Nová turboporsche dál ukazují svaly. Nový Boxster S pokořil starý, 911 C4S Autobahn (videa)

Přeplňované motory dokazují, že v přímém směru mají navrch nad atmosférickými. Hlavně u čtyřválce je však zjevná jistá nevyrovnanost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Bleskovky

Nová turboporsche dál ukazují svaly. Nový Boxster S pokořil starý, 911 C4S Autobahn (videa)

19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová turboporsche dál ukazují svaly. Nový Boxster S pokořil starý, 911 C4S Autobahn (videa)

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přeplňované motory dokazují, že v přímém směru mají navrch nad atmosférickými. Hlavně u čtyřválce je však zjevná jistá nevyrovnanost.

Jak jste nejspíše již pochopili, současná turboéra u Porsche je nám tak trochu proti srsti. Ne že bychom byli vyloženými odpůrci přeplňovaných motorů, to nikoli. Nicméně stávající nabídka automobilky z Zuffenhausenu byla dle nás ideálně rozdělena na atmosférické a turbomotory, čímž byly pokryty potřeby všech zákazníků. Kdo chtěl rychlost, sáhl po přeplňování, kdo přímočaré spojení s vozem, obešel se bez něho.

V tomto ohledu odmítáme argumenty Porsche, jenž kladou důraz na emise a spotřebu. Přece jen ten, kdo si kupuje sportovní kupé, kabriolet či roadster, asi nepočítá s tím, že bude jezdit za pět litrů na sto kilometrů. Zároveň přitom životní prostředí a ovzduší neznečistí takovou měrou jako každý kamion vybavený neekologickým dieselovým motorem. Daného pláče však již zanechme, diktát doby jím nezměníme ani náhodou.

Soustředit se budeme jen na onu rychlost, která s přeplňováním přichází a díky které třeba takové nové Porsche 718 Boxster S dokáže svému předchůdci ujet s opravdu nemalým náskokem. Technické parametry tomu ostatně napovídají, neboť na jedné straně máme 350 koní a 420 Nm a na druhé 315 koní a 360 Nm točivého momentu. Hmotnost se sice zvýšila, 35 kilogramů ale není zase tolik.

Roadster s 2,5litrovým čtyřválcem tak ukáže 3,4litrovému šestiválci záda. Rozdíl místy narůstá i na více než dvacet kilometrů v hodině, nicméně po překročení mety 200 km/h již začíná být patrné, že turbomotoru začíná tak trochu docházet dech. Bylo by tedy zajímavé zjistit, jak daleko od sebe budou obě verze blíže k maximální rychlosti. Řekli bychom ovšem, že tady rozdíl už tak patrný nebude.

Přesunout se tedy můžeme k druhému videu, které mapuje právě cestu k nejvyššímu tempu. Jeho hvězdou přitom již není Boxster, nýbrž šestiválcová Carrera 4S, která dle názvu dostala do vínku kromě přeplňovaného třílitru a 420 koní také pohon všech kol. Ze záznamu je přitom patrné, že šestiválec je přeci jen mnohem pružnější než z něj odvozený čtyřválec.

Závěrem tedy můžeme dodat, že přeplňované jednotky sice v přímém směru přesvědčily a po stránce zvukové rovněž nejsou odsouzeníhodné, nicméně zejména u Boxsteru je dodávka výkonu poněkud nevyrovnaná. I navzdory jistým ztrátám při sprintu bychom proto raději upřednostnili starší provedení, zvláště pokud by to dorazilo ve variantě Spyder osazené 3,8litrovou jednotkou...

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.