Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Nová turboporsche dál ukazují svaly. Nový Boxster S pokořil starý, 911 C4S Autobahn (videa)
19.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Přeplňované motory dokazují, že v přímém směru mají navrch nad atmosférickými. Hlavně u čtyřválce je však zjevná jistá nevyrovnanost.
Jak jste nejspíše již pochopili, současná turboéra u Porsche je nám tak trochu proti srsti. Ne že bychom byli vyloženými odpůrci přeplňovaných motorů, to nikoli. Nicméně stávající nabídka automobilky z Zuffenhausenu byla dle nás ideálně rozdělena na atmosférické a turbomotory, čímž byly pokryty potřeby všech zákazníků. Kdo chtěl rychlost, sáhl po přeplňování, kdo přímočaré spojení s vozem, obešel se bez něho.
V tomto ohledu odmítáme argumenty Porsche, jenž kladou důraz na emise a spotřebu. Přece jen ten, kdo si kupuje sportovní kupé, kabriolet či roadster, asi nepočítá s tím, že bude jezdit za pět litrů na sto kilometrů. Zároveň přitom životní prostředí a ovzduší neznečistí takovou měrou jako každý kamion vybavený neekologickým dieselovým motorem. Daného pláče však již zanechme, diktát doby jím nezměníme ani náhodou.
Soustředit se budeme jen na onu rychlost, která s přeplňováním přichází a díky které třeba takové nové Porsche 718 Boxster S dokáže svému předchůdci ujet s opravdu nemalým náskokem. Technické parametry tomu ostatně napovídají, neboť na jedné straně máme 350 koní a 420 Nm a na druhé 315 koní a 360 Nm točivého momentu. Hmotnost se sice zvýšila, 35 kilogramů ale není zase tolik.
Roadster s 2,5litrovým čtyřválcem tak ukáže 3,4litrovému šestiválci záda. Rozdíl místy narůstá i na více než dvacet kilometrů v hodině, nicméně po překročení mety 200 km/h již začíná být patrné, že turbomotoru začíná tak trochu docházet dech. Bylo by tedy zajímavé zjistit, jak daleko od sebe budou obě verze blíže k maximální rychlosti. Řekli bychom ovšem, že tady rozdíl už tak patrný nebude.
Přesunout se tedy můžeme k druhému videu, které mapuje právě cestu k nejvyššímu tempu. Jeho hvězdou přitom již není Boxster, nýbrž šestiválcová Carrera 4S, která dle názvu dostala do vínku kromě přeplňovaného třílitru a 420 koní také pohon všech kol. Ze záznamu je přitom patrné, že šestiválec je přeci jen mnohem pružnější než z něj odvozený čtyřválec.
Závěrem tedy můžeme dodat, že přeplňované jednotky sice v přímém směru přesvědčily a po stránce zvukové rovněž nejsou odsouzeníhodné, nicméně zejména u Boxsteru je dodávka výkonu poněkud nevyrovnaná. I navzdory jistým ztrátám při sprintu bychom proto raději upřednostnili starší provedení, zvláště pokud by to dorazilo ve variantě Spyder osazené 3,8litrovou jednotkou...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 4 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 7 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva