Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová Škoda Fabia R5 a Scout: přijde závoďák i zálesák (ilustrace)
22.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní speciál je již potvrzen, dorazit má příští rok s přeplňovanou jedna-šestkou. „Terénní“ model ovšem halí mnohem více tajemství.
V posledním týdnu neuplynul pomalu ani den, kdy by na světlo světa nevylezla alespoň nějaká zmínka o nové Škodě Fabia. V úterý jsme si mohli představit hatchback i kombík, přičemž opomenuty nebyly ani spekulativní ilustrace verzí RS a Monte Carlo. Včera se pak do stejné kategorie zařadily také obyčejnější provedení a možná Fabia Junior, čímž jsme si představili úplný spodek nabídky. Dnes ale pro změnu zamíříme do vyšších sfér, ve kterých se budou pohybovat modely Scout a R5.
Začít můžeme prvním zmiňovaným provedením, za kterým stojí ilustrátor X-Tomi. Tten základnímu hatchbacku „přimaloval“ černé plastové lemy ve spodní části karoserie, s nimiž dorazil také stříbrně lakovaný plát chránící motor. Počítat lze samozřejmě i s podobným doplňkem na zádi, zatímco střechu zdobí mohutné ližiny. Více se již oficiální fotografie nezměnila, sériová je totiž jak čelní maska, tak třeba zpětná zrcátka.
Přesunout se tedy můžeme k závodnímu provedení R5, které sice vychází ze stejného snímku publikovaného mladoboleslavskou automobilkou, změn je tu ovšem mnohem více. Nové jsou totiž veškeré panely karoserie kromě předních dveří. Ty zadní ale již doznaly rozšíření, aby navazovaly na klenuté blatníky. Mimo to nechybí střešní sání nebo rozměrné zadní křídlo, zatímco vpředu je patrný chladič přeplňovaného motoru.
Je samozřejmě otázkou, kdy by tento speciál měl být odhalen, Škoda Motorsport však veškeré své snahy soustředí k příští Rallye Bohemia. Ta se odehraje v červenci 2015, pročež má divize na přípravu dostatek času. Již nyní ovšem s ohledem na regule dané kategorie víme, že o pohon se bude starat 1,6litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec, který bude spjat s pětistupňovou manuální převodovkou.
Na další specifikace si ovšem budeme muset počkat, v mezičase by ovšem mohla dorazit ona Fabia Scout. U té se ale již dá počítat se standardní koncernovou technikou, což znamená absenci pohonu všech kol a zřejmě i základní světlou výšku. Je ale možné, že nakonec v Mladé Boleslavi rozhodnou jinak a podvozek ve výsledku o nějaký ten milimetr zvednou.
Škoda Fabia se nově představila ve verzi Scout...
...i jako závodní provedení R5. V obou případech jde o neoficiální ilustrace...





...což ostatně platí také o předchozích vizualizacích verzí Monte Carlo, RS, variant se skromnější výbavou a Junior v mnoha barevných odstínech
Zdroj: X-Tomi Design, Emanuel Lakoutsis
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 4 hodinami
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nejnovější články
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
před 56 minutami
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
před 2 hodinami
Ford dostal peníze, aby postavil továrny na baterky pro elektromobily. Teď se mu vše hroutí a musí je vracet
před 3 hodinami
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
před 4 hodinami
Tuzexový sen Čechoslováků jde koupit jako dodnes nejeté auto u oficiálního dealera, lepší stroj času abyste pohledali
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:49 - pavproch
- Rychlodotazy 12.18. 11:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 10:13 - spooon
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
