Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Alpina B7 přijde též jako zadokolka, i tak dynamikou překoná M5
27.2.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Alpina B7 je supersedan kombinující dále posunutý komfort BMW řady 7 s akcelerací lepší než u menší M5. A ne, vážně to není dáno pohonem všech kol.
Na letošním ženevském autosalonu pochopitelně nebudou chybět ani všemožní úpravci a mezi nimi i jeden z těch nejvybranějších, německá Alpina. Firma se statutem samostatné automobilky nejvíce láká na premiéru nové B7, která nás nedávno okouzlila kombinací ještě dále posunutého komfortu sedmičkové řady s výkonem 600 koní. Výsledkem je vskutku luxusní vůz se schopností akcelerovat na stovku za pouhých 3,7 sekundy a rozjet se až na 311 km/h.
Nemohli jsme si pomoci a museli jej srovnat s tovární M5, která navzdory statutu supersedanu za dynamikou jen o málo silnější, ale větší B7 dalece zaostává. S paketem Competition při výkonu 575 koní zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. A více jak půlsekunda znamená v tomto „akceleračním teritoriu” rozdíl třídy. Pochopitelně, B7 má pohon všech kol a někteří namítali, že když se stane zadokolkou jako M5, rychlejší nebude. Jenže realita je jiná.
Alpina stále ještě před Ženevou oznámila, že nabídne novou B7 také čisté s pohonem zadních kol. Hledejme za tím v prvé řadě nutnost - pro vozy s pravostranným řízením zatím není výchozí BMW 7 k mání jako čtyřkolka a Alpina chce „bé-sedmu” nabídnout také tam. Zároveň ale dodává, že když některý ze zákazníků bude mít zájem o B7 s levostranným řízením a pohonem pouze zadních kol, dodá mu jej snadno též. Však proč by ne.
To je pochopitelně zajímavé pro všechny, jimž xDrive od BMW či čtyřkolky obecně zase tak neučarovaly, je tu ale ještě jeden pozoruhodný detail. Alpina musela pochopitelně zveřejnit také dynamiku této verze a právě ta potvrzuje, že B7 2016 je prostě rychlejší než M5, nejen díky pohonu všech kol. I jako zadokolka totiž zrychlí na stovku o 0,3 sekundy rychleji než nejlepší M5 - za rovné 4 sekundy. Maximální rychlost pak zůstává na 311 km/h.
Další detaily se nemění, na pohled prostě bude B7 jako B7. Dostupnost s pohonem zadních kol je možná další důvod, proč chtít B7 více než tovární M760Li. A nebo ne? Posuďte sami...
Novou Alpinu B7 si nutně nebudete muset koupit s pohonem všech kol, do nabídky míří též verze s pohonem zadní osy. Standardně pro trhy, kde se jezdí vlevo, pro ostatní na přání. Cenu zatím neznáme
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva