Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Není kůň jako kůň. Souboj 300koňových strojů VW a Subaru skončil překvapivým debaklem
25.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Když se na start sprintu postaví dva vozy s turbomotory o výkonu 300 koní, pohonem 4x4 a podobnou hmotností, čekáte jistě vyrovnaný souboj. Jednomu z motorů tady ale poněkud ujel vlak.
Subaru zaspalo dobu. Auta s pověstí civilních rallye speciálů v jedno chvíli přestaly stíhat reagovat na vývoj konkurentů, kteří by si před pár lety ani nedovolili pomýšlet na souboj tváří v tvář. Teď v klidu přijede vrcholný model masového hatchbacku a ukáže záda kdysi respektovanému sportovnímu náčiní.
Obavy z případného měření sil na čtvrtmíli naznačil už náš někdejší test na letišti, kdy se japonská studnice řidičských emocí musela hodně snažit, aby uhájila svou pověst před mnohem slabší Octavií RS. Zklamaní fanoušci zažijí druhou ránu pod pás, protože tentokrát na start zavítala Impreza WRX STi z roku 2009 proti Golfu R před faceliftem.
Svého času by to byla jasná věc pro Subaru, ale doba se změnila. Evropský přeplňovaný dvoulitr roznese na kopytech Japonce, který se snaží stále pasovat do role tréninkového speciálu pro závodní jezdce. Početná základna vyznavačů Subaru Tecnica International tradičně nebude souhlasit, ale je potřeba si přiznat hořkou porážku.
Golf 7 R disponuje přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 221 kW (300 koní) a 380 Nm. Přes dvouspojkovou převodovku putuje všechen výkon na obě nápravy, které dovedou zrychlovat na 100 km/h za 4,9 vteřiny. Subaru si proti němu věřilo s 2,5litrovým turbo-boxerem o výkonu též 221 kW (300 koní) a 407 Nm. Přes šestistupňový manuál jde energie agregátu na všechna čtyři kola. Udávané zrychlení je 5,2 vteřiny, tedy o tři desetiny horší. To je nemilé, když máte objemnější motor, stejný maximální výkon, více točivého momentu a nikterak závratně vyšší hmotnost. Jenže realita je pro Subaru ještě mnohem horší.
Na uzavřené trati Golf ukázal, že se nebojí dunivého zvuku a mohutného nasávacího otvoru na přední kapotě. Vítěz s logem VW projel cíl v čase 11,61 sekundy rychlostí 188,5 km/h. Subaru dojelo v čase 13,99 sekundy rychlostí 160,4 km/h. To je obrovský rozdíl a nemalujte si, že by srovnání s novějším STi dopadlo lépe - i to jsme dříve několikrát testovali a slova „zůstanu svůj” z titulku jedné z recenzí pro něj platí v dobrém i zlém. Nebudeme diskutovat o emocích, těch VW moc nebudí, ale pokud přijde na tvrdá čísla, znamená dnes německých 300 koní mnohem více než 300 japonských, bohužel...






I když to technické parametry nenaznačují, Subaru je ve srovnání s Volkswagenem ve sprintu zcela nekonkurenceschopné. Svou roli tu sehrála o 85 kg větší hmotnost, ale podstatou jsou odlišné kvality motorů - 2,0 TSI už léta patří ke špičce mezi přeplňovanými čtyřválci, boxer Subaru nikoli
Zdroj: SubaruVideos@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
