Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Německá ministryně se zbavila zánovní Tesly Model S, z pochopitelného důvodu
17.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Teprve před pár měsíci pořídilo německé ministerstvo životního prostředí Teslu Model S, aby sloužila ministrovi. Teď už ji zase prodává.
Nezřídka čteme o tom, jak někdo prominentní vyměnil třeba BMW 750i za Teslu Model S. Bývá to prezentováno jako symbol neodvratnosti nástupu elektrické mobily, jsou ale i případy, kdy tomu je opačně. Kdy si někdo koupí Teslu, ale jako další auto koupí něco jiného, něco konvenčnějšího. Právě to je případ ministryně pro životní prostředí Severního Porýní-Vestfálska Christiny Schulze Föcking.
Její předchůdce Johannes Remmel si na přelomu loňského a letošního roku koupil Teslu Model S 90D s tím, že to je jediný elektromobil, který splňuje nároky člověka v takovéto pozici. Samozřejmě byl kritizován kvůli vysoké ceně Modelu S - mimo jiné i ze strany Schulze Föcking, která byla tehdy v opozici.
Ta se stala ministryní před zhruba dvěma měsíci a Remmelovo služební auto zdědila. Teď se ho zbavuje, ale ne aby si koupila něco jako Volkswagen Golf GTE. Schulze Föcking nahrazuje Teslu Mercedesem S 500e, tedy hybridní verzí třídy S. To vskutku není o mnoho skromnější nástupce, ale důvod prodeje není v tom, že by Model S byl příliš opulentní.
Mluvčí ministerstva pro Kölner Stadtanzeiger uvedl, že pro několikasetkilometrové cesty po zemi, které ministryně běžně absolvuje, není Model vhodný. „Maximální dojezd při zkušebních jízdách se v závislosti na jízdním stylu a charakteru cesty nedosahoval ani 300 km. Takový dojezd by mohl být dostačující jen tehdy, kdyby pak bylo zajištěno, že akumulátory mohly být rychle dobity,” řekl mluvčí. A to pochopitelně nemohou, síť Superchargerů je i v Německu stále nedostačující na to (a pak je otázkou, zda někdo má čas hodinu čekat na plné dobití), aby člověk mohl cestovat po zemi bez přemýšlení nad tím, kde a na jak dlouho zastavit.
Tak se stalo, že Model S i u ministryně životního prostředí končí z toho nejobvyklejšího z obvyklých důvodů. A nahradí ji vůz, který je jakožto plug-in hybrid neporovnatelně praktičtější než elektromobil s bateriemi, třebaže nebude o moc levnější. Předchůdce současné ministryně chtěl svou volbou také propagovat elektrickou mobilitu, Schulze Föcking teď dělá tak trochu opak, třebaže vzhledem ke své orientaci stěží s jinými úmysly než dojet kam potřebuje, kdy potřebuje...
Plug-in-hybridní třída S asi nebude levnější než...
...Tesla Model S. Praktičtější z hlediska každodenní použitelnosti je ale rozhodně
Zdroj: Kölner Stadtanzeiger
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 11 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha