswagen už pátým rokem vyrábí excelentní Golf sedmé generace ve verzi R. V našem redakčním testu zaujal nejen svou rychlostí, kterou od vozu s výkonem 221 kW (300 koní) a točivým momentem 380 Nm (facelift přinesl ještě 10 koníků navíc a 20 Nm k dobru) tak nějak očekáváte, ale i bezchybnou každodenní použitelností a uživatelskou přívětivostí. Může to být pravý vlk v rouše beránčím, se kterým ráno odvezete děti do školy a odpoledne si s ním zařádíte na okruhu - obojí zvládne s velkou grácií.
Zrychlení na 100 km/h za 5,1 sekundy a nepopsatelná schopnost zvládat svou dynamiku klidně i v rychlostech přes 250 km/h v hávu rodinného hatchbacku ale nevyjde zrovna lacino. Auto stojí více jak milion korun a provozní náklady též nepatří k nejnižším. Jeho motor je sice relativně úsporný, 300koňový potenciál s krátce poskládanou převodovkou a pohonem 4x4 ale za méně jak 10 litrů benzinu jezdí jen s velkým sebezapřením. Co tedy s tím, pokud se vám „eRko” přesto vizuálně líbí, ale „živit” ho nechcete?
Někdo takový se našel na jihu Holandska, a tak se rozhodl, že si Golf R tak trochu vyrobí doma. Nechápejte to špatně, neznámý kutil koupil u dealera slabší variantu s motorem 2,0 TDI a zbytek doladil vlastníma rukama. Na první pohled odvedl dokonalou práci, odpovídají specifické nárazníky, kola, snížený podvozek, brzdy, znáčky, dokonce i čtveřice koncovek výfuku. Právě ta je jediným slabším místem - výfuky zpod nárazníku vykukují o trochu více než u originálu.
Něčeho takového by si ale všimli jen znalci a ani to by nebylo stoprocentní vodítko, třeba kvůli neoriginálnímu výfuku. Faleš tady odhalil až nizozemský registr, který hovoří o dieselovém motoru s výkonem 184 koní pod kapotou. Pravděpodobně jde tedy původně o variantu GTD, která sice též nevyšla lacino, ceny Golfů R v Nizozemsku se ale vzhledem k obecně vyšším cenám a specifickému zdanění šplhají v přepočtu až ke 2 milionům korun. A benzin je tam nejdražší v zemích EU...







Tento holandský Golf je na první pohled úctyhodný 300koňový top model. Ve skutečnosti jde ale o dvoulitrový diesel, který si na verzi R jen dokonale hraje
Zdroj: Auto Junk
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 11 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 3 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
před 5 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 6 hodinami
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Policejní kontroly a měření 11.06. 12:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
